• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Miniigirl

tack för bilderna...spännande å se hur det set ur för er:-P
    Alltså, visst ska vagnen ta större plats med liggdelen? eller tar den mindre plats?
    För, om jag jämför med bilderna fröken småland la in, så tog då våran cameleon med sittdel större plats än sådär!
    Hm, jag måste ha gjort något fel va? Eller, beror det på hur man har sittdelen liggandes på chassit?`
    jag fattar ingenting ja, jag som pysslade och försökte få till det så bra när jag skulle lägga ihop delarna på ett bra sätt:-S

• imaj
    Asereht skrev 2011-02-09 12:43:57 följande:
    Jag har aldrig fällt min frog. Vi lyfter in den i bagaget som den är, men så har vi ju en jättelik bil också. *s* Men så är vi ju 7 pers och en medelstor hund också.

När min första grabb föddes så hade vi en Tetuonia Primus den fällde vi med liggdelen på och stuvade in ovanpå vår stora hundbur i bak, vi hade två stora hundar då. Det gick precis.

När andra grabben kom så hade vi en dubbel uj, den gick in precis i bagaget på vår Toyota Corolla sedan. Eftersom uj:n blev platt fick man packa ovanpå den sen. Vad olika det kan vara.
    I våran förra bil la vi alltid sittdelen i liggläge, tog bort bumperbaren och vickade ner handtaget lite så gick den in utan problem , skönt när den alltid var nästintill färdig att användas när man kom fram :-P
    Miniigirl skrev 2011-02-09 12:54:20 följande:
    tack för bilderna...spännande å se hur det set ur för er:-P
    Alltså, visst ska vagnen ta större plats med liggdelen? eller tar den mindre plats?
    För, om jag jämför med bilderna fröken småland la in, så tog då våran cameleon med sittdel större plats än sådär!
    Hm, jag måste ha gjort något fel va? Eller, beror det på hur man har sittdelen liggandes på chassit?`
    jag fattar ingenting ja, jag som pysslade och försökte få till det så bra när jag skulle lägga ihop delarna på ett bra sätt:-S
    På min bild är det sittdel på vagnen, sittdelen tar mindre plats om man inte tar ut pinnarna i liggdelen. På bilden ligger sittdelen under chassit med självsittytan neråt och sen ligger chassit på med varukorgen uppåt. Svårt att förklara men den ligger som på bilden från Bugaboo men med hjulen kvar
  • straw2008

Jag fick inte heller ihop det där med fällningen, var alltid handtaget som blev skitigt o även jag tyckte det var för stort projekt att plocka isär vagnen.  sådär som den är på bilden med borttagna hjul har jag aldrig sett någon fälla, vem orkar plocka isär vagnen så pass?

Därför köpte vi en bee :O) fälls i ett stycke o hamnar aldrig med styret i smutsiga gator.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Miniigirl
    straw2008 skrev 2011-02-09 15:28:28 följande:
    Jag fick inte heller ihop det där med fällningen, var alltid handtaget som blev skitigt o även jag tyckte det var för stort projekt att plocka isär vagnen.  sådär som den är på bilden med borttagna hjul har jag aldrig sett någon fälla, vem orkar plocka isär vagnen så pass?

Därför köpte vi en bee :O) fälls i ett stycke o hamnar aldrig med styret i smutsiga gator.
    har du en bee eller bee+?
    Har du lust att ta en bild så man får se hur den ser ut ihopfälld? Det vore väldigt snällt
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-02-09 12:15:21 följande:
    Så här ser den ut i vår bil jämfört med en Brio Happy

Men jag fällde den bara om vi hade massor av packning med, annars ställde jag in den såhär:

En Cameleon går faktiskt in helt ofälld i en V70 om man sätter styret på det lägsta och bara lösgör det så att det inte står rakt upp.
    Alltså jag bara älskar att du har dokumentrat i principe allt som finns i hela världen !!!Hjärta
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-09 12:43:57 följande:
    Jag har aldrig fällt min frog. Vi lyfter in den i bagaget som den är, men så har vi ju en jättelik bil också. *s* Men så är vi ju 7 pers och en medelstor hund också.

När min första grabb föddes så hade vi en Tetuonia Primus den fällde vi med liggdelen på och stuvade in ovanpå vår stora hundbur i bak, vi hade två stora hundar då. Det gick precis.

När andra grabben kom så hade vi en dubbel uj, den gick in precis i bagaget på vår Toyota Corolla sedan. Eftersom uj:n blev platt fick man packa ovanpå den sen. Vad olika det kan vara.
    vad har ni för bil? Vi hade ju en 7sitsig (och vi är 3 ) men hade man alla 7 säten i så var det värdelös bagageutrymme..... tycker det är så med många storbilar....
  • Asereht

Det är just det, vanliga minibussar har sittplatser för upp till 7 men då har man noll bagageutrymme. Vi hade minibuss när vi var fyra pers och två stora hundar. Det funkade då men nu behöver vi både sittplatser och packutrymme om vi ska kunna ut och resa lite vilket vi gör då och då med bil. Nu kör vi Chevrolet Suburban, gammal och ful men går som en klocka. Vi funderar på att byta upp oss dock. Modellen är stor och rymlig även med två baksäten. Då får vi plats med både hund, vagn och packning till 7 pers utan problem.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21