• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Schäfer
    Lanie skrev 2011-01-19 09:28:54 följande:
    Kan ju testa iaf.. jag har ju en speciell platta till min dator så den inte blir varm, utan kan ha den i knäet..kanske kan sätta jobbdatorn på den istället, ligga i soffan o ha datorn i knäet.. får skippa min speciella mousetrapper o göra så gott jag kan.. har jättesvårt o ligga på sidan o skriva, förstår inte hur du gör :)
    Låter som en bra idé
    Ja hur gör jag - nöden har ingen lag Haha, nä men jag har ju tränat i måååånga veckor (21 veckor förra gången och 18 veckor hittills denna gången )!
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-19 09:37:12 följande:
    Låter som en bra idé
    Ja hur gör jag - nöden har ingen lag Haha, nä men jag har ju tränat i måååånga veckor (21 veckor förra gången och 18 veckor hittills denna gången )!
    hehe, ja, då förstår jag att du blivit expert på det.. :)
  • Thalis
    Lanie skrev 2011-01-19 09:28:54 följande:
    Kan ju testa iaf.. jag har ju en speciell platta till min dator så den inte blir varm, utan kan ha den i knäet..kanske kan sätta jobbdatorn på den istället, ligga i soffan o ha datorn i knäet.. får skippa min speciella mousetrapper o göra så gott jag kan.. har jättesvårt o ligga på sidan o skriva, förstår inte hur du gör :)
    Träning,träning och mer träning!!
    Jag ligger just nu i sängen och skriver....
    Men måste nog upp snart och äta frukost, önskar att jag bara kunde ringa efter frullen men nix!
    Snart mamma- igen!!
  • MagdaA

här är jag! tur du håller koll på mig Thalis

jag mår bra, lite förkyld å less på att gå med konstant mensvärk, men annars är det väl rätt så lugnt. igår em kväll gick jag omkring som en gigantisk SD. Maken var stenhård typ hela tiden, inte alls skönt. men det har släppt i natt, iaf det värsta. vaknade och kände mig hyffsad i morse, men sen kom molvärken smygande igen. sitter som ett band långt ner i magen och bakåt ryggen. men men, det är väl så det "ska" va i slutet av graviditeten?

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MiScHoOo
    Schäfer skrev 2011-01-19 08:57:48 följande:
    Usch Lanie, du får verkligen fundera på om jobba är ett alternativ! Hoppas du får tag i din läkare idag, tills dess -  vila! Kram
    MiScHoOo skrev 2011-01-18 23:16:08 följande:
    Ja, jag har försökt men ska ta den snacket snart igen. vill inte såra honom eller tjata. jaja, vi får se vad som händer kommer med en ny uppdatering Solig Hur mår ni idag?!
    Lider med dig, vet hur stark längtan är.... Kram
    en ny uppdatering, hehe ifrån ett till två år utan en graviditet i sikte har han gått med till juni månad Solig men önskar jag blir gravid i mars vill ha ett barn 111111 hehe det skulle vara något, eftersom det är planerad snitt så kanske det funderar med datumet, hur som helst Väntar på svar ifrån honom...
  • MagdaA
    MiScHoOo skrev 2011-01-20 23:20:37 följande:
    Senaste uppdatering, jag får lov att bli gravid i mars månad Solig.
    Hurra skönt att ni kunde komma överens. livet blir så mycke enklare då!
  • Schäfer
    MiScHoOo skrev 2011-01-20 23:20:37 följande:
    Senaste uppdatering, jag får lov att bli gravid i mars månad Solig.

Vad skönt att ni kommit överens Håller tummarna för Er nu!!!

MagdaA skrev 2011-01-21 07:59:58 följande:
    Hurra skönt att ni kunde komma överens. livet blir så mycke enklare då!

Hur mås/känns det?

• MagdaA
    Schäfer: ont! mensvärk, mår illa, SD som håller i sig länge, men jag tror iaf inte att det är på gång. känns inte så. helt ärligt SKITLESS! Gått med mensvärk i 1,5 vecka, inte roligt alls. Vet att jag inte borde klaga, borde va glad att jag gått så här länge UTAN cerklage! Men det är inge kul när man inte mår bra. å sen att fogarna är sämre än nånsin gör inte saken lättare. + att jag är förkyld...

men, jag ska till bm idag, jag hoppas hon kan peppa mig lite.

sen är jag lite orolig om han har vänt på sig. han har ju legat så fint med huvudet neråt, men igår kände jag tydliga sparkar ganska långt ner i vänster sida, där har jag aldrig känt sparkar förut. hoppas bm kan känna idag hur han ligger, el om hon kan kolla med UL.
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2011-01-21 09:31:32 följande:
    Schäfer: ont! mensvärk, mår illa, SD som håller i sig länge, men jag tror iaf inte att det är på gång. känns inte så. helt ärligt SKITLESS! Gått med mensvärk i 1,5 vecka, inte roligt alls. Vet att jag inte borde klaga, borde va glad att jag gått så här länge UTAN cerklage! Men det är inge kul när man inte mår bra. å sen att fogarna är sämre än nånsin gör inte saken lättare. + att jag är förkyld...

men, jag ska till bm idag, jag hoppas hon kan peppa mig lite.

sen är jag lite orolig om han har vänt på sig. han har ju legat så fint med huvudet neråt, men igår kände jag tydliga sparkar ganska långt ner i vänster sida, där har jag aldrig känt sparkar förut. hoppas bm kan känna idag hur han ligger, el om hon kan kolla med UL.
    Åh, då håller jag tummarna för BM-besöket!!! Hur många veckor o dagar är du nu?
    Kan ju vara så att din kille boxas där nere, det gör min ofta....