Cerclage?
Schäfer: Ja, än känns det långt borta, men vi började prata om det lite i helgen.
Schäfer: Ja, än känns det långt borta, men vi började prata om det lite i helgen.
Niinis: jag är i vecka 24, 23+2 idag, så det känns helt klart hoppfullt! OM något skulle börja gå snett nu så finns ju iaf en lite chans att bäbisen klarar sig, även om vi såklart hoppas att han stannar minst 10 veckor till!
ang gamla rävar
han som satte mitt cerklage var den gamlaste av gammel-rävar.
Han hade varit pensionär i flera år, men hoppade in lite då och då, t ex för att sätta mitt cerklage, min ord läkares kommentar var "Han har satt flest och är bäst, så han får göra det"
Så det var gammelräven som satte på mig, 2 år efter de gick han i "total-pension", tror läkare gör det vid 70 år, att då får dom inte ens jobba extra, men jag är inte 100 på att det stämmer, så rätta mig gärna! Hur som, när han väl gick i pension, så gick det inte ens 1 år så dog han! Så nu är gammel-räven borta tyvärr. Han var en mycket bra läkare, typ alla i Övik vet vem han var, han har gjort MASSOR av ks, och var även med när min mans storebror föddes bl a.
är ju bara i v.20!!! I förra graviditeten gick jag totalt upp 14 kilo och det tyckte jag var gott o väl
Vart ska det sluta denna gången *hjälp*go morron.
jag har redan hunnit va upp på sjukhuset för läkarkoll. allt såg bra ut idag också, så nu blir det ingen koll förns på fredag nästa vecka. men det är som vanligt, blir jag orolig, sd el så, då är det bara å ringa så får jag komma in. ska till bm på tisdag också, mysigt att komma igång med dom besöken
fick lyssna på hjärtljuden idag också, och pulsen i navelsträngen.
Schäfer: HÄRLIGT!!! Hurra för oss båda idag
Niiinis; På mig har de mätt tappen innan cerklaget sattes, men det var ju för att dom inte visste om ajg skulle behöva det el inte (när jag väntade Alex) å den här gången har det ju varit lite samma sak. Regelbunda mätningar för att se att den inte börjar ge efter, men ännu inget cerklage...vecka 24 nu ![]()
HURRA för alla idag tycker jag! Och extra HURRA för alla lyckade cerklage operationer!!!
Niiinis: VA??? Va arg jag blir!! KRAM KRAM KRAM!!! Verkligen oproffsigt av läkaren att bete sig så! Dom ska stötta och inte dömma!
Hinner tyvärr inte skriva mer nu, men SKIT i vad läkaren säger, tänk själv, vad du vill! OCH ring och boka en ny tid för vul hos en annan läkare! KRAM!!!!!
Jag ska nog vara glad! Har eg bara träffat bra läkare, undantaget 1 som sagt endel korkade saker, men inget i jämförelse med det du Niiinis el PennyJenny berättar om. Min ord läkare + hon som jag gått hos i andra hand har alla stöttat mig, frågat hur jag mår, önskat mig lycka till och aldrig aldrig sagt att jag borde låta bli att skaffa barn.