• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Snoppan

Lillafrugan: Min dotter är 8 månader. Annars hade jag svarat på din fråga :)
    Men jag förstår hur du menar. Jag kan inte för allt i världen förstå hur hon skulle få plats i den i 3 år till.

• Fröken Småland
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-18 09:36:06 följande:
    Tack för ditt svar =)!
    Det är just det jag menar, hur i all sin tid skulle de få plats?
    Jag hoppas innerligt att min son nu kan använda denna vagn tills han inte behöver vagn igen, har inte nån större lust att behöva byta vagn igen inom ett år då jag precis köpt denna.
    Sen får man hoppas att man snart får syskon som kan ta vagnen i bruk =)
    Man kan antingen skarva bort lite av ramens skum så att sufflettfästen höjs och därrmed också suffletten. Eller så kan man ta ut träplattan ur sitsen så att barnet hamnar längre ned. Om man inte vill ta till såna invasiva tillgrepp så är det ju bara att ta bort suffletten? Som på en Sitty eller liknande. Jag har aldrig tyckt att det gjort något att det kommer lite tyg i huvudet på barnen när de sover, plats finns det ändå.
  • Asereht
    Snoppan skrev 2010-11-18 09:22:51 följande:
    Jag kan inte förstå varför en 4-åring ska åka vagn :D
    Det kan finnas anledningar till det. Det finns sjukdomar man inte ser eller orsaker man inte vet. En fyraåring är inte alltid så stor som man tror.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Miss Lau
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-18 09:20:05 följande:
    Jag måste bara fråga hur gamla era barn är som sitter i bugaboon?
    Jag tycker det låter lite konstigt att man skulle kunna använga buggan tills barnet är ungefär fyra år gammal (17kg).
    Min kille är 1,5 år och är inte alls lång för sin ålder men tycker redan nu att hans huvud är i höjd med toppen på ryggstödet, förstår ni vad jag menar?
    kan inte förstå hur han skulle kunna få plats i vagnen i ytterligare ett par år, menar benen kan man ju hålla böjda vid knäna när man sitter men hur blir det när barnet sover? Om rumpan är på sittdelen så måste väl huvudet sticka utanför ryggstödet tillslut eller =)?
    Min son åkte i lillebrors vagn då och då förra vintern när han var 4 år. Han är en liten kille och förra vintern vägde han 13-14 kg (ca 95 cm lång). Men han såg alldeles för stor ut för vagnen, det såg helknäppt ut.
  • Kajsan
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-18 09:28:12 följande:
    Men svara på min fårgai stället =), hur gammal är ditt barn eller om du har barn sen innan som du haft samma vagn till, hur länge kunde de "få plats" i vagnen?
    Tills du valde att de inte behövde vagn längre ller för att de växte ur vagnen?
    Min 2.5 åring är 108 cm lång och sitter bra fortfarande. Nu är hon ju så pass gammal att hon knappt använder vagn, men plats får hon.
    Jo just det!
  • Snoppan

Asereht: Nu menar jag SJÄLVKLART 4-åringar som är friska och har två ben! Jeez, att man ens skulle behöva förklara en sån sak.. Men juste, det här är ju FL!

• Fröken Småland
    Snoppan skrev 2010-11-18 09:55:57 följande:
    Asereht: Nu menar jag SJÄLVKLART 4-åringar som är friska och har två ben! Jeez, att man ens skulle behöva förklara en sån sak.. Men juste, det här är ju FL!
    Oj, varför så stingslig? Det är vi inte vana vid här i tråden
  • Kajsan
    Fröken Småland skrev 2010-11-18 09:57:35 följande:
    Oj, varför så stingslig? Det är vi inte vana vid här i tråden
    Nä, den här tråden brukar vi hålla lugn {#emotions_dlg.flower}
    Jo just det!
  • Asereht
    Snoppan skrev 2010-11-18 09:55:57 följande:
    Vilken trevlig ton, men just det det här är ju FL.

Här på Fl brukar det ofta ifrågasättas varför stora barn åker vagn och hur sjukt det är osv. Har själv en nära vän med en son som dels var stor till växten för sin ålder och dels har fysiska problem som inte syns och hon har fått ta mkt skit för att sonen åker sulky. Tyvärr är världen full av trångsynta människor både på stan och här på Fl.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Överbandsfürern
    Insomnie skrev 2010-11-18 09:29:29 följande:
    Hehe, ja det var inte liiite extra saker du har plockat på dig... Det enda tillbehör som jag har köpt är Bugaboos gröna Paul Frank åkpåse... Tycker den är så himla fin och lite häftig. Har förstått genom tråden här att deras åkpåsar inte är de varmaste men jag tänker mig nog att bebisen oftast kommer ha overall på sig i alla fall och det blir snart mildare väder... Har en sån där budgetskinnfäll ifrån IKEA hemma, kanske ska lägga det under åkpåsen?

Jag har inte ens testat att sätta på orginalregnskyddet ännu, men jag håller med om att det är stort och klumpigt. Är det brios som funkar bäst eller finns det andra som också funkar bra? Behöver ju i första hand något som funkar med liggdelen....

Jag gillar också att Cam:en är så lätt att förändra. En av de starkaste argumenten till att köpa den, förutom att den är riktigt snygg
    Jag tycker att bugaboos åkpåse är det bästa jag har testat. Den är tunn, sitter som ett smäck i vagnen, men ändå värmer den nåt otroligt.
    Förra vintern hade dottern en ws-overall (ja och mössa och sockar såklart) och en liten filt över sig i den, men filten va mest för att ha som snutte. Och hon va lagom varm när jag plockade upp henne, alltså inte svettig och inte kall.

Nu i vinter har hon en tunn Mikk-line overall och skor på sig nere i åkpåsen, och en snutte över sig. och är varm när jag plockar upp henne.

Men som med allt annat är ju alla barn olika Mina barn är väldigt varma utav sig.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21