Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Bugaboo-tråd nr 21

Annars har jag en variant från Easywalker som jag satt mellan "bakbenen" nere vid hjulen nästan, liksom underbakom sitsen. Ska se om jag kan hitta länk. Två mugghållare och fack med spänne och dragkedja emellan. Kanon. Ett outnyttjat och ganska fult utrymme annars...

• bohusbebis

Här säljer de visst ut ett helt set med grejer... bla den väskan - färgglad...
    http://www.barnbutiken.net/easywalker--pimp-your-pram-set--wave-p-332-c-351.aspx

Apropå sälja ut, nån som testat om det går att modifiera Bee-suffletten till en Bee+ eller är det helt helgalet... Blev lite sugen på en ny färg.... men är så snål.... så istället för att sy en egen funderar jag på om man kan sy om en befintlig sufflett...

• bohusbebis
    Stargirl skrev 2010-10-27 18:29:10 följande:
    Helgalet, det går inte utan att dissikera den helt och då kan man lika gärna sy en helt ny av vanligt tyg.
    Ja, det får nog bli det... Har fått för mig att jag behöver en dark khaki bara... Får väl pressa spargrisen lite... Eller ta fram nål å tråd en kulen natt... Blir ju onekligen roligare...
    Nån som kommit på nåt bra att ha som "båge" i bakkanten? Till Bee+sufflett alltså...
  • bohusbebis
    Mamma TN skrev 2010-10-29 12:50:03 följande:
    Vet ni om det går att ha ståbräda till Cam för barn som väger över 20 kg. Förstör man vagnen eller blir den omöjlig att köra med barn som väger över 20 kg???

Någon med erfarenhet??? 
    Vi har buggans ståbräda till vår 5åring på 18-19 kg och den funkar fint. Det är nog bara en "säkerhetsgrej" från leverantören att friskriva sig för eventuella problem... Vi kör förresten Bee+ och den är väl ännu klenare än en Cam...
  • bohusbebis

Nä du blir jag galen, hittar inte rek. maxvikt på Cam, Frog el Gecko nånstans.. Alltså vad barnet max kan väga...
    Nu tycker maken att vi borde ha en rejäl vagn med på semestern som kvällströtta sonen 18-20 kg kan åka i och då funderade vi kanske på en skruttig frog el cam... (är det stor skillnad på stlk?) (maken tycker att paraplyvagnar är för klena och har för fjuttiga hjul). Och då var jag ju inte sen att se chansen att kanske få ha en bugga till, innan barnen är alldeles för stora... Fast jag är tveksam till om 5 åringen ens tillfälligtvis får plats i en sån.... Han får dock plats i Bee+:en, men den tänkte vi ju var för fiiiiiin för utlandsskump... Åh vilket ilandsproblem

• bohusbebis
    Sjukhus Mamman skrev 2010-11-02 18:08:04 följande:
    idag kände jag mig lite deppig och bestämde mig för att göra nåt kul! så  jag sydde en denim suflett till min bee plus
    Åh duktigt! Var det svårt? Har du fått till "bågen" i bakkant på nåt fiffigt sätt? Ska lämna in min symaskin på recond imorgon och förhoppningsvis kan man bli lite kreativ snart igen...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21