• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2010-11-19 13:37:15 följande:
    Men den finns ju på frugo för under 7000.... Är det väl?? Varför ska man då betala mellan 7-8 för en begagnad? Får man ut 50% av nypriset tycker jag ändå det är heeeelt ok med tanke på att man inte har garanti osv.
    Ja det gör man väl som man vill? Antingen beställer man då från utlandet eller också köper man ny eller också begagnad? (& begagnatpriset varierar MYCKET beroende på vart du bor i landet! Tillgång & efterfrågan som vanligt)
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Överbandsfürern
    lissats skrev 2010-11-19 13:09:13 följande:
    Ska man ändra någonting (vet ej vad) i vagnen allt eftersom barnet växer och blir tyngre? Tänkte mest på dom små hjulen. 
    Något annat man bör tänka på? Hur ofta ska man rengöra hjulen etc?

En annan sak, visst ska vagnen stå varmt? Min sambo envisas med att vilja ha den i bilen(?)  
    Klart den ska ha det varmt och mysigt. För Inte vill han väl sätta ut sina älskade barn i bilen heller väl
  • lillkorpen
    lissats skrev 2010-11-19 13:09:13 följande:
    Ska man ändra någonting (vet ej vad) i vagnen allt eftersom barnet växer och blir tyngre? Tänkte mest på dom små hjulen. 
    Det skulle väl kanske vara fjädringen? Läste att man flyttar ett snäpp per 5 kilo, inklusive packning i varukorgen. Har jag för mig iaf.
  • Billabong
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-19 15:52:44 följande:
    Självklart tror jag att de talar sanning =).
    Min kompis betalade 11 000 för sin =).
    Menade bara just att hur många som verkligen köper i sverige =)
    Vi köpte vår utomlands och valde därmed att inte ange vad vagnen kostar i Sverige med tillbehören. Dessutom var vagnen mkt billigare för några år sedan, så frågan är vilken nypris man ska ange? Nuvarande eller det man själv gav?

Vi är mkt nöjda med vår affär, förlorade endast 1000 kr samt det vi köpt tillbehören för.
    De som köpte vår vagn är också jättenöjda, de fick en jättefin vagn för under halva priset mot vad en ny skulle kostat - utan tillbehören!

Alltså två nöjda Bugaboo-ägare som båda gör en bra deal!
  • Bellbox
    Billabong skrev 2010-11-19 16:25:15 följande:
    Vi köpte vår utomlands och valde därmed att inte ange vad vagnen kostar i Sverige med tillbehören. Dessutom var vagnen mkt billigare för några år sedan, så frågan är vilken nypris man ska ange? Nuvarande eller det man själv gav?

Vi är mkt nöjda med vår affär, förlorade endast 1000 kr samt det vi köpt tillbehören för.
    De som köpte vår vagn är också jättenöjda, de fick en jättefin vagn för under halva priset mot vad en ny skulle kostat - utan tillbehören!

Alltså två nöjda Bugaboo-ägare som båda gör en bra deal!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • miracle maker

Har tänkt köpa en Bee som extra/resevagn. Undrar bara: är det värt att köpa en begagnad eller ska man satsa på en plus? Den nya verkar ju helt suverän med att man kan förlänga sitsen mm mm (och dessutom snyggare)... men den gamla kanske är "good enough" eller vad säger ni som vet?

• Kajsan
    miracle maker skrev 2010-11-19 16:56:57 följande:
    Har tänkt köpa en Bee som extra/resevagn. Undrar bara: är det värt att köpa en begagnad eller ska man satsa på en plus? Den nya verkar ju helt suverän med att man kan förlänga sitsen mm mm (och dessutom snyggare)... men den gamla kanske är "good enough" eller vad säger ni som vet?
    Jag skulle aldrig never ever köpa den äldre modellen av Bee framför bee+-
    Bee+ är verkligen SÅ mycket bättre, på alla sätt!
    Jo just det!
  • bebbe10

Hej.

Jo jag tänkte köpa en Bugaboo från blocket.
    Min fråga är om det är någon årsmoddel som inte är bra.
    Eller om det är något jag ska kolla efter.

• straw2008

Vi har haft både nya o gamla bee o vi tycker bäst om den gamla faktiskt, mkt mysigare o mer ombonad, suffletten är tusen resor bättre. Vi tog bort vingarna på vår gamla ner o den blev då typ 15 cm bredare sittyta. Men vi har den nya nu o den funkar ju oxå.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • zasata
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-18 09:20:05 följande:
    Jag måste bara fråga hur gamla era barn är som sitter i bugaboon?
    Jag tycker det låter lite konstigt att man skulle kunna använga buggan tills barnet är ungefär fyra år gammal (17kg).
    Min kille är 1,5 år och är inte alls lång för sin ålder men tycker redan nu att hans huvud är i höjd med toppen på ryggstödet, förstår ni vad jag menar?
    kan inte förstå hur han skulle kunna få plats i vagnen i ytterligare ett par år, menar benen kan man ju hålla böjda vid knäna när man sitter men hur blir det när barnet sover? Om rumpan är på sittdelen så måste väl huvudet sticka utanför ryggstödet tillslut eller =)?
    Den ena är ett år och den andra 3½ och strax över 1meter.
    Snoppan skrev 2010-11-18 09:22:51 följande:
    Jag kan inte förstå varför en 4-åring ska åka vagn :D
    För man har bråttom till dagis, vill kunna gå ut och gå långpromenader på kvällarna, låta barnen somna i vagn och bära över till sängen, heldagar på stan om barnen blir trötta i benen. i mataffären vid trots skrik och ligga på golvet..
    Insomnie skrev 2010-11-18 09:29:29 följande:
    Hehe, ja det var inte liiite extra saker du har plockat på dig... Det enda tillbehör som jag har köpt är Bugaboos gröna Paul Frank åkpåse... Tycker den är så himla fin och lite häftig. Har förstått genom tråden här att deras åkpåsar inte är de varmaste men jag tänker mig nog att bebisen oftast kommer ha overall på sig i alla fall och det blir snart mildare väder... Har en sån där budgetskinnfäll ifrån IKEA hemma, kanske ska lägga det under åkpåsen?

Jag har inte ens testat att sätta på orginalregnskyddet ännu, men jag håller med om att det är stort och klumpigt. Är det brios som funkar bäst eller finns det andra som också funkar bra? Behöver ju i första hand något som funkar med liggdelen....

Jag gillar också att Cam:en är så lätt att förändra. En av de starkaste argumenten till att köpa den, förutom att den är riktigt snygg
    Jag gillar orginalregnskyddet, men inte barnen...
    bumberbarskydd är ett måste och sittdyna.
    Jag tycker orginalåkpåsen är varm så det räcker. men bor kanske på var man bor, jag bor i Göteborg.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21