• Thalis

Cerclage?

Magda: Skönt att du är hemma i alla fall! Vila,vila och vila!! Annars kommer lilla I och ger dig stryk!!

Måste dock säga att det du berättar är något vi pratat hemma och fruktar, bebisen ligger gärna och sparkar mot cervix och ibland känns det som att bebis träffar cerklaget vilket borde betyda att bebisen och är nära tratten.
    Får se på måndag men man blir orolig för både dig och mig.
    Kramisar

Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-11-27 17:10:05 följande:
    jobbig dag idag. allmänt trött å slut å deppig. haft massa obehag neråt. tryck, sparkar, å liksom ilningar i underlivet, ogillas

nu ska jag försöka få i mig lite middag, sen blir det soffan ål najt lång.
    Det enda du kan göra är att vila ordentligt allt annat kan och ska faktiskt vänta!
    Kram på dig vännen!

Ego: Idag är en riktig tung dag för mig! Det har redan gått 4 år sedan vi förlorade Adam och det känns som om att det skedde imorse.
    Just nu ligger jag i sängen och bara gråter och gråter, vill inte att barnen ser mig så här.
    Det där med att tiden läker alla sår är bara rent bs, jag känner precis samma sorg och ångest som för 4 år sedan.
    Kram på er alla!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2010-11-30 11:17:53 följande:
    Thalis: hur är det med dig? Jobbar du fortfarande och cervix håller sig?

Lanie: usch så du får kämpa Hoppas verkligen att din kurator kan hjälpa dig!!! Lycka till i morgon!

Själv har jag nog ätit bricanyl nu varje dag i 2 veckor... Får så lätt sammandragningar, de gör visserligen inte ont men stressar så att jag inte vågar göra annat än ta bricanyl!
    Hur har ni det andra?
    Hej vännen!
    Usch dessa sd gör mig också galen!!! Men ta det lugnt och vila samt ta dina piller!

Jag, var hos läkaren igår! Blä fick träffa en underläkare jag aldri träffat förr och det kändes inte alls bra. Han mätte cervix och tyckte inte det han såg. Den var nämligen 1.5 cm, sprang för att hämta han som satte cerklaget, inte min vanliga läkare men någon jag kände sedan tidigare. Han mätte mellan 14-15mm, så han sjukskrev mig 2 veckor på fulltid och jag ska dit igen nästa måndag
    Men cerklaget håller sig på plats.
    Ordinationen är vila och bricanyl.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    ISSEN skrev 2010-11-30 12:41:20 följande:
    Hej! Jag hoppar in här med en fråga om jag får? Jag har precis plussat och är LIVRÄDD, har fått mina tidigare barn förtidigt v 30+6 och 26+2. För ett tag sen pratade jag med spec mvc som sa att det är viktigt att jag hör av mig såfort jag plussat för i v 10  sätter de cerklage isåfall, nu är det så att min senaste sk men var 6 Okt och var då ljusrosa och väldigt sparsam och endast 2 dagar , har börjat fundera på om det kunde ha vart en sk nid blödning? Isåfall är jag ju typ i v 8-9 vilket skulle betyda att det snart är försent för cerklage? Kan man sätta det senare än v 10??  Är så rädd för att det kommer vara försent och vill verkligen inte föda så tidigt igen!!
    Hej och välkommen!
    Har aldrig hört att de sätter cerklage så pass tidigt!
    Cerklage sätts efter 12 fulla veckor..... så nej, det är inte försent för dig snarare för tidigt!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2010-11-30 13:21:01 följande:
    Thalis: Dumma cervix och sammandragningar Demon Bra att du är helt sjukskriven nu! Glöm inte att vila vila vila så kanske den kan växa på sig igen!
    Tar du bricanyl varje dag?
    Hur högt upp sitter ditt cerklage?
    Ja,dumma cervix och sd! Kan man inte får njuta liiiite av våra graviditeter? Suck.
    Vet faktiskr inte hur långt upp cerklaget sitter men den är satt där den förra suttit och sen har jag stygn framför munnen.

Jepp,jag ska ta Bricanyl varje dag eftersom de kunde se att sd var många under tiden ja var där igår. Jag håller på att få panik, men läkaren var så himla lugn och sa att cerklaget verkar hålla och blah blah blah blah. Ville faktiskt ge honom en käftsmäll .
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2010-11-30 13:39:33 följande:
    Usch Thalis, känner så med dig!!! Men glöm inte vilka underverk vila kan göra *peppning*
    Mitt cerklage sitter väldigt långt ner. Dom kunde inte sätta det högre pga massa ärrbildning. Tror det bara sitter 8 - 10 mm upp (mot ett par centimeter förra gången).
    Måste fråga, vadå stygn framför munnen?
    Du har så rätt!
    Ja,det är en skillnad från vart cerklaget sitter nu.
    Jo,stygn framför livmodersmunnen är till för att stödja de andra stygnen och för att jag inte ska öppna mig nerifrån.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    ISSEN skrev 2010-11-30 13:44:52 följande:
    Tack så mkt för era svar :) Känner mig inte lika nervös längre! Hur är det att ha cerklage ni som har det? Känns den? Måste man ligga still hela grav när man har det?
    Det är lite olika! Förra gånge var jag sängliggande ganska mycket,både hemma och sjukhus.
    Denna gång har jag bara varit sängligga den första tiden och drygt 4 veckor fick jag ta det lugnt hemma sen fick jag börja jobba på halvtid men nu har jag börjat öppna mig så jag är återigen sjuksriven med vila som ordination.

Jag kan känna av cerklaget ibland men det är inte så konstigt eftersom bebisen börjar bli lite tyngre och trycker på. Förra gången kändes den mer.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2010-11-30 13:52:04 följande:
    Jaha, där ser man! Hade du det förra gången också?
    Tänk det har jag aldrig hört talas om och jag är ändå inne på 3:e vändan
    Jepp,jag hade det även förra gången.
    En av orsakerna till varför läkaren inte tyckte att vi skulle ha penetrerande sex, maken kan nämligen ska sig
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Thalis skrev 2010-11-30 15:39:01 följande:
    Jepp,jag hade det även förra gången.
    En av orsakerna till varför läkaren inte tyckte att vi skulle ha penetrerande sex, maken kan nämligen ska sig
    Skada sig,skulle det stå.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Lanie skrev 2010-11-30 20:35:30 följande:
    Schäfer: det är ett evigt kämpande, men det känns ändå lite bättre nu, är inte lika stressad för jag tror verkligen att jag kommer o få hjälp, på ett eller annat sätt, fick idag svar från ytterligare ett sjukhus o de brukade sjukskriva 3-4 veckor, så nu har jag ytterligare ett utlåtande med mig till kuratorn imorgon! känns lite som om chocken över hur läkaren uttrycker sig har lagt sig en aning o nu är jag lite mer sansad igen o redo för strid!

Thalis:Kram på dig! förstår verkligen att du blir orolig... o hoppas verkligen att vilan kan hjälpa dig, men usch vad tråkigt att inte få känna den där glädjen som alla borde få känna!
    Tack gumman!
    Kram på dig också!!
    Snart mamma- igen!!
Svar på tråden Cerclage?