• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MiScHoOo
    Schäfer skrev 2011-01-18 21:12:56 följande:
    Vad tråkigt, men såklart viktigt att båda är överens... Hoppas du snart får jobba vidare mot en bebis! Kramar {#emotions_dlg.flower}
    Ni har rätt mina vänner. Det jag är mest ledsen över att vi har klarat av allt och inga inkasso eller kronofogden som begär något, vi reser och handlar nästan vad vi vill, men han vill att jag jobbar också. Det tråkiga han ser hur ledsen jag är eftersom jag har fått gå igenom operationen. det känns meningslöst just nu.
  • Thalis
    MiScHoOo skrev 2011-01-18 23:02:36 följande:
    Ni har rätt mina vänner. Det jag är mest ledsen över att vi har klarat av allt och inga inkasso eller kronofogden som begär något, vi reser och handlar nästan vad vi vill, men han vill att jag jobbar också. Det tråkiga han ser hur ledsen jag är eftersom jag har fått gå igenom operationen. det känns meningslöst just nu.
    Jag tycker att du ska ta ett snack med honom! Förklara hur du känner och försök att komma fram till en kompromiss.
    Kram
    Snart mamma- igen!!
  • MiScHoOo

Ja, jag har försökt men ska ta den snacket snart igen. vill inte såra honom eller tjata. jaja, vi får se vad som händer kommer med en ny uppdatering Solig Hur mår ni idag?!

• Lanie

blä här är det inte bra idag.. jobbat två dagar i sträck o nu fick jag kasta in handduken. hade så ont igår kväll så jag har legat o spänt mig hela natten så mkt att jag tom har ont i armarna idag. sovit fyra timmar. urinblåsan är helt fucked up sprungit på dass en gång i timmen o det molar o värker i underlivet. fick även några rejäla hugg i magen på högersidan o eftersom jag suttit konstigt har jag ont i lungorna. väntar på att gyn ska öppna så jag kan få tag på min läkae..

• Schäfer
    Lanie skrev 2011-01-19 07:54:38 följande:
    blä här är det inte bra idag.. jobbat två dagar i sträck o nu fick jag kasta in handduken. hade så ont igår kväll så jag har legat o spänt mig hela natten så mkt att jag tom har ont i armarna idag. sovit fyra timmar. urinblåsan är helt fucked up sprungit på dass en gång i timmen o det molar o värker i underlivet. fick även några rejäla hugg i magen på högersidan o eftersom jag suttit konstigt har jag ont i lungorna. väntar på att gyn ska öppna så jag kan få tag på min läkae..
    Usch Lanie, du får verkligen fundera på om jobba är ett alternativ! Hoppas du får tag i din läkare idag, tills dess -  vila! Kram
    MiScHoOo skrev 2011-01-18 23:16:08 följande:
    Ja, jag har försökt men ska ta den snacket snart igen. vill inte såra honom eller tjata. jaja, vi får se vad som händer kommer med en ny uppdatering Solig Hur mår ni idag?!
    Lider med dig, vet hur stark längtan är.... Kram
  • Schäfer
    Magda: vi (eller jag i alla fall ) är ju lite nyfikna på hur Du mår idag?
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-19 08:57:48 följande:
    Usch Lanie, du får verkligen fundera på om jobba är ett alternativ! Hoppas du får tag i din läkare idag, tills dess -  vila! Kram
    MiScHoOo skrev 2011-01-18 23:16:08 följande:
    Lider med dig, vet hur stark längtan är.... Kram
    fick inte tag på henne, hon var i möte hela dagen o jag ska ju ändå till henne på fre så fram tills dess kan jag jbba ett par timmar o sjukskriva mig resten. läkaren kan ju sjukskriva mig retroaktivt ska se om jag kan stå upp o jobba istället för det ger ju lite mer avlastning, eller det kanske skule funka o ligga i sängen eftersom det inte blir så många timmar.. det löser väl sig, men nu är jag trött...
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-19 08:58:23 följande:
    Magda: vi (eller jag i alla fall ) är ju lite nyfikna på hur Du mår idag?
    Hon äter frulle just nu!
    Snart mamma- igen!!
  • Schäfer
    Lanie skrev 2011-01-19 09:07:18 följande:
    fick inte tag på henne, hon var i möte hela dagen o jag ska ju ändå till henne på fre så fram tills dess kan jag jbba ett par timmar o sjukskriva mig resten. läkaren kan ju sjukskriva mig retroaktivt ska se om jag kan stå upp o jobba istället för det ger ju lite mer avlastning, eller det kanske skule funka o ligga i sängen eftersom det inte blir så många timmar.. det löser väl sig, men nu är jag trött...

Ja prova! Sängen tycker jag personligen blir lite "bylsigt", men soffan fungerar fint. Klumpigt i början, men man lär sig fort Jag har blivit en hejare på att skriva liggandes på sidan!!!

Thalis skrev 2011-01-19 09:08:07 följande:
    Hon äter frulle just nu!

Då så!

• Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-19 09:13:12 följande:

Ja prova! Sängen tycker jag personligen blir lite "bylsigt", men soffan fungerar fint. Klumpigt i början, men man lär sig fort Jag har blivit en hejare på att skriva liggandes på sidan!!!

Kan ju testa iaf.. jag har ju en speciell platta till min dator så den inte blir varm, utan kan ha den i knäet..kanske kan sätta jobbdatorn på den istället, ligga i soffan o ha datorn i knäet.. får skippa min speciella mousetrapper o göra så gott jag kan.. har jättesvårt o ligga på sidan o skriva, förstår inte hur du gör :)