• Thalis

Cerclage?

Schäfer skrev 2010-12-01 15:25:32 följande:
    Ajajaj, ja det förstår jag Förvånad
    Infektionsrisken räcker för att vi ska avstå...

Lanie: hoppas det gått bra idag?

Magda: härligt att det såg bra ut!

Ego: är i v.25 och har inte träffat min bm ännu... Hon är så märklig och nu senaste är att jag berättade att vår dotter har vattkoppor då säger hon att hon inte vågar komma för hon vill inte riskera att få bältros!?
    Hon som jobbar inom sjukvården borde väl veta att man inte kan få bältros av barn som har vattkoppor, däremot så kan en person med aktiv bältros smitta barn med vattkoppor... *suck*
    Så jag har däremot ingen aning om hur stor eller liten min mage är... Har inte fått urinen kollad osv och just nu känner jag bara JAG SKITER I DET!!!!
    Ska i alla fall be specen kolla hb, bt, blodsocker och urin nästa gång jag är på mätning...
    Så, behövde ösa ur mig lite!
    Vilken BM!! Är hon skön i huvudet eller? När du ber specen att kolla upp dig förklara också varför!
    Herregud!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Lanie: Vad skönt,ta och vila mycket nu!
    Kram

Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Hej alla!
    Gott nytt år
    Skönt att ni alla verkar må bra!
    Igår var jag på kontroll och fick reda på att mellan den 31/1 och 11/2 blir jag av med cerklaget eftersom jag har smärtsamma sd men de tar bort cerklaget tidigaste i v.36+ så det blir inte toktidigt.
    Kramisar till er alla.

Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-04 10:55:54 följande:
    Magda: 37+1 låter alldeles lagom och min lill* får gärna komma då Ebba är ju född 35+5 och jag slipper gärna tiden på medicinsk BB eller NEO (vi låg inne 8 dagar) och problemen med maten (hon orkade inte äta) fick pumpa och koppmata och hon var så trött första månaden... Vore skönt att få ett barn som är helt färdigt Så jag vill gärna gärna gå längre denna gången!!!
    Min Alex föddes i samma vecka som din Ebba och vi fick stanna 2 dagar på bb eftersom jag hade en högriskgraviditet annars så mådde han hur bra som helst och jösses vilken hungrig unge han var. Varje gång han fick tutten så rulla han ögonen av välbehag och hans ena fot skakade som när man kliar en hund bakom öronen... så det varierar från barn till barn.
    Här tas ju mitt cerklage mellan den 31/1 och 11/2. Den 31/1 är jag då i v.36+0.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-04 11:27:00 följande:
    Jo, troligen så var det ju gulsoten som gjorde henne så trött... Det låter bra att man kan få en "färdig" unge så tidigt också
    Här i Sthlm så är runt 38+0 standard, men efter bedömning kan det göras tidigare!
    Hur mår du annars Thalis?
    Idag mår jag rätt så bra men jag har varit inlagd pga smärtsamma sd men det var bara i några dagar och före jul.
    Hur är det själv? Såg att tappen sköter sig och det är toppen ju!!!

Lanie:Snart är du också lika långt gången,vänta bara så får du se!!
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Någon som fått göra ks?
    Jag är lite orolig då bebis inte alls vill vända på sig,h@n ligger och monnar oss varje gång vi gjort VUL.
    De pratar om vändningsförsök när cerklaget tas av men det är inte säker att det lyckas och då blir det snitt.
    Jag är livrädd för ks.

Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-04 11:47:05 följande:
    Åhhhh, jag är också livrädd för snitt... *darrar*
    Jag frågade i går när vi gjorde tillväxtul hur min moderkaka satt eftersom det i början på graviditeten var snack om att den satt så lågt. Men den satt i perfekt läge för vaginal förlossning i framvägg och högt!!!
    Min skrutt ligger just nu med huvudet neråt och jag hoppas att h*n inte får för sig att göra en kullerbytta utan stannar där...

Jag har vänner som gjort ks och det har gått alldeles utmärkt! Min syster gjorde urakut snitt och det gick mindre bra, men de planerade brukar ju nästan alltid gå bra utan större komplikationer!
    Får du prata med någon så du kan vädra din oro?
    Jag har mardrömmar om ks,kan inte slappna av och sover dåligt.
    Ska prata med BM om detta imorgon, jag vet att det är larvigt att vara rädd för snitt när det viktigaste är att barnet föds ok, men ks medför större risker än vaginal förlossning och det får mig att faktiskt darra.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Niinis skrev 2011-01-04 11:59:07 följande:
    jag vill ha ks, och ska ha det om bebis blir fullgången! aldrig mer vaginal förlossning, fy för mina hemska upplevelser 3 ggr, det får räcka Glad
    Där ser man hur olika vi är, jag föredrar att spricka och all smärta vid vaginal än ks. Det låter så himla läskigt.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-04 12:29:52 följande:

Då har nog du och jag samma inställning till snitt! Jag är livrädd för både min egen del och för barnets del...
    Men om du föder tidigare, kan du inte föda i säte då? Eller känns det helt uteslutet!? Om bebis är liten går det ju alldeles utmärkt!?
    Fast ska man vara realistisk så går ju planerade snitt oftast alldeles utmärkt så det kommer gå jätte bra vännen - oavsett!!! Kram!

Läkaren tycker att sätesläge medför mer risker än planerad ks,men jag har lekt med tanken att föda vaginalt ändå....
    Jag är ingen ks motståndare i övrigt bara när det gäller mig, det känns så himla stort ingrepp.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-04 12:29:52 följande:

Fast ska man vara realistisk så går ju planerade snitt oftast alldeles utmärkt så det kommer gå jätte bra vännen - oavsett!!! Kram!

Tack vännen!!
    Kram
    Snart mamma- igen!!
Svar på tråden Cerclage?