• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MagdaA

go morron

fy så illa jag mår finns ingen plats för mat i magen å jag mår bara illa. försöker peta i mig lite, vet ju att jag behöver, men det är verkligen svårt. igår åt jag eg inget vettigt, inget riktigt mål mat. blä blä

ska försöka göra undan lite här hemma på fm innan det är dax för UL i em. lite nervös tror jag...

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

åter från läkaren. 7.30 i morgon ska vi va på förlossningen. lagom kul att då hämta hem en Alex som känns febrig. Men han är pigg, jag hoppas det är snabbt övergående!

Läkaren lät först lite tveksam till igångsättning så här pass tidigt. Men sen hon gjort UL och mätt bäbisen och mängden fostervatten så var det inget snack. Det är alldeles för mycke. Vi behöver inte ens ringa in i morgon och kolla hur beläggningen är, vi ska komma 7.30. Skönt att veta säkert iaf, än att tro och sen blir det skjutet på.

läkaren kände efter å ja va öppen 2 cm, så helt omogen är jag ju inte. känns skönt de iaf. tror det är lättare att få igång det om man är lite öppen redan innan.

så. nu ska vi försöka ladda i kväll. göra tidig kväll och försöka sova. jag är skittrött, huvudet spräger och tankarna börjar såklart snurra. gruvar mig lite samtidigt som jag längtar, det är en lustig känsla. Det är ju annorlunda när det startar av sig själv, då har man ju liksom inget val.

• Schäfer

Åh Magda, stort lycka till i morgon!!! Kram

• Thalis
    MagdaA skrev 2011-01-25 16:18:13 följande:
    åter från läkaren. 7.30 i morgon ska vi va på förlossningen. lagom kul att då hämta hem en Alex som känns febrig. Men han är pigg, jag hoppas det är snabbt övergående!

Läkaren lät först lite tveksam till igångsättning så här pass tidigt. Men sen hon gjort UL och mätt bäbisen och mängden fostervatten så var det inget snack. Det är alldeles för mycke. Vi behöver inte ens ringa in i morgon och kolla hur beläggningen är, vi ska komma 7.30. Skönt att veta säkert iaf, än att tro och sen blir det skjutet på.

läkaren kände efter å ja va öppen 2 cm, så helt omogen är jag ju inte. känns skönt de iaf. tror det är lättare att få igång det om man är lite öppen redan innan.

så. nu ska vi försöka ladda i kväll. göra tidig kväll och försöka sova. jag är skittrött, huvudet spräger och tankarna börjar såklart snurra. gruvar mig lite samtidigt som jag längtar, det är en lustig känsla. Det är ju annorlunda när det startar av sig själv, då har man ju liksom inget val.
    Håller tummarna, allt kommer att gå kanon! Och jag förväntar mig ett sms när ni har tid och ork!
    Snart mamma- igen!!
  • MagdaA
    Thalis skrev 2011-01-25 16:37:52 följande:
    Håller tummarna, allt kommer att gå kanon! Och jag förväntar mig ett sms när ni har tid och ork!
    aj pråmmis! sms kommer så får du uppdatera tjejerna här i tråden hur det har gått. får inte ha mobilen på förlossningen, men så snart vi hamnat på bb kommer ett sms.
  • MagdaA

läkaren pratade idag om att ev tömma endel fostervatten innan igångsättningen för att minska trycket i magen. lät lite läskigt tycker jag, men vi får väl se vad dom säger i morgon.

• Thalis
    MagdaA skrev 2011-01-25 17:14:57 följande:
    aj pråmmis! sms kommer så får du uppdatera tjejerna här i tråden hur det har gått. får inte ha mobilen på förlossningen, men så snart vi hamnat på bb kommer ett sms.
    Nog bäst för dig
    MagdaA skrev 2011-01-25 17:15:37 följande:
    läkaren pratade idag om att ev tömma endel fostervatten innan igångsättningen för att minska trycket i magen. lät lite läskigt tycker jag, men vi får väl se vad dom säger i morgon.
    Lite läskigt låter det men som sagt det kommer att gå hur bra som helst och snart kommer du att ha bebis i famnen.
    Snart mamma- igen!!
  • MagdaA
    Thalis skrev 2011-01-25 17:20:35 följande:
    Nog bäst för dig
    MagdaA skrev 2011-01-25 17:15:37 följande:
    Lite läskigt låter det men som sagt det kommer att gå hur bra som helst och snart kommer du att ha bebis i famnen.
    tur du är bra på att peppa mig nu hoppas jag bara att det löser sig med morgondagens barnpassning. typiskt att dagis ska ha stängt PRECIS den dan vi behövde det!
  • MagdaA
    Lanie skrev 2011-01-25 17:27:56 följande:
    vill bara önska dig lycka till imorgon magda!

många kramar!
    Tack