• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-17 15:07:18 följande:
    Oj mätning idag och cervix var helt oförändrad och ingen funneling!!! Nu är jag i v.32 så min läkare tyckte jag skulle försöka sitta upp lite till att börja med
    Så, efter 18 veckors sängliggande får jag sitta upp !!!

Ingen mer mätning inplanerad. Ska träffa läkaren för en gynundersökning om 3 veckor för att få ett datum för klipp av cerklaget och efter det får jag röra på mig som jag vill och orkar (dock undvika tunga lyft)!

TUL idag visade en stor buse på +10% och läkaren höll på att försäga sig om könet
    Hurra!! Detta är ju stort!!!
    Kramisar
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    MiScHoOo skrev 2011-01-17 21:55:17 följande:
    haha. tack. mannen kom och förvånad blev han
    Hehehehe kan tänka mig det!
    Snart mamma- igen!!
  • Schäfer
    MiScHoOo skrev 2011-01-17 22:00:46 följande:
    grattis vännen, jag är glad för dig, vad tror du du har
    Ingen aning faktiskt!? Har ju haft fel alla andra tre gånger så jag har liksom gett upp lite att "känna efter"... Men jag har en liiiiten känsla för tjej så bara därför är det säkert en kille Drömmer
  • MiScHoOo
    Schäfer skrev 2011-01-17 22:33:23 följande:
    Ingen aning faktiskt!? Har ju haft fel alla andra tre gånger så jag har liksom gett upp lite att "känna efter"... Men jag har en liiiiten känsla för tjej så bara därför är det säkert en kille Drömmer
    hehe, jag väntar med spänning Flört
  • SaraDK
    Schäfer skrev 2011-01-17 15:07:18 följande:
    Oj mätning idag och cervix var helt oförändrad och ingen funneling!!! Nu är jag i v.32 så min läkare tyckte jag skulle försöka sitta upp lite till att börja med
    Så, efter 18 veckors sängliggande får jag sitta upp !!!
    Stort GRATTIS!!! Vad skönt för dig!

Så skoj att det verkar gå så bra för de flesta här...
  • Schäfer

Idag har jag suttit i soffan och sorterat tvätt! *haha* vad gör man inte med sin nyvunna tid Tungan ute

• MagdaA
    Schäfer skrev 2011-01-18 13:05:55 följande:
    Idag har jag suttit i soffan och sorterat tvätt! *haha* vad gör man inte med sin nyvunna tid Tungan ute
    hihi! härligt tänkt att sånna små grejer, som i vanliga fall är rätt så tråkigt, kan kännas som värsta lyxen
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA

här är det molvärk from h*ll idag. tusan va ont jag har bak i ryggen, långt ner.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer
    MagdaA skrev 2011-01-18 13:36:24 följande:
    här är det molvärk from h*ll idag. tusan va ont jag har bak i ryggen, långt ner.
    Låter ju nästan som det skulle kunna vara nått på G!? Eller hur känner du själv?