• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-24 16:31:08 följande:
    Magda: hoppas du fick sömn i natt och att fotograferingen gick bra Håller tummarna för Dig i morgon och tänk, nu är det verkligen inte långt kvar Så spännande ju!!! Hur mår du?

Ego: BM har varit här på hembesök och allt såg bra ut - skönt. Bebis har sjunkit långt ner men var inte fixerad! Förklarade tyngdkänslan jag haft senaste dagarna
    Tänk nästa kontroll får jag nog ta mig till mottagningen
    Tjohoooooooooo härligt schäfer!!
    Snart mamma- igen!!
  • MagdaA

Schäfer: Tack, jag sov som en prinsessa i natt! somnade vid 21.30, vaknade av väckaren 07. vaknar några gånger i natt men somnat om direkt igen. hur underbart som helst! Maken hade dock inte sovit lika skönt, han sa att vi hade haft en stenkross i sovrummet jag är himla bra på å snarka när jag är förkyld, å de fick han smaka på i natt

fotograferingen gick bra. kände mig som en gigantisk barbamama, men de får man ta. hoppas det blev några fina bilder iaf, han tog ca 200 st med olika ombyten, ljus och bakgrunder, så nån bra bild borde de ju ha blivit.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

Schäfer: glömde hälften ja, i morgon ska jag på UL å lär väl förhoppnigsvis få veta mer inför onsdag då. hoppas att UL:et ser bra ut. mår bra, fortfarande förkyld å trött, ont i huvudet, men nattens sömn gav mig iaf lite mer energi! Känner mig sådär lite lagom nervös och pirrig och längtar som en TOK efter lillebror!

• Thalis
    MagdaA skrev 2011-01-24 18:58:38 följande:
    Schäfer: glömde hälften ja, i morgon ska jag på UL å lär väl förhoppnigsvis få veta mer inför onsdag då. hoppas att UL:et ser bra ut. mår bra, fortfarande förkyld å trött, ont i huvudet, men nattens sömn gav mig iaf lite mer energi! Känner mig sådär lite lagom nervös och pirrig och längtar som en TOK efter lillebror!
    Mäh,det klart att det kommer att se bra ut på UL imorgon! Hittills har jag inte haft fel när det gäller dig!!!
    Kram
    Snart mamma- igen!!
  • MagdaA
    Thalis skrev 2011-01-24 20:04:14 följande:
    Mäh,det klart att det kommer att se bra ut på UL imorgon! Hittills har jag inte haft fel när det gäller dig!!!
    Kram
    Nä du har alltid rätt så jag litar på dig
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-24 20:04:14 följande:
    Kram
    MagdaA skrev 2011-01-24 22:04:50 följande:
    Nä du har alltid rätt så jag litar på dig
  • Lill Z

Hej!! Tittar bara in en sväng här. Hade cerklage i min förra graviditet efter en hel del trassel, men det ledde till en underbar liten tjej . Börjar nu fundera på att skaffa ett syskon till henne och vet att det blir samma procedur som sist. Så utan att ni missförstår mig så är det skönt att hitta några som är i samma situation.

• Schäfer
    Lill Z skrev 2011-01-24 22:22:46 följande:
    Hej!! Tittar bara in en sväng här. Hade cerklage i min förra graviditet efter en hel del trassel, men det ledde till en underbar liten tjej . Börjar nu fundera på att skaffa ett syskon till henne och vet att det blir samma procedur som sist. Så utan att ni missförstår mig så är det skönt att hitta några som är i samma situation.
    Hej, du har kommit helt rätt Välkommen!!! Hur gamal är din tjej?
  • Schäfer

Jag måste fråga om det är någon som provat någon av de tens-apparater som säljs på Claes Ohlson?

• Lill Z

Tack!! Dottern fyller 4 år i mars. Så jag känner att längtan efter ännu ett barn börjar bli större än rädslan. Vad det gäller tens-apparaterna så är jag nog inte till mycket hjälp.