• vixan

Cerclage?

Lanie skrev 2011-05-19 10:21:46 följande:
    det är bra! har sovit i en evighet, gick o la mig innan elva igår, har precis stigit upp! så nu hoppas jag att jag har mer energi idag än jag haft tidigare i veckan.

inga mer färgade flytningar heller! så allt känns som vanligt igen... konstigt det där..
    Vilken vecka är du i nu? När skulle du klippa cerklaget?
  • vixan
    Lanie skrev 2011-05-19 10:30:44 följande:
    35+1 idag. sista maj ska cerklaget bort, om inget händer innan vill säga
    Min dotter föddes v35. Det gick för visso bra och behövde ingen neovård men vi fick kämpa för att hon skulle hålla sig vaken under måltiderna. Så hoppas du kan knipa en vecka till eller två.

Förstå hur nära mål du är. Jag vill också vara  i v.35 nuuuuuuuu.
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-05-19 12:27:54 följande:
    E jag den som ska ha sist tro? Kommer bli ensam kvar i tråden mot slutet av sommaren juTungan uteImorse vaknade jag när sambon åkte, så från kl 5 va jag vaken till 8 sen lyckades jag somna om, förstår inte hur trött man kan vara. Well, nu har jag fått i mig lite frukost o ska väl försöka göra ngn knop idag,. Typ åka till återvinningen med massa skräp...kul dag lixom...heheh!

Fast jag känner redan hur jag vill börja röja ur o boa, har inget minne av att det satte igång så tidigt med sonen.

har förresten fått reda på att min absolut äldsta vän aka. min sons gudmor med ska bli mamma, några veckor efter mig Det är lycka i dubbel bemärkelse!! När jag föddes kom hon o hennes mamma o hälsa på mig o mamma på bb, så vi har känt varandra i 30år. rätt coolt att vi kommer vara gravida samtidigt som våra mammor va med oss Sen ska hon med på koll för cerklage... 
    Vilken dag är du beräknad till? Det lär väl komma in fler efter oss. Jag tror att du och jag är ungefär lika långt gångna. Jag är beräknad till den 28 oktober men för mig är det bara en siffra långt fram i tiden. 

Tycker att du gör väldigt mycket som jag inte vågar göra. Jag är kanske lite för försiktig.
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-05-19 13:50:18 följande:
    har bf 1nov en FLs räknare. ska på rul den 13juni så då får man väl mer exakt datum. Det lär ju komma fler som sagt Hade oxå för mig vi va beräknade ungefär samtidigt. Jag tar det väldigt lugnt jag med, men lyssnar mkt på min kropp, känns det inter bra så lägger jag mig ner. Bär inga matkassar lr så heller...
    Har du börjat känna sparkar? 
    Ja men då får vi hoppas att vi får bebis sammtidigt då vi fick cerklage samtidigt.  Jag ska RUL den 7 juni och ska kolla vad lilla bebis är för någon sort =). Ska ni ta reda på könet? 

Jag känner inga sparkar men jag känner hur någon rör sig där inne ungefär som att det bubblar till. 
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-05-19 14:43:51 följande:
    ja, det vore skoj, Jag tror det är en kille medans sambon tror att det är en tjej, ngn av oss kommer få rätt :) Men vi ska inte kolla det jag kommer vara i 20+6 när RUL sker, tkr det är sent...?
    Iofs har jag ju redan sett pluttas 2ggr o kommer få se på tisdag igen säkert. 
    Jag har varit på UL 5 gånger så på tisdag blir det min sjätte gång. Har du gjort kub-testet? Vi tror att det är en liten pojke och är nästan övertygade så vi känner att vi bör ta reda på det. Synd om det är en flicka och vi sägre han hela tiden.
  • vixan
    Lanie skrev 2011-05-19 16:17:58 följande:
    vi har sagt hon hela tiden, ända sen vi blev inlagda så har vi kallat henne för Kickan. Vi vet ju inte om det är en Kickan, men känslan är att det är en flicka.. o även om det nu skulle bli en pojke så är det ju inte hela världen. det jobbiga är väl bara att vi varje gång vi säger hon, så frågar alla, aha, så ni vet att det blir en flicka? o så måste man förklara..
    Det spelar ingen roll här heller men kan känna att vi  kanske inbillar oss att det är en pojke eftersom vi miste två. Därför skulle det kännas bra så jag får bort den tanken. Har blivit spådd till att jag skulle ha en flicka och en pojke. FLicka först och pojke sen. 

Jag kände när jag väntade min dotter att det var en flicka men inte lika starkt som jag gör nu.

Kommer ihåg när min slemprop gick så fastnade den på pappre och sen en bit på min hand. Såg ur som snor men har inget minne över att den var grön.

Spännande nu!!! Håller tummarna för dig och bebis.
  • vixan
    snalmums skrev 2011-05-19 18:14:13 följande:
    ja det är sant som du säger... men nu så ska mannen hämta ut mina bricanyl tabletter fåse om det hjälper ngt? fick det utskrivet för längesen men aldrig hämtat ut det! kanske det lugnar magen lite också?

du får upd vad dom säger, blir ju nyfiken! *lyckospark på rumpis*
    Har du ätit bricanyl tidigare? Om inte var bered på att du får hemska skakningar eller de flesta får. Jag hatade att ta dem.
  • vixan
    Nenne skrev 2011-05-19 19:16:27 följande:
    på tal om flytnmingar så fick jag lite oro i min kropp...har nästan hela tiden ljusgulaktiga flytningar som fastnar på pappret och iblan även hänger ut från slidan ursäkta språket. Men nu blir jag orolig att de kan vara slemproppen. Men de har varit så i många många veckor, iallafall efter att jag fick cerclaget i v 15. Men allt ser bra ut på undersökningrna. Kan läkarna se om slemproppen gått?? Kommer ofta då jag gör nr 2. Utan att jag tycker på själv. Ska ringa BM imorn och fråga. Men de finns väl inget att göra va??
    Jag har också haft sådan även innan cerklaget sattes. Ser ut som snor som har varit vita och gulaktiga ibland. Jag frågade min läkare sist och allt såg bra ut.
  • vixan
    Nenne skrev 2011-05-19 19:30:01 följande:
    mina är nästan alltid gulaktiga när dem kommer så samt ganska stora då de kommer. sen har jag vanliga genomskinliga efter de. För när vi förlorade vår son så veckan innan så hade jag en stor klump i trosan som kändes som gel typ, inte som dessa som är mycket mer glansiga och man kan dra i sär dessa, men de kunde jag inte med den jag fick med Malte veckan innan han föddes. Därför har jag inte tänkte så mkt på de för en idag. När jag läste vad ni skrivit. Va sa din läkare när du frågade om detta. De är inte helt varje dag eller. Utan kan gå några dagar emellan å sen kan de iblan komma 2 st samma dag.

Tror jag ska ringa BM imorn ändå å prata med henne å se vad hon säger. Men allt såg bra ut idag på undersökningen. Vet du om de kan se om slemproppen gått???
    Nä slemmig flytning är det inte varje dag nu är den mer vattning. Ett tag trodde jag det var vattnet men det har minskat ner nu. Tror inte de kan se om slemproppen har gått men ring så du kan få lugnade besked. Jag tror  ändå inte att du behöver oroa dig för de gula slemiga klumparna. Jag blev ockås rädd och skrev här i tråden och då var det en del som hade haft sådan och sen tittade läkaren och sa att det var inget som inte såg normalt ut. Fick också en förklaring om flytnigar och slem och cerklage. Lät som att cerklage gör att vi har mer flytningar.
  • vixan
    Nenne skrev 2011-05-19 19:52:12 följande:
    Jag  har också hört att man får mer flytningar och att de kan bli lite mer klumpar då de kan "fastna" å sen komma som lite större flytningar. Men när Laine skrev gulaktig och så, så blev jag lite orolig och rädd. Men de såg som sagt helt normalt ut idag när min läkaren kollade idag.
    Min slempropp minns jag som genomskinlig lite som en manet.
Svar på tråden Cerclage?