• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • PennyJenny
    Grazila skrev 2010-07-21 18:21:39 följande:
    Shit pommes, du har det inte för roligt :/ Och där fick vi ett mer utförligt svar på PennyJennys inte alls dumma fråga om slemproppen.
    Good thing, tigerkaka att den efter hand kan ombildas inifrån och din knodd ändå skyddas mot gbs:en. Hoppas du lyckas knipa en bra stund till, håller tummarna!! 
    Ja, den kan ju det som tur var! Min försvann ju helt den där fasansfulla morgonen när förlossningen drog igång. Men den är återbildad igen med all sannolikhet enl dr :)
  • tigerkaka
    PennyJenny skrev 2010-07-21 18:11:24 följande:
    Oj oj oj! Jag firar 4+ i veckor här :) Vilken vecka är du i nu?
    Jag ska på ny mätning imorgon (de ska göra TUL så jag antar de kollar cerklaget då oxå, den hade ju minskat från 2 cm till 8 mm för nån vecka sedan...)
    jag är i vecka 26+ , två veckor till vore bra, men man är ju tacksam för varje dag han får vara kvar =) !

ny mätning i morrn alltså, håller tummarna att allt ser fint ut !
  • tigerkaka
    Grazila skrev 2010-07-21 18:21:39 följande:
    Shit pommes, du har det inte för roligt :/ Och där fick vi ett mer utförligt svar på PennyJennys inte alls dumma fråga om slemproppen.
    Good thing, tigerkaka att den efter hand kan ombildas inifrån och din knodd ändå skyddas mot gbs:en. Hoppas du lyckas knipa en bra stund till, håller tummarna!! 
    nej inte lätt alla gånger men man får va glad för de lilla som finns kvar =o.
    det börjar närma sig för dig har jag läst , va härligt ! =D
  • MagdaA

tigerkaka: kämpa på! Hoppas du får ligga många veckor till!

ja, hoppas att det blir en tåd för mig snart. är i vecka 9+4 nu, men jag tror att dom vill vänta till 13 el 14+0 inte helt säker. ska till läkaren i morgon så jag hoppas få klara besked då. så 3el 4 veckor till skulle jag tippa... det är min semester de. jobbar sista dagen på fredag, sen 3 veckor helt ledigt! (nästan)

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • PennyJenny
    MagdaA skrev 2010-07-21 19:33:00 följande:

ja, hoppas att det blir en tåd för mig snart. är i vecka 9+4 nu, men jag tror att dom vill vänta till 13 el 14+0 inte helt säker. ska till läkaren i morgon så jag hoppas få klara besked då. så 3el 4 veckor till skulle jag tippa... det är min semester de. jobbar sista dagen på fredag, sen 3 veckor helt ledigt! (nästan)
    Vad skönt, då går kanske tiden lite fortare oxå :)
  • Thalis
    MagdaA skrev 2010-07-21 19:33:00 följande:

Om allt gör bra så kommer jag att få mitt cerklage i v.13+0 eller 14+0.
    Som tur är så har jag en läkare som förutsåg att vi skulle försöka med ytterliggare ett barn(fast jag sas nej aldrig i livet) och har skrivit i mina journaler att jag ska remitteras till henne vid en nästa grav.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Thalis
    tigerkaka skrev 2010-07-21 18:40:09 följande:
    jag är i vecka 26+ , två veckor till vore bra, men man är ju tacksam för varje dag han får vara kvar =) !

ny mätning i morrn alltså, håller tummarna att allt ser fint ut !
    Håller tummarna!
    Kan bara säga att man trodde att sonen skulle komma redan i v.22+, sedan var det i v.33+6 och till slut fick man röka ut honom i v.36+0 eftersom jag inte orkade med alla smärtsamma SD. Så din prins kanske håller sig inne mycket längre, det hoppas jag på.
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • MagdaA
    Thalis skrev 2010-07-21 19:52:40 följande:
    Om allt gör bra så kommer jag att få mitt cerklage i v.13+0 eller 14+0.
    Som tur är så har jag en läkare som förutsåg att vi skulle försöka med ytterliggare ett barn(fast jag sas nej aldrig i livet) och har skrivit i mina journaler att jag ska remitteras till henne vid en nästa grav.
    Jag kommer också gå hos samma läkare som sist. Finns inte så många att välja på i en mindre stad... Fast det var inte han som satte cerklaget sist. Då var det en äldre läkare som var det mest rutinerade som fick sätta det. Han satte många under 70-80 talet och därför tyckte min läkare att det var bäst att han gjorde det. Men den här äldre läkaren har hunnit gå bort sedan dess, så nu blir det "min" läkare som gör det. Men jag litar på honom.
  • tigerkaka

tack för all pepp!
    jag hoppas också att han stannar länge till =).

thalis sköönt att få höra om lite solsken, härligt !

dags för ännu en natt hoppas att man får sova.

kramar till er alla

• MagdaA

snart dax för mig att åka till läkaren. känner mig lite nervös, samtidigt som jag har sett fram emot det här besöket. hoppas kunna lägga upp en plan så jag vet lite mer hur det blir framöver.

drömde om blödningar i natt igen, men inget har kommit, skönt!

Svar på tråden Cerclage?