Cerclage?
Själv vakna jag av världens ångest i natt då det kändes konstigt i magen. Min läkare sa att jag skulle söka om jag kände ett tryck neråt. Är det någon som kan beskriva hur det känns. Vet i nte om det var det jag kände igår natt.
Har precis fått göra vul nere på fostermedecin där de vet lite mer vad de pysslar med, hade ca 3 cm funeling men 2,5 cm tapp däremellan och cerklaget sitter jättebra, han sa att min läkare verkligen fått dit det perfekt! Med andra ord gör cerklaget sitt jobb ffullt ut och om jag inte haft det hade min lilla tjej vart född nu säger de! Nu är läkarna väldigt positiva och tror jag kommer gå många veckor till :) känns skitbra just nu! Självklart är jag orolig ändå men NU ser allt fint ut och NU mår alla bra sådet är NU vi får focusera på helt enkelt! En timme i taget! Är i v 26+3 så nu är jag över 26+2 vilket känns UNDERBART bara det!

Idag har jag lämnat min dotter på dagis men jag vägade inte gå de ynka 500 meterna så jag tog bilen dit.

Har haft en hemsk natt. Somnade med en kudde mellan knäna. Vaknade runt ett och tar tag i kudden och känner att den är blöt. Vattnet tänker jag och alla minnen kommer tillbaka. Försöker ta mitt förnuft till fånga och kommer på att så länge det inte är blött i sängen är det nog inte vatten. Försöker fråga sambon om vår dotter legat på den kudden men han är inte kontaktbar. Får världens ångest och kan inte somna om. Pratar med sambon på morgonen och får då reda på att han lagt sig med blött hår och blötat ner kudden. Nu vill inte ångesten släppa och nu har jag ont i magen. Känns inte som bebis magen utan mer runt om. Har en varm vete kudde på magen så knipen ska försvinna. Vet inte hur jag ska klara denna graviditet. Borde kanske ringa till spec och höra om jag kan få fler UL än var 3 vecka men det är ju inte heller bra att reta. Är så himla rädd att en bebis ska trilla ut men vet att det inte går när jag har cerklage och att om bebis är på väg ut så borde det göra ont och blöda. Vill bara ta något lugnade...
Jag har också en sådan känsla som ni beskriver att något är på väg ut men oftast känner jag av den på natten. Tänkte att det kanske är bebis som sträcker sig i livmodern så tappen åker ner.