• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • modestyclara
    bebbe10 skrev 2011-01-06 11:44:18 följande:
    Tänkte köpa ny sittdel till min bugaboo.

Vet någon var man kan köpa ny?
    hos de flesta åf...jag handlar alltid hos kidzshop.seHjärta
  • Honey1982
    Sweetheartno1 skrev 2011-01-06 18:31:46 följande:
    Vinterhjul  är väl nästan ett måste i den här snön ??!
    det finns nog dem som inte har det och de kanske har det lite besvärligt med rådande väglag
    ♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • modestyclara
    Honey1982 skrev 2011-01-06 20:46:08 följande:
    det finns nog dem som inte har det och de kanske har det lite besvärligt med rådande väglag
    jag tycker att buggan är rätt tungkörd med vinterhjul så jag kompletterar hellre med en annan vagn:
    för småbarn en hesba
    för större barn en UJ

snö är bara ett skäl att köpa en till vagnSkäms
  • Sweetheartno1
    Honey1982 skrev 2011-01-06 20:46:08 följande:
    Kan tänka mig det.. Ska inhandla mig ett par när jag hämtasr ut vagnen i sommar ! Tungan uteGlad
  • Swenglish

På vår Cam från 2006 har ihopfällningsanordningen gått sönder och jag har fått bra förklaring från Miniigirl om hur man lagar - dock för komplicerat för oss Därför undrar jag: var kan man laga sin Bugaboo? Cykelverkstad? Någon som har erfarenhet, i Stockholmsområdet? Vi väntar syskon i sommar och det vore fantastiskt att slippa köpa ett nytt chassi! :) Dessutom har det svarta skumfodralet över handtaget gått sönder, det är kört att byta gissar jag? Tusen tack för input!

• bebbe10
    modestyclara skrev 2011-01-06 20:26:59 följande:
    hos de flesta åf...jag handlar alltid hos kidzshop.seHjärta
    Tack då ska jag kolla där.
  • Katjan
    Swenglish skrev 2011-01-06 21:50:27 följande:
    På vår Cam från 2006 har ihopfällningsanordningen gått sönder och jag har fått bra förklaring från Miniigirl om hur man lagar - dock för komplicerat för oss Därför undrar jag: var kan man laga sin Bugaboo? Cykelverkstad? Någon som har erfarenhet, i Stockholmsområdet? Vi väntar syskon i sommar och det vore fantastiskt att slippa köpa ett nytt chassi! :) Dessutom har det svarta skumfodralet över handtaget gått sönder, det är kört att byta gissar jag? Tusen tack för input!
    Såg en annons på blocket där det var en cykelverkstad som lagade chassin. Har ingen koll på dem alls.

www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_chassi_med_hjul___nyservad__31203799.htm&w=1

Vet att bugaboo har extra skum/skydd som man fäster över det trasiga med dragkjedjor. Det syns ju att man har sådana men bättre än att det trasiga skummet syns
  • Swenglish

Tack Goldenticket!! Ska kolla upp båda tipsen! Vet du var man kan köpa dedär överdragen med dragljedjor?

• MissR

"snöret" eller vad man ska kalla det som sitter fast i mitten på handtaget....vad är det till för?
    Minskar man andrahandsvärdet väääldigt mycke om man tar av det?

• Hannah74

Det är ju säkerhetshandtaget. Det använder jag alltid nästan.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21