Cerclage?
På onsdag ska jag lämna prover för graviditetsklåda också. Lika bra sa läkaren så då kör vi på det också. Why not liksom....
På onsdag ska jag lämna prover för graviditetsklåda också. Lika bra sa läkaren så då kör vi på det också. Why not liksom....
På järnet ska du ligga mellan 110-130. Becka,
skönt med cerklaget, måste varit nån oviktig tråd då som kom ut? Ta det extra lugnt några dagar, det läker ju rätt fort om det börjat blöda lite pga av läkaren var oförsiktig.
Aha, min depå låg på 50, nånting, det skulle tydligen helst ligga över 60. Men då låter ju ändå siffrorna 6,7 och 10 konstiga?
Enligt min BM så var hb mellan 110-130 ok som gravid men som vanligt finns det väl inga nationella riktlinjer där heller ![]()
Viola,
jo de har mätt depåerna och Hb. depån var lite låg och Hb håller sig inom gränsen än så länge...
När jag läser länken så undrar jag vad värdet på 50, nått som jag hade betydde. Då menade BM depåerna. Hm..
Vi har en Quinny freestyle http://www.quinny.com/se-sv/sittvagnar/heavy-use/freestyle
Liggdelen är röd och sittdelen svart ( har en röd åkpåse till sitt ) Den är ganska bred i basen men väldigt stabil. Vi bor på landet så vi behövde en med lufthjul men som ändå kunde vara hyfsat smidig i stan. Kravet var också att sittdelen skulle kunna vara vändbar eftersom man inte använder liggdelen speciellt länge. Plus i kanten är att vi kan använda våran lilla bilstol som passar ihop med chassit! Jättenöjd med denna så den hänger i nu med!
Tycker också fosterrörelserna är lite svåra för det beror ju lite på hur de ligger för dagen också och vissa dagar är ju "sovdagar" och vissa full fart hela tiden. ( ung som när de kommer ut...)
Becka,
börjar man med niferex så får man unna sig vad som helst!
Mina har alltid vänt sig nedåt tidigt. Sander låg med huvudet nedåt från start och tror inte han vände mycket på sig. Alla ul och alla koller med vul så var det huvudet nedåt. Sen hade han ett stort hematom och väldigt sne näsa när han kom ut....
Snodden här tror jag vände sig nånstans i v 27-28.
Lilla Gabriel han låg på sniskan han och kom mer eller mindre ut så också.
Däremot har de varit ganska snälla i magen och jag har inte haft så mycket onda sparkar mot revben elle så. Det är mest urinblåsan som fått sig en del törnar.
MammaMys, så spännadne nu! Ska bli kul att höra sen hur det blev!
MiScHoOo, likadant för dej, så roligt att det nästan bara är timmar kavr nu och det är dags! Härligt!!!
MiScHoOo,
det kommer gå finemang imorn! Tänk att snittet är ju bara en bråkdel av hela långa graviditeten och sista steget mot att äntligen få träffa ditt barn! Du kommer bli en kanonmamma och dina känslor är helt naturliga!
Kram!!
MiScHoOo och Mamma Mys, UNDERBARA härliga nyheter!! STORT grattis!!!!!
MammaMys, hoppas ni slipper sola, hade dåligt med mat de första dygnen och gulsotsbäbis sist, kanske lite tillägg innan maten hoppar igång?
Kramar!!!!
Blev inringd till förlossningen idag för mer prover. Tre timmar senare har jag inte fått svar. Och inte får jag åka hem heller.
Proverna kass. Det är levervärdena som är alldeles för höga, tillbringat 8 tim på förlossningen och medecinakuten. Fick åka hem nu ett par timmar ska tillbaka i natt för att ta ultraljud på levern.
Tjoho vilken kul jul....