Inlägg från: violatricolor |Visa alla inlägg
  • violatricolor

Cerclage?

Trassel skrev 2011-12-15 20:46:19 följande:
    Jodå, BM fick tag på mej så jag ska lämna in ett prov imorn så får vi se om det är nått eller inte. Hon tyckte faktiskt lite synd om mej nu med allt som är. Kan instämma. Jag är så trött på hostandet. Känns som jag har ett blåmärke på toppen av livmodern, helt öm och det gör ont varje gång jag hostar.

Idag 31+0, fem veckor kvar till klipp. Alltid nått!
    Det låter bra! Fem veckor går fort!

Jag är i v 27+4... Inte så mycket men jag försöker sikta högt och samtidigt glädja mig åt varje dag. Trodde verkligen inte jag skulle nå 27 veckor ens. Trodde barnet skulle komma i v 20-25 någonstans, trodde liksom inte att min kropp var byggd för mer...
  • violatricolor
    violatricolor skrev 2011-12-15 21:46:15 följande:
    Det låter bra! Fem veckor går fort!

Jag är i v 27+4... Inte så mycket men jag försöker sikta högt och samtidigt glädja mig åt varje dag. Trodde verkligen inte jag skulle nå 27 veckor ens. Trodde barnet skulle komma i v 20-25 någonstans, trodde liksom inte att min kropp var byggd för mer...
    Inte hostan menar jag. Hostan verkar riktigt jobbig, särskilt att det gör ont när du hostar.
  • violatricolor

Trassel: Tack. Ja, det står säkert jättebra på deras hemsida men det var så lätt att fråga er

Precis, semester kanske sambon kan ta när det passar också...

Förstår att du kan ha fått nog av graviditeter efter detta. När vi öppnade verkstan ville jag ha tre barn på jorden men nu får vi se hur många graviditeter vi orkar med. Men gärna två barn på jorden i alla fall, det kommer vi nog försöka med så småningom. Jag har lite, lite börjat fundera över adoption också men vi får se...

• violatricolor
    MiScHoOo skrev 2011-12-16 18:09:34 följande:
    Tack snälla. Helt underbar bukett och så glad och chockad jag blev. Har fått buketter vid mina tre sena missfall. Så första gången är det inte och lika förvånad blir jag varje gång och glad att dem inte har glömt mig. Jag har nog blivit smittad ligger här och mår skit.
    Skönt att de tänker på dig. Jag fick blombukett av mina klasskompisar när vår son föddes och dog också. Det var också en överraskning.

Usch då, Vad var det för "sjukdom" han hade? Missade det. 
  • violatricolor

Mischooo: Ok. Hoppas du inte blir sjuk.

Becka: FK har ringt mig och sagt att de godkänt sjukskrivningen och skickat ett brev där det också att sjukskrivningen är godkänd, fått en folder med lite info om sjukskrivning under längre tid, namn på handläggaren. Annars har jag inte pratat med dem.

• violatricolor

Mischooo: Ok. Hoppas du inte blir sjuk.

Becka: FK har ringt mig och sagt att de godkänt sjukskrivningen och skickat ett brev där det också att sjukskrivningen är godkänd, fått en folder med lite info om sjukskrivning under längre tid, namn på handläggaren. Annars har jag inte pratat med dem.

• violatricolor

Ibland vill jag ha snitt för barnets skull. Är så himla rädd att något ska gå snett under förlossningen, att barnet ska få syrebrist eller liknande. Men jag tror att jag sklle tycka snitt var jobbigt av andra skäl...

Svar på tråden Cerclage?