• Thalis

Cerclage?

MagdaA skrev 2011-01-05 17:23:43 följande:
    Schäfer: antagligen blev dom så stälda mitt i situationen, cerklage och vattenavgång + värkar, antagligen blev det för mycke för deras små läkar-hjärnor ska helst va en grej i taget så dom hinner ta korrekta beslut

känns lite läskigt att det är så nära, det har ju hela tiden känts så långt borta!

nu är det jag och Thalis som fajtas om förstaplatsen, sen när vi är klara är det fritt fram för din buse att kika ut
    Du får gärna ta förstaplatsen för jag är då inte alls redo för detta!!!
    Idag har jag drabbats av panik,bebis verkar inte vilja vända sig och jag vill inte ha ks! Eller rättare sagt jag klarar inte av tanken på ks.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    muppedupp skrev 2011-01-08 13:41:20 följande:
    Hej

Har läst en hel del gamla trådar om cervixinsufficiens och cerklage och blev så glad när jag hittade en aktiv.
    Vet inte vad jag själv har men fick sent missfall (v20) precis före jul. Vattnet gick mitt i natten och sen kom han ut lite mer än ett dygn senare. Har inte varit på återbesök hos läkaren än så vi vet inte vad alla prover gav.

Vi har en liten son på 20mån som håller mig uppe just nu, vet inte hur jag hade klarat mig utan honom.

Hoppas det är ok att hoppa in så här och att inte folk tar illa vid sig av att bli påminda... Känner att det ger mig jätte mycket att läsa om andra som fått missfall och gått vidare och lyckas få barn.

Kram och lycka till på er alla och speciellt er som kämpar för att hålla era små inne ett tag till.
    Beklagar förlusten av er son!
    Kram
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Schäfer: Vi har köpt syskonvagn, Ebba och min Alex är jämngamla och vi köpte syskonvagn eftersom Alex fortfarande sover siesta och det är det enda som funkar för oss.

Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-09 15:01:53 följande:
    Vad blev det för någon? Kollade ni på många? Erfarenheter?
    SaraDK skrev 2011-01-09 12:08:50 följande:

Har idag nått mitt första delmål: 25 fullgångna veckor!!!
    Har gått längre än första graviditeten (22+0) och närmar mig nästa (28+3)...

Hurra för delmål

Ego: skit dag idag... Hur mycket sammandragningar som helst och med mycket tryck neråt Känns inte bra alls... Bricanylen gör ingen större nytta
    Vad jobbigt!!! Men kan trösta dig med att så har jag haft det och cervix är oförändrad eller så har den blivit längre trots sd.
    Ta en varm dusch och lägg dig.....
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Den är ganska smal inte alls som Emmaljungas syskonvagn.
    Vi tittade först på Baby Joggers city select men Alex är för stor för den och den kan man inte fälla ner.....

Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-09 15:13:08 följande:
    Thalis: det är den jag tittat på!!! Men jag undrar hur bred den är mellan bakhjulen? Måste få upp den på rampen i huset och sen är jag liiiite osäker på om den är för lång för vår hiss Obestämd men tror den ska gå in... Gillar den bäst i alla fall av de jag tittat på!!!
    2011 års modellen ska vara mer petite.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-09 15:47:32 följande:

Ah ok! Väntar ju på att jag ska få "gå upp" så ska vi åka och kolla! Jag väljer mellan den och Teutonias syskonvagn. Teutonia är lite kortare, men har samma sufflet och det gillar jag inte...

Jag var först inne på en iCandy, men Ebba är så stor (lång) så de flesta vagnarna går bort på grund av det...

Vi kollade också på iCandy och den föll bort av samma orsak....
    Kan ni låna rullstol,tänker mest på att lev,tiden brukar vara mellan 8-12 veckor på vagnarna.
    Vi beställde vår i december och får den ! februari förhoppningsvis......
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-01-09 15:55:04 följande:
    Oj...så lång leveranstid!? Men vi kan säkert överleva med Ebbas vagn några veckor i alla fall...
    När vi köpte hennes vagn sa dom också att det var lång leveranstid men den kom på mindre än en månad så jag lever lite i tron att det ska vara samma nu
    Jaja, kan inte göra så mycket sålänge jag ligger ändå så inga alternativ... Men snart
    Vi var sen ute med Alex vagn och vi fick nöja oss med en Emmaljunga som fanns i butiken! En kanonvagn och vi fick den billigare så ni kanske kan göra samma sak.
    Snart mamma- igen!!
  • Thalis
    Niinis skrev 2011-01-10 16:16:29 följande:
    jag hade också en lång tapp, runt 4,5 cm under mina två första graviditeter, tyvärr slutade dom i v.24. Öppnade mig plötsligt helt utan förvaning i v.22+5, och sen sängläge och inlagd på sjukhus, sonen föddes i v.24+3 och överlevde. Dottern som kom året innan dog och kom i v.24+0. De lovade mig också cerklage när jag var gravid med sonen, sen ångrade de sig, och när jag till slut öppnade mig i v.22+5 var det försent och för riskabelt att sätta cerklage. Så själv är jag lite skeptisk inför att mäta ofta, att det skulle hjälpa, för om man öppnar sig sent, vad gör de då? att sätta cerklage akut är värre än att sätta det förebyggande. Min mamma har också försvagad tapp men inte alls så mycket som min, så ärftligt är det nog! jag hoppas det går bra vad läkaren än beslutar!
    Jag fick cerklage pga att jag har 2 mostrar med försvagad livmoderhals och som behövr cerklage.
    Snart mamma- igen!!
Svar på tråden Cerclage?