Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis
    GråterGråterGråter
    Bidde ingen storbugga för oss denna gång... När jag lyckats mobilisera halva släkten och organiserat avacerad logistik så meddelade säljaren att "maken gett bort vagnen till en kompis"!!!!
    Kanske lika så bra, barnen börjar kanske bli lite väl stora för en cam... Men jag då? Borde inte jag få ha en storbugga att pyssla om.... Får sy nåt fint till Bee:et som tröst. Eller shoppa nåt...
  • bohusbebis
    Joddan skrev 2010-11-04 09:24:15 följande:
    Tack!!!

DYRT! Får nog bli en P&T här ändå  
    Vi har haft Phil&Ted och den var suverän!!!
  • bohusbebis
    Stargirl skrev 2010-11-04 10:50:51 följande:
    Men fy så taskigt....
    Tja, det var ju liksom för bra för att vara sant....
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2010-11-04 11:45:05 följande:
    Vad tror ni om denna som ett budgetalternativ? Passform? Fästmekanism?

www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik....
    Den såg ju super ut! Om man ser på bilden så har de vikt den över ryggstödet. Borde ju funka lika på en bugga (åtminstone vår bee) och man skulle ju kunna sy knapphål själv för att fästa den. Sicket bra pris! Om nån beställer snabbt måste ni rapportera hur tjock och varm den är!
  • bohusbebis
    straw2008 skrev 2010-11-04 15:25:14 följande:
    Jag var på väg att köpa den där åkpåsen men hoppade av då jag såg frakten.....
    Man får köpa andra saker åxå för att "jämna ut" fraktkostnaden lite...
    Blev så sugen på en grå ergo... Fast jag behöver ju egentligen inte nån mer åkpåse. Men jag behöver tröstshoppa lite...
  • bohusbebis
    Suri skrev 2010-11-04 18:39:56 följande:
    Måste bara bolla lite tankar med er... Har en son som fyllde två nu i oktober och vi har en ääälskad och väl använd cameleon. Har dock funderingar på att köpa en enklare sulky som enkelt fälls ihop på tåg, i bil osv. Som bara blir en del att bära. Har tittat lite på mac laren. Men nu undrar jag om jag kanske skall byta camen mot en bee istället? Har jag en bee behöver jag väl inte camen? Men klarar jag att göra mig av med min älskade vagn? Kommer jag att ångra mig? Ni som haft båda, berätta? Har beslutsångest som heter duga. Ska jag vänta till våren? Hur är Been i snö? Och vad är skilnaden på bee och bee+? Tänkte försöka få tag på en beg, att köpa alt göra ett byte.
    Beror väl lite på hur du använder vagnen. Vi reser mycket och vill ha en rejäl sulky till vår 2-åring och har därför en Bee+. Men vi har även en gammal Mountain Terrain då vi går en hel del långpromenader på grus också. Fast nu har 2-åringen börjat vilja gå mest själv... Behöver du stora hjul då och då = behåll Cam:en och satsa på en liten sulky typ Maclaren Quest el Chicco Liteway. Kör du mest på hyffsat plant underlag och vill ha god sittkomfort för barnet = enbart Bee+. (Bee+ har bl. a höjdjusterbart ryggstöd och är i min smak snyggare)
  • bohusbebis
    stjernan skrev 2010-11-05 10:09:06 följande:

Hörni. Vinterhjul (nya) till buggan kostar ju 900. En beg UJ kan man få för 1500...

Men jag funderar över en sak... Kan man ha ståbräda på UJ när den är fälld till liggläge, får syskonet plats då på brädan?  (Kanske konstigt att fråga om UJ här men jag chansar på att nån haft/har en)

Iofs får man väl ganska bra betalt för vinterhjulen när man sen ska sälja dem, så det kanske är värt det, eller vad säger ni?

Har ju ingen egen erfarenhet, men har förstått att buggan blir lite "stötig" och mer svårkörd m vinterhjul (rätta mig om jag har fel). UJ ju supersmidig att köra i snö... Så om du har plats för ännu en vagn skulle jag satsa på UJ. Men det är ju jag...
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2010-11-05 12:46:54 följande:
    Har ju ingen egen erfarenhet, men har förstått att buggan blir lite "stötig" och mer svårkörd m vinterhjul (rätta mig om jag har fel). UJ ju supersmidig att köra i snö... Så om du har plats för ännu en vagn skulle jag satsa på UJ. Men det är ju jag...
    oj den gick iväg, skulle bara avsluta med: Jag som i hemlighet drömmer om en Cam fast förnuftet säger nä...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21