• vixan

Cerclage?

FruHellström skrev 2011-05-25 13:24:57 följande:
    Ja, en cerklagefika hade ju vart toppen, alla ligger ner på fluffiga kuddar bara o äter kladdkakor o massa gott o pratar bajs o annat kul!! Hahah!!Cool

Väntar på att sonen kommer hem från skolan, vill inte, men MÅSTE åka iväg o köpa nya jeans till han. De går sönder hela tiden, så nu ska jag INTE handla på Lindex, utan blir HM lr nåt o så får man sy upp dem isf. Han är stor o lång för o vara 9 så de här slimmade modet för pygmeer funkar lixom inte på han. Får se hur det blir med den här lillfisen i magen, hans pappa är ju mindre än storebrors så det kanske inte blir samma problem rent klädmässigt. Tråkigt är det iaf o hela tiden behöva tokleta efter bra byxor...

Jag skriver "hans"... det känns som en kille men det vet man ju inte säkert. Har ni några känningar av vilken sort ni väntar? Jag hade såna superstarka känslor med sonen, sydde ett lapptäcke, i blått. Så det undermedvetna kanske visste på ngt sätt, spännande o spekulera i är det iaf =) 
    Japp övertyga om att det är en pojke. Den 7 jun i är det RUL så då hoppas vi på att få veta. Hur skulle du nu göra?
  • vixan

Tänkte på att om man käkar några paket läkerol salvi så får du fart på magen men kan inte garantera att det är hälsosamt.

• vixan
    ISSEN skrev 2011-05-27 18:58:28 följande:
    Hej tjejer! Känner mig värdelös som inte håller er uppdaterade men jag är sällan inne på datorn och går istället in via mobilen och det är krångligare att skriva på den... Här är allt bra och lilla E ligger snällt kvar i magen, fick komma hem förra fredagen och måste erkänna att jag legat ner minimalt..(skäms) sen jag kom hem! Har Tom städat, varit hos folk och fikat ja helt enkelt börjat leva så smått igen! Känns underbart men ångestfyllt samtidigt! Men jag oroar mig mindre och dagarna går fortare och konstigt nog har jag mindre sammandragningar när jag rör mig än ligger still. Kan det vara att man ligger och oroar sig, tänker mer helt enkelt när man bara ligger? Imorgon v 29+0 så några veckor till vill jag helst gå så jag ska lugna ner mig lite, har sätt en timme om dagen som jag får röra mig, typ städa mm resten ska ja försöka ligga ner! Skönt att allt verkar fint med er andra, ska i fortsättningen försöka vara lite mer aktiv i tråden :)
    Härligt att höra. Jag har också funderat på det här med vila och sammandragningar. Jag tror nog att det är bra att röra sig för att mjuka upp lite. Jag har fått en stund på morgonen då jag tror att jag har sammandragningar. Känns konstigt i magen och det kommet ofta med att bebis kickar lite. Kvällarna är bättre än morgnarna.

Längtar till jag är i v28 då kommer jag slappna av och slippa känna efter.
  • vixan
    snalmums skrev 2011-05-27 19:08:56 följande:
    åh underbart att höra!!!! jag hoppas för er skull att det håller några veckor till, själv kämpar man sig igneom dagarna men precis som du skriver så när man ligger hela tiden så känner man efter mer och oroar sig mera kanske? idag har jag vilat en del eftersom jag fick liten blödning inatt men verkar stannat av nu.

imorgon blir det kanske en tur med rullstolen, skönt att byta lite miljö trots allt! sen blir det vila resten av helgen...
    hatar också att logga in från mobilen, det är nästan omöjligt att posta det man skrivit... eller stavfel är också vanligt bekymmer man får då. ta hand om dig så gott det går! stor kram
    Klar att du ska ta en en tur med rullstolen. Förra gången när jag hade cerklage åkte jag runt i en rullstol på Ikea. =)
  • vixan

Här var det lugnt inne!! Var är Laine tror ni? Kanske en lite bebis tittat ut eller är på väg.

• vixan
    FruHellström skrev 2011-05-29 18:32:48 följande:
    Kan vara så Jag har haft fullt upp, vi va på roadtrip igår,runt halva sörmland, in en sväng på Vingåkers outlet o fyndade mammakläder o nya skor! Man kan bli lycklig för mindre.
    Idag har jag nog mest varit medmänniska till sambon, han fick llite mer än vad han klara av igår i whiskey o ölform!  Vilken lycka det är då, vi va på lite middag hos moster igår, alla drack utom jag, så skönt o slippa vakna upp med huvudvärk o illamående, iaf som e självförvållat  
    Annars mår jag bra, sprattlar o knorrar runt för fullt i magen, gör nedrans ont när lilltrollet vänder sig, man känner verkligen hur den vrids o bökas runt, häftigt men lite ont. Snart halvvägs iaf... v19 på Onsdag... 

Hur mår ni andra?

Man märker att så fort vädret o sommaren är på G så minskar datornörderiet massor, syns på FB med tkr jag.
    Vilket datum är bebis beräknad? Jag har hoppat över en vecka, så tråkigt..... Ibland kan jag en känsla som att det suger i magen är kanske bebis som vänder sig om. Det har jag tagit som sammandragning.
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-05-29 19:13:26 följande:
    enl FL så 1 November. sla på RUL om 2v, får se då. Hur då hoppat över?

Nja, jag kan inte påstå att det känns sugande, utan mer att ngt snurrar runt o sträcker sig, o det blir som en hårt knöl som flyttar sig, jättemärklig känsla...men det är bara bebis, ingen sammandragning, det känns inte som sammandragning iom man fått det efter sex/orgasm.

Det är svårt o beskriva hur det känns, men det är ju mkt möjligt att det e bebis som vänder sig i din mage, bara att vi inte beskriver/känner likadant
    Ja men det är svårt att beskriva men känslan går liksom upp ihalsen på mig. Känner inte jag blir hårdare i magen när jag får den känslan. Haha det är min 3dje graviditet och jag vet inte skillnaden på en sammandragning och barnets rörelse. I min första graviditet kände jag inte efter och tyckte allt som hände var normalt. Jag red till v 30 och oroade mig inte för något. I min andra gravidtet så kändes det att vara gravid men då var det två. Denna gravidtet kännar jag efter hela tiden och då känns det väldigt mycket. 

Jag trodde jag var i vecka 18+4 i torsdag och när jag skulle beställa tid hos min BM så berättade hon för mig att jag var i v 17+4.

Idag är jag i vecka 18+1. Blir lite förvirrad när du skrev att du var i v19 men man räknar ju olika. Jag räknar varenda dag av min gravidtet. =)
  • vixan
    snalmums skrev 2011-05-29 19:55:25 följande:
    godkväll tjejer!

ja, håller med om lite dött under helgen. jag var iväg igår med rullstolen och det gick bra. fick köpt en allround åkpåse som vi beställde så ska hämta den sen när den kommer till butiken.

idag har jag varit ovanligt trött och seg, inte alls varit i form. aptiten har inte varit så bra heller... vet inte om det är en förkylning som ligger och lurar?

ja undrar samma här hur det går för lanie om det har hänt något, annars brukar hon vara online ganska ofta!!!!
    hoppas isf att det är bra och bebisen tittat ut!
    Godkväll! Underbart för dig att du kommit ute en sväng. Själv var jag på kalas i går kväll och var borta från 17.30 till 23.30 så länge har jag inte varit borta förr. 

Nu funderar jag på om jag ska våga hänga med jobb ut och käka den 16 juni.

Jag tror Laine har en bebis på G! 
  • vixan

Grattis Laine!! 

Var det klippet av cerklaget eller var det värkarna som gjorde ont? 

Svar på tråden Cerclage?