Lanie skrev 2010-11-26 11:31:10 följande:
det är rätt fantastiskt! en annan ska ju gå till jobbet direkt efter insättningen.... vad jobbar du med?
nu har jag fått ett svar, en läkare som ringde upp och han sa först att det är upp till varje läkare att bedöma i varje enskilt fall, men med de erfarenheterna han hade var att patienterna blivit sjukskrivna åtminstone två veckor, som han sa, en vecka för själva läkningsprocessen och ytterligare en eller flera veckor för att få vila och lugna ner sig lite. han tyckte iaf att det lät väldigt hårt att gå till jobbet dagen efter op. o han sa vidare att det är ju läkaren som utför ingreppet som ska ta beslutet om sjukskrivning o eftersom det är en annan läkare som ska göra det så kanske hon är av en annan åsikt, om dom nu inte håller varandra bakom ryggen vilket det känns som om de gör...men jag börjar o slappna av lite mer iaf.. jag ska samla på mig alla uppgifter jag kan o ta med mig till kuratorn när jag ska dit nästa vecka. hon har ju varit med mig från början o vet att jag har lätt för att stressa upp så det finns kanske ngt hon kan hjälpa mig med...
Jag jobbar som konsult på ett statligt verk

Sitter på kontoret hela dagarna.
Angående läkaren så kan han inte direkt säga att din läkare har fel,det sätter honom i en konstig situation MEN jag tycker att de borde vara mer måna om patienterna än sig själva.