Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

Infinite Joy skrev 2010-07-13 09:20:01 följande:
    Jag tycker inte att det vita blir så smutsigt som man kan tro. Hade som sagt sand-offwhite och den tvättades bara rn gång inför försäljning. Hade en svart oljeliknande fläck (som bergis uppkommit då sambon brukade vagnen), men den fick ja nästan bort med diverse fläckbehandligsmedel. Tror nog att den är relavitv lätt att hålla fin bara man tar bort fläck direkt.

Jag vet inte vad jag ska VÄLJA FÖR FÄRG...... sand-offwhite, brun-brun, brun-offwhite, sand-brun, brun-sand.... hjälp!
    Jag tycker också brun-offwhite :)
  • annat82
    Infinite Joy skrev 2010-07-13 13:11:52 följande:
    Innan jag beställer min cam tänkte jag bara fråga om någon haft vagn med klassisk sittdel (typ teutonia cosmo) och sedan bytt till bb? Var det ett bra byte?

Jag upplever cosmon som dskönare att sova i då barnat kan ligga på mage... sida funkar ju i bb, men bättre i cosmon. Däremot är det helt värdelöst för en liten att sitta i den då de bara kasar ner. Om ngn här har bytt kändes buggans sittdel bättre??
    Vi bytte från en city cross till en cam. Dottern har aldrig varit mycket för att sova i vagnen iofs, men det är nog mest för hon endast och alltid sovit på mage. Tycker inte det gick bra i city crossen heller, så vi bytte då hon inte var helt nöjd i förra vagnen. Vi fick prova en cam ett litet tag och hon verkade hur nöjd som helst och det har hon varit sen dess också.
    Sen att vi föräldrar också trivs bättre med den på i princip alla punkter är bara ett plus ;)
  • annat82
    Infinite Joy skrev 2010-07-13 16:55:24 följande:
    Mm... har för mig att det var när jag vände på sittdelen som jag började ogilla camen. Hur sonen sov i den minns jag inte. Men på sida funkar väl?!
    Lite halvt på sidan tycker jag det verkar funka bra. Hon verkar iaf sova bättre än i city crossen, men tror det är mest för att den är trängre och hon ligger lite ihopböjd ungefär
  • annat82
    tildasplace skrev 2010-07-19 20:34:36 följande:
    en fråga om petuniaväskorna, har för mig att jag läste här för ett tag sen om rea på NK? någon som vet något?
    Jo, jag köpte min när de reade ut dem, fast det var 2-3 veckor sedan. Har de någon kvar finns ju möjligheten att de fortfarande rear dem. Fanns 3 touring tote utöver den jag tog med mig hem ;)
    De ska sluta med Petunia var den info jag fick, därav rean, 50%.
  • annat82
    Caeruleus skrev 2010-07-22 07:59:56 följande:
    Står och funderar lite mellan dessa alternativ

- gamla Cam-chassit för 2000kr, köpa nytt eller beggade tyger
    - en frog för max 3000kr

Vill helst inte lägga mer än 5000kr och för det verkar man inte få några beggade kompletta CAM
    Vi köpte vår begagnade för ett par månader sen för 4300. Komplett och aninges solblekt. Den låg ute på blocket för 5500 inklusvie transportväska, men när vi ringde var väskan såld och de ville ha 5000 för vagnen. Prutade då ned den till 4300 och hämtade den samma kväll då de annars hade några som skulle kolla på den 2 dagar senare så de gick med på priset om vi kom samma kväll, men då bodde de ett kvarter bort så det va ju inga problem ;)
    Med det gamla chassit med skruvar och lufthjul och en klarblå bas :)

En del annonser som jag sett tycker jag att det borde gå att pruta på lite, men själv hatar jag att pruta så det brukar jag lämna över till sambon ;)
  • annat82
    lilyanna skrev 2010-07-29 10:57:44 följande:
    Nej, så långt kanske det inte är, men det blir ju ändå 40 mil tur o retur o som sagt, maken är inte lycklig över att jag säljer den nuvarande vagnen, har inte lust att reta upp honom ännu mer
    Frakt kostar ju det med. Jag kanske inte kan erbjuda mig att kolla direkt då jag inte är så bra på buggor och det inte säljs jättemånga runt mig, strax norr om stockholm, men tänkte bara tipsa dig om att vi ganska regelbundet åker till Linköping från Stockholm då sambons föräldrar bor där. Om du nu skulle hitta någonting här så skulle den kunna få åka med vår bil ned till Linköping och skulle anta att vi ska dit någon helg de närmaste veckorna i så fall då de precis kommit hem från utlandsvistelse. Kan du lägga fraktkostnaden på vagnen istället :)

Och ta det inte som en jättetjänst bara, tycker det behövs fler buggor ute i landet ;) Och så får jag lastplats att fylla på vägen hem istället ;)
  • annat82
    lilyanna skrev 2010-07-29 11:12:50 följande:
    Ojoj så snällt utav dig! Jag håller utkik o inboxar dig om jag hittar något, dock så kanske det får fraktas ändå beroende på när ni ska neråt förstås
    Garanterat någon helg i augusti men vilken har vi inte bestämt än, kan påverkas ganska mycket. Inboxa om du hittar nåt, men stressa inte utan hitta nåt bra.
    Köpte vår Cam begagnad och tycker bara alla har rätt till en bugaboo efter det
    Letade lite i Linköping då också eftersom man brukar kunna få lite billigare utanför Stockholm, men det fanns en eller två och då var de dyrare istället, så det verkar som spridningen måste bli lite bättre

Om straw2008 kunde hjälpa till att leta så är hon helt säkert bättre än jag vad man ska kolla på.
  • annat82
    lilyanna skrev 2010-07-29 11:35:22 följande:
    Nej, stressa vill jag inte göra...men samtidigt så blir man ju låst utan vagn så jag kan inte vara utan så länge.
    Ja, jag tycker oxå att spridningen behöver ökas lite, har sett några buggor i stan, men jag kan nog räkna dem på en hand tror jag...maken är inte lika förtjust som jag dock.

Hon hjälper mig just nu, jag måste bara ta mig i kragen o våga pruta
    Egentligen gillade varken jag eller sambon vagnen från början, men sen var dottern endast nöjd i vagn med skålad sits så det var hon som fick oss på bättre tankar och nu är vi alla sålda på vagnen
  • annat82
    Asereht skrev 2010-07-29 14:31:35 följande:
    Buggor är faktiskt billigare i och runt sthlm förmodligen för att de flesta buggaägare fortfarande finns där. Utåt i landet är de fortfarande dyra och många ggr äldre. Iaf så har det varit min uppfattning och jag "porrsurfar" rätt ofta på blocket.
    Jo, det var det jag märkte och inte mig emot för då slapp vi åka längre. Men hade ingen koll när vi började leta och har köpt så mycket annat utanför stockholm just för att det är billigare, men den här gången var det tvärtom.
    Är lite blocket-junkie jag också
  • annat82
    Honey1982 skrev 2010-07-29 17:38:52 följande:
    Jag vill också veta vilken skötväska som passar bäst! Är lite inne på Skip Hop Dash Deluxe men den kanske är för stor?
    Har en skip hop dash deluxe och tycker det funkar att hänga på handtaget, men den går att packa för tungt.
    Använder just nu den eller Petunia
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21