• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MagdaA

blä! man ska inte googla! inte om nått! råkade googla om arytmi, inge bra en tjej skrev om att hennes barn hade dött i magen pga de. Men visst måste de väl va lugnt om både 2 bm:or OCH läkaren sa att kruvan såg bra ut? hoppas hoppas!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MiScHoOo
    Niinis skrev 2011-01-21 18:28:13 följande:
    har läst vad alla skriver men är så nere just nu så jag orkar inte kommentera allas inlägg, förlåt Skäms

v.22+0 idag, jobbiga veckor detta. nej fy så jobbiga. spänner och oroar mig konstant. har sammadragningar till och från. Har dessa jäkla flytningar som jag blir knäpp på, slemproppen som lossnar lite i taget, verkligen där för att plåga mig med mera oro. Så har jag ju haft i alla mina graviditeter ändå till slutet (även då jag vart fullgången som sist) men det hjälper inte, oroar ihjäl mig. Känner mig väldigt nere och ser framför mig hur jag föder fram ett för tidigt barn som dör IGEN Gråter Kan inte sova, ligger vaken och tänker sådana här tankar. Jag var ju som sagt inte riktigt beredd och redo för en ny graviditet, då detta var en oplanerad. Men nu är jag här IGEN, kan knappt tro det är sant. Hoppas så innerligt att det ska gå lika bra denna gång som sist. Sen får det vara nog med barn för min del, orkar inte med denna oro. Makens ska sterilisera sig nästa månad.

Förlåt för min inte så positiva attityd idag.

Drömmer om den 3 februari då jag har nästa koll, låt tiden gå fort nu!!!!!!!!!!!
    Jag lider med dig och önskar att allt slutar bra, ifrån din historia fick du mig gå tillbaka i tiden Gråter. Jag håller alla fingrar för er och skickar styrkekramar till dig.
  • Niinis

tack för alla era snälla kommentarer! de värmer Glad ska försöka slappna av lite, får se om det blir någon sömn alls inatt då dottern verkar fått öroninflammation och gallskriker så fort man lägger ner henne Skäms inte nog med det så har hon vax i öronen så läkaren kunde inte se in, så det blir rensugning utav öronen först, men hur ont gör inte det då med en inflammation?? åh så kan jag inte ens följa med ju!Gråter
    nu tycker jag alla dessa jäkla sjukdomar får vara slut denna vinter, hela tiden är det något, halsfluss, magsjuka, öroninflammation, förkylning, hosta ja you name it! Altid är någon eller båda barnen sjuka, själv har jag haft halsfluss 2 ggr och det vill inte heller ge sig.

Magda, ja googla ALDRIG, det misstaget gjorde jag idag. Min moderkaka lossnade ju lite de 2 fösta gångerna, så jag fick äta trombyl förra graviditeten när det gick bra, denna fick jag dock inte det? och nu får jag för mig att moderkakan ska lossna också och förstöra allt, sen googlade jag på det, och alla som fått trombyl har det gått bra för, och när de inte fick det gick det dåligt osv. Nej fy för google ibland alltså! Skrikandes

• Schäfer

Magda: förstår din oro och klart att man som mamma SKA bli orolig också! Men kanske du kan försöka tänka så här, troligtvis är det ju inget men nu kommer de att ha koll på honom när han föds och även innan (tänker på ul närsta vecka)! Kram

Niinis: Kram vännen, känner så med dig... {#emotions_dlg.flower}

Lanie: du känner din kropp och så länge du lyssnar på den och alla undersökningar ser bra ut så är det ju jätte bra om du kan fördriva tiden med lite jobb Jag blir också "öm" och avskyr undersökningarna...men hellre vul än gynundersökning som är fruktansvärt tycker jag Obestämd Tur man försöker undvika dessa när man har cerklage...

• Lanie

skönt att höra att ni också känner dessa obehag, då är det ju ändå allt som det ska.. o ja det är skönt att se att allt ser bra ut, då blir jag lite tryggare, jag vågar göra lite mer än o bara ligga i soffan o bli förslappad o deppad..

ang o googla.. jag gör alltid det, men jag har nog lärt mig att undvika o läsa hur det varit för andra, utan jag tar mer reda på information vad saker o ting innebär, vad det betyder.. kommer ihåg när jag skulle operera foten för hallux valgus o jag satt o kollade operationsbilder, hur ingreppet genomfördes.. ja, då slutade jag helt enkelt o vara för nyfiken..

• MagdaA

kanppt sovit alls i natt. haft så ont i magen, molvärk, bakåt ryggen, och magen är stor och spänd som en ballong! slumrade mellan 00 och 04, sen låg jag vaken mellan 04 och 08, sen klev sonen och maken upp, lät mig ligga kvar så jag slumrade fram till 9.30. vaknade när maken drog igång dammsugaren. de va riktigt skönt! då hade dom ätit frukost, röjt undan all disk i köket och dammsugit hela huset

sen har vi varit ute en sväng. behövdes städas åt hönorna så maken gjorde de medan jag tittade på okej, assisterade väl lite, mest så dom inte skulle rymma

men nu är jag helt slut. maken är ute och kör skoter, jag ska inta soffan utmed pojken som ser på film. sen i kväll blir det nog pizza. orkar inte laga nån mat i dag.

• MiScHoOo

Hej kära vänner. Jag har läst era inlägg, skönt igentligen att höra att allt trots allt är sitt vanliga. Jag önskar att ni får en lugn dag imorgon och ni får massa med vila. Jag tänker jätte mycket på er och speciellt mycke på Ninnis.

• MagdaA

hej på er. efter ytterliggare en sömnlös natt blev det ett samtal till förlossningen i morse. jag visste att min bm jobbade så jag fick prata med henne. hon tyckte vi skulle komma in för en liten kik. fick köra en ctg, kolla bltr och urin men alla värden fortfarande bra. men både hon och den andra bm + läkaren såg hur otroligt trött jag är. 2 nätter utan sömn + förkyld + höggravid är ingen bra kombination. magen spänner som tusan och jag har ont ont ont. fick med mig sömntabletter + stora alvedon hem så ja förhoppningsvis får sova 1 natt el 2. Sen blir det UL som planerat på tisdag och troligtvis igångsättning ons el tors. Känns jättekonstigt att veta att h*n snart är här! Samtidigt som det känns skönt att det inte är så länge kvar. Nu hoppas jag bara att jag hinner bli frisk, eller friskare iaf, och att jag får sova nån natt el 2.

men jösses va man börjar gruva sig när det inte är så länge kvar, när man inser att förlossningen är nära, är jag verkligen redo för det här?

har bokat magfoto hos en fotograf i morgon. känner mig inte alls peppad för de, ser så otroligt trött och sliten ut. men jag vet att jag kommer ångra mig om jag bokar av. dessutoms ka min kompis, som är frisör, hjälpa mig med hår och smink, så hon kan nog trolla lite med ringarna under ögonen.

• MiScHoOo
    MagdaA skrev 2011-01-23 16:21:21 följande:
    hej på er. efter ytterliggare en sömnlös natt blev det ett samtal till förlossningen i morse. jag visste att min bm jobbade så jag fick prata med henne. hon tyckte vi skulle komma in för en liten kik. fick köra en ctg, kolla bltr och urin men alla värden fortfarande bra. men både hon och den andra bm + läkaren såg hur otroligt trött jag är. 2 nätter utan sömn + förkyld + höggravid är ingen bra kombination. magen spänner som tusan och jag har ont ont ont. fick med mig sömntabletter + stora alvedon hem så ja förhoppningsvis får sova 1 natt el 2. Sen blir det UL som planerat på tisdag och troligtvis igångsättning ons el tors. Känns jättekonstigt att veta att h*n snart är här! Samtidigt som det känns skönt att det inte är så länge kvar. Nu hoppas jag bara att jag hinner bli frisk, eller friskare iaf, och att jag får sova nån natt el 2.

men jösses va man börjar gruva sig när det inte är så länge kvar, när man inser att förlossningen är nära, är jag verkligen redo för det här?

har bokat magfoto hos en fotograf i morgon. känner mig inte alls peppad för de, ser så otroligt trött och sliten ut. men jag vet att jag kommer ångra mig om jag bokar av. dessutoms ka min kompis, som är frisör, hjälpa mig med hår och smink, så hon kan nog trolla lite med ringarna under ögonen.
    Hej Magda! Vad glad att läsa att bebisen kommer i nästa vecka, hoppas bara att du får sova någonlunda inatt och att du ser pigg ut till fotografen imorgon och hoppas jag både får se dina fina bilder och bebisen när det är dags. Önskar dig lycka till
  • Schäfer

Magda: hoppas du fick sömn i natt och att fotograferingen gick bra Håller tummarna för Dig i morgon och tänk, nu är det verkligen inte långt kvar Så spännande ju!!! Hur mår du?

Ego: BM har varit här på hembesök och allt såg bra ut - skönt. Bebis har sjunkit långt ner men var inte fixerad! Förklarade tyngdkänslan jag haft senaste dagarna
    Tänk nästa kontroll får jag nog ta mig till mottagningen