• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • mollan nu

är det lönt att lägga ut en bee på blocket nu tror ni?
    Gamla modellen med ett litet märke på handtaget och jag har sprättat bort vingarna (givetvis sparat dom). 

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • thj
    mollan nu skrev 2011-01-06 23:19:53 följande:
    är det lönt att lägga ut en bee på blocket nu tror ni?
    Gamla modellen med ett litet märke på handtaget och jag har sprättat bort vingarna (givetvis sparat dom). 
    Till rätt pris är det alltid läge,vill du ha lite mer för den så kanske du ska vänta till mars då vill många ha en ny fin vårvagn,fast å andtra sidan är den ju perfekt att ha med på semester och tror många bokar en sista minuten och flyr snön
    Lycka till!
    Kramen
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Katjan

Mollan- jag tror att det går bättre till våren. Men det kostar ju inte många kronor att testa... Går det inte så kan du alltid lägga ut en annons senare.

• mollan nu

ja jag tror jag väntar. 
    Vi ska till teneriffa om två veckor men bee får inte åka med. Min 1åring väger 15 kg nu och jag vill inte baxa runt vagnen med honom i och riskera att den pajar när vi ändå har en kronan sulky till honom på g. 
    Det ända vi har vagnen till nu är att han sover i den dagtid inne.
    Man måste ha en vagn till varje tillfälle vet ni väl. Camen är sandig om hjulen så den får inte följa med in i lägenheten. Och om sommaren måste vi ha en rejäl sulky i båten nu när det visade sig vara en jättelillebror som kom ut. 
    Vi har en tvillingslukt oxå, perfekt när man handlar.
    Hm vad behöver man mer? En vagn som kan ploga vore inte dumt men det lär dröja.

♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Kajsan
    Katjan skrev 2011-01-06 23:07:14 följande:
    Swenglish- skydden går att beställa via Bugaboos återförsäljare. Nk o bonti finns ju b.la. Om jag inte minns helt fel så hade bonti en kille på deras verkstad som kunde laga Bugaboo chassin... de äldre iaf. Du kan ju testa o ringa dit med eller rulla in med vagnen.
    Bonti har ivarjefall såna där överdrag
    Jo just det!
  • thj
    Fröken Småland skrev 2011-01-07 07:07:14 följande:
    Golden ticket: vad är det för brickor? Jag blir galen på min vobblande Bee!
    Tror du kan maila bugaboo service så skickar de brickor till dig :)
    Kram
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Katjan
    Fröken Småland skrev 2011-01-07 07:07:14 följande:
    Golden ticket: vad är det för brickor? Jag blir galen på min vobblande Bee!
    Några gummibrickor som man sätter mellan hjulen. Visst blir man galen på been när den vobblar =(.
    Nu har jag ingen bee + längre då jag sålde min efter 3 veckor. Stod inte ut med att hjulen vobblade så och som svar ifrån bugaboo fick jag att man skulle ha ngn vikt i varukorgen o att det inte var ngt fel på vagnen.

Sjukt tyckte jag för en vagn ska ju inte behöva vobbla när man har en bebis på 7kg i vagnen o vadå behöva ha vikt i varukorgen... så det blev till o sälja den. Men tydligen har dom tagit fram brickor nu till ett problem som för några månader sedan inte var ett problem alls.. jaja bra att dom tar tag i saken trots allt.

Funderar på om jag ska köpa en bee+ igen eller inte.. måste kolla ifall brickorna funkar bra först
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21