• MagdaA

Cerclage?

Schäfer: Ja, än känns det långt borta, men vi började prata om det lite i helgen.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

Niinis: jag är i vecka 24, 23+2 idag, så det känns helt klart hoppfullt! OM något skulle börja gå snett nu så finns ju iaf en lite chans att bäbisen klarar sig, även om vi såklart hoppas att han stannar minst 10 veckor till!

ang gamla rävar han som satte mitt cerklage var den gamlaste av gammel-rävar. Han hade varit pensionär i flera år, men hoppade in lite då och då, t ex för att sätta mitt cerklage, min ord läkares kommentar var "Han har satt flest och är bäst, så han får göra det" Så det var gammelräven som satte på mig, 2 år efter de gick han i "total-pension", tror läkare gör det vid 70 år, att då får dom inte ens jobba extra, men jag är inte 100 på att det stämmer, så rätta mig gärna! Hur som, när han väl gick i pension, så gick det inte ens 1 år så dog han! Så nu är gammel-räven borta tyvärr. Han var en mycket bra läkare, typ alla i Övik vet vem han var, han har gjort MASSOR av ks, och var även med när min mans storebror föddes bl a.

• MagdaA
    SaraDK skrev 2010-10-26 19:12:09 följande:
    Vill bara meddela att jag kommit hem efter cerklage-op och ett dygn på sjukhuset. Läkaren sa att allt gick jättebra, så nu är det bara att hålla tummarna! Men...guuuud, vad det gör ont!!!
    välkommen hem! sen nu till å vila ordentligt så det får läka i fred, hoppas det onda ger med sig!
    Schäfer skrev 2010-10-26 17:03:23 följande:
    Ok, nu kommer lite fåfänga...ställde mig på vågen idag och har redan gått upp 8-9 kilo Förvånad är ju bara i v.20!!! I förra graviditeten gick jag totalt upp 14 kilo och det tyckte jag var gott o väl Obestämd Vart ska det sluta denna gången *hjälp*
    du är inte ensam jag tror jag låg på ca + 10 kg i vecka 20, så nu vägrar jag väga mig jag inser ju att jag kommer gå upp massor. min kropp som är van fysiskt arbete 8-10 timmar/dag i lagårn + minst 1 timmes långpromenad el annan träning. Jag försoffar mig totalt. Skulle visserligen kunna äta lire bättre å så, men jag orkar inte bry mig, känns som jag har nog med annat. Får ta tag i det till våren helt enkelt!

nått som jag ser som ett stort + är att bäbisen kommer på vintern och sen har man hela härliga våren framför sig, den tiden på året som det är allra lättast att komma igång, som man får mest energi. Alex är ju född i juli, förstökte komma igång under hösten men de va skitsvårt.
  • MagdaA

go morron.

jag har redan hunnit va upp på sjukhuset för läkarkoll. allt såg bra ut idag också, så nu blir det ingen koll förns på fredag nästa vecka. men det är som vanligt, blir jag orolig, sd el så, då är det bara å ringa så får jag komma in. ska till bm på tisdag också, mysigt att komma igång med dom besöken fick lyssna på hjärtljuden idag också, och pulsen i navelsträngen.

• MagdaA

Schäfer: HÄRLIGT!!! Hurra för oss båda idag

Niiinis; På mig har de mätt tappen innan cerklaget sattes, men det var ju för att dom inte visste om ajg skulle behöva det el inte (när jag väntade Alex) å den här gången har det ju varit lite samma sak. Regelbunda mätningar för att se att den inte börjar ge efter, men ännu inget cerklage...vecka 24 nu

• MagdaA

HURRA för alla idag tycker jag! Och extra HURRA för alla lyckade cerklage operationer!!!

• MagdaA
    Maria3 skrev 2010-10-27 17:14:40 följande:
    Hej. Ville bara meddela att min dotter föddes igår i v 30+1 efter akut ks. Men vi mår båda bra. Tjejen har kommit ur cpap-en och mår super. Nu blir det bara o ta reda på varför mitt vatten går så tidigt.
    Maria
    Oj, är hon redan här! Hoppas allt går bra! KRAM till er båda! Hoppas läkarna hittar svar på varför ditt vatten gick så tidigt.
  • MagdaA

Niiinis: VA??? Va arg jag blir!! KRAM KRAM KRAM!!! Verkligen oproffsigt av läkaren att bete sig så! Dom ska stötta och inte dömma!

Hinner tyvärr inte skriva mer nu, men SKIT i vad läkaren säger, tänk själv, vad du vill! OCH ring och boka en ny tid för vul hos en annan läkare! KRAM!!!!!

• MagdaA

Jag ska nog vara glad! Har eg bara träffat bra läkare, undantaget 1 som sagt endel korkade saker, men inget i jämförelse med det du Niiinis el PennyJenny berättar om. Min ord läkare + hon som jag gått hos i andra hand har alla stöttat mig, frågat hur jag mår, önskat mig lycka till och aldrig aldrig sagt att jag borde låta bli att skaffa barn.

• MagdaA
    Lanie skrev 2010-10-28 19:09:40 följande:
    Vad härligt att allas cerklageop gått bra!

O Dallis, vad spännande! det är nära nu!

Niinis, jag blir alldeles kall när jag läser hur du blivit bemött! det är otroligt vad många läkare det är som glömmer bort den ödmjuka och mänskliga sidan i sitt arbete!

jag sitter o funderar på en sak. Har blivit väldigt hård i magen, även om jag tuggar maten väl, dricker mkt, tar laktulos så är magen helt ur gängorna.  kan cerklaget påverkas av att göra nummer 2, om man tar i lite för mkt? kanske inte den mest trevliga fråga, men kanske är det fler av er som har problem med magen?
    Kan hålla med att det inte är en så angenäm fråga, men absolut inte dum heller! Vi här inne är vana me de mest äckliga och konstiga frågor så fråga på du bara!

Min läkare sa till mig att försöka hålla magen igång och undvika att bli för hård. Om man vet med sig att man har lätt att bli hård kan man ju iaf försöka styra kosten lite. Sen så sa han även att om man blir jättehård, undvika att sitta och "krysta" eftersom det KAN påverka, säger inte att det gör det, men det var iaf vad han rekomenderade mig. Hoppas det löser sig.. haha! lite fyndigt där på slutet
Svar på tråden Cerclage?