MagdaA skrev 2011-01-25 16:18:13 följande:
åter från läkaren. 7.30 i morgon ska vi va på förlossningen. lagom kul att då hämta hem en Alex som känns febrig. Men han är pigg, jag hoppas det är snabbt övergående!
Läkaren lät först lite tveksam till igångsättning så här pass tidigt. Men sen hon gjort UL och mätt bäbisen och mängden fostervatten så var det inget snack. Det är alldeles för mycke. Vi behöver inte ens ringa in i morgon och kolla hur beläggningen är, vi ska komma 7.30. Skönt att veta säkert iaf, än att tro och sen blir det skjutet på.
läkaren kände efter å ja va öppen 2 cm, så helt omogen är jag ju inte. känns skönt de iaf. tror det är lättare att få igång det om man är lite öppen redan innan.
så. nu ska vi försöka ladda i kväll. göra tidig kväll och försöka sova. jag är skittrött, huvudet spräger och tankarna börjar såklart snurra. gruvar mig lite samtidigt som jag längtar, det är en lustig känsla. Det är ju annorlunda när det startar av sig själv, då har man ju liksom inget val.
Håller tummarna, allt kommer att gå kanon! Och jag förväntar mig ett sms när ni har tid och ork!