• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Swenglish

Bonti hade överdrag till handtaget inne och jag har bokat tid med deras reparatör för att kolla om vagnen går att laga. Ringde även Cykelstaden och de tar 595 kr för att laga chassit. Tjejen på Bonti (som kände igen mig från tråden, hej hej! :) ) sa att det kan vara vanskligt att låta "vem som helst" laga chassit, så jag kollar med deras reparatör och ser vad han har att säga. Det är ju ingen brådska direkt, sonen åker knappt vagn mer och nya bebisen kommer inte förrän i juli! :)

Tack för all hjälp! :)

• tanjasouza

Hej!
    Är det någon som har lyckats byta bromsvajer på sin Bugaboo hemma? Jag vet att det är en vajer med pluppar i båda änder i rätt längd som krävs men hur fäster man den änden som inte har en plupp och får den att hålla?? Jag var till vår lokala cykelverkstad men de lyckades inte. Nu har jag en vajer hemma i rätt längd men utan plupp i ena änden. Ni som varit till en cykelverkstad som har kunnat hjälpa till, har ni bra tips i Stockholm?? Tacksam för tips!
    //Tanja

• annat82
    tanjasouza skrev 2011-01-07 13:40:42 följande:
    Hej!
    Är det någon som har lyckats byta bromsvajer på sin Bugaboo hemma? Jag vet att det är en vajer med pluppar i båda änder i rätt längd som krävs men hur fäster man den änden som inte har en plupp och får den att hålla?? Jag var till vår lokala cykelverkstad men de lyckades inte. Nu har jag en vajer hemma i rätt längd men utan plupp i ena änden. Ni som varit till en cykelverkstad som har kunnat hjälpa till, har ni bra tips i Stockholm?? Tacksam för tips!
    //Tanja
    Har för mig att någon tidigare har tipsat om denna. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Reservdelar/Reparationssats-vajer/
    Har inte själv använt den, men där har du ju en plupp i ena änden och skruvar fast en i andra. Kanske något att testa
  • mollan nu
    tanjasouza skrev 2011-01-07 13:40:42 följande:
    Hej!
    //Tanja
    Jag har fixat åt en kompis med biltemas grejer. Håller än. 
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • LiTe08

Hej. Min fråga är om det finns någon möjlighet att sätta fast Brios babyskydd på ett Bugaboochasi??
    Tack för svar=)

• Al Zahra

Vad använder ni för skötväskor?? Tycker den bara glider av styret.. Buu :( Har en ful Brio väska från innan ( då jag hade en Brio Go )

• modestyclara
    Al Zahra skrev 2011-01-07 20:16:48 följande:
    Vad använder ni för skötväskor?? Tycker den bara glider av styret.. Buu :( Har en ful Brio väska från innan ( då jag hade en Brio Go )
    jag gillar petunia och ju ju be...med petunian följer fästen att sätta på handtaget och till ju ju be kan man köpa ju ju be connected!
  • Noiis
    Al Zahra skrev 2011-01-07 20:16:48 följande:
    jag kör på petunia picke bottom eller OiOi hobo! jag använder mig av jujube connected fästen på vagnen funkar helt perfelt
    modestyclara skrev 2011-01-07 20:18:31 följande:
    jag gillar petunia och ju ju be...med petunian följer fästen att sätta på handtaget och till ju ju be kan man köpa ju ju be connected!
    mm men bara till tote till dom andra modellerna ingår det inte!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21