• Thalis

Cerclage?

SaraDK skrev 2011-03-09 12:00:28 följande:

Har fått svaret på magnetröntgen och det var ganska positivt. Ingen synlig blödning och inget som växer i hjärnan, utan enda synliga förändringarna var något förhöjda vätskespalter. Gränsvärdet är 10 mm och på vänster sida var det 11 mm och höger 13 mm... Läkaren var positiv till detta beskedet och nu väntar vi på fostervattensprovet och det sista blodprovet... Det andra blodprovet som de tog för att se om det var någon infektion visade att jag inte har syfilis.
    Såååå, ganska positiva besked än så länge...

Vilka bra besked!!!
    Kram
    Mamma till A, A, A och V.
  • Thalis
    Lanie skrev 2011-03-12 12:33:13 följande:
    det tråkiga är väl att ingen kan veta i förväg om cerklage funkar eller inte.. det är ju mkt därför cerklage ändå sätts väldigt sällan idag, det går inte o utvärdera efter en graviditet om graviditeten klarades pga cerklaget eller pga tillfälligheter, just för att varje graviditet i sig är unik. På mitt sjukhus är många negativt inställda till cerklage o det verkar vara just de yngre läkarna som har minst tilltro till cerklage, kan ju också bero på att de inte har några tidigare erfarenheter av cerklage eftersom det bara sätts ett kanske två om året på mitt sjukhus..

vi får ju bara hålla tummarna för att det funkar! för mig är varje dag nu en delseger. Har snart varit gravid 2 veckor längre än med Wilton...

vilken vecka är du i nu?
    Nja..... jag fick mitt andra cerklage just pga att mina läkare trodde stenhårt på att det första cerklaget funkade så bra! Utan första cerklaget så hade Alexander kommit i v.22 då jag började öppna mig och det enda som höll emot var cerklaget.
  • Thalis
    Nenne skrev 2011-03-14 10:20:29 följande:
    Går man och kollar tappen varannan vecka? Eller är de individuellt?
    Tror att det är individuellt!
    Jag hade VUL varannan vecka.
  • Thalis

Men Lanie gumman!!
    Skickar en massa styrkekramar!! Och jag hoppas att kickan bara skräms lite!
    Kram

• Thalis
    Niinis skrev 2011-03-25 06:48:50 följande:
    någon som förresten snittats här? för jag undrar hur de gör med cerklaget, de kan ju inte ta bort det innan det måste väll ske samma dag som snittet för att det inte ska riskera starta upp något. Men om man ändå då gör det samma dag borde man väll kunna få det gjort när man ändå är bedövad? eller vad tror ni?fy är så känslig i slemhinnorna just nu, en vanlig gyn undersökning är omöjlig att göra nästan!
    Cerklaget tas bort när du ligger på operationsbordet med bedövning!!

Hej alla ni kämpar!!
    Hejar på er!
  • Thalis
    MiScHoOo skrev 2011-03-29 16:57:18 följande:
    ska jag avslöja en sak för er?
    När?
  • Thalis
    MiScHoOo skrev 2011-04-02 15:20:23 följande:

Thalis
    Thalis

tack vännen för ditt inlägg, jag har försökt att meddela dig men jag kommer inte åt din sida

Det gick ingen vidare med grav. antaglien var det inget eller kanske det var...?!
    När jag var hos gyn läkare såg hon att jag har haft ägglossning och att jag hade förtjocka slemhinnor eller vad det heter och det är helt normalt vid tidig grav. Men igår kom mensen Rynkar på näsan.

Jag är inte så himla ledsen, utan lättad, vet inte varför jag känner så men jag kanske är inte mentalt redo än trots allt...
    Vad tråkigt vännen!!!
    Kram
  • Thalis
    Niinis skrev 2011-04-07 20:48:37 följande:
    hej allihoppa, hur mår ni?

Jag var på koll idag för första gången sen v.24, imorgon går jag in i v.33. det såg ut som sist, dvs bara cerklaget kvar och tappen nedanför cerklaget mätte 1,7 cm. men det verkar ju hålla. Snitt blir det i v.38+0 den 13 Maj! Cerklaget kan de tydligen inte ta samtidigt? svårt att möblera om i rummet sa hon? tråkigt att behöva lida bara därför utan bedövning när man ändå blir bedövad någon dag senare Skrikandes cerklaget tas bort i v.37+3 sen ska det hålla i 4 dagar till planerade snittet? Tycker denna planering verkar lite tokig, alltså risken är ju stor att det sätter igång innan. åh jag vet varken ut eller in nu men hoppas det ska vara över snart! kram på er alla, ska vila nu har lite sd efter det vaginala ultraljudet.
    Grattis!! Snart har du din bebbe!

Men hur tänker läkarna?
    Jag hade ju planerat snitt pga sätesläge och mitt cerklage skulle tas bort på operationsbordet efter snittet pga risken att jag öppnade mig .
    Nu hände det ändå men det var för att carrot top bestämde sig för att han ville ut då.
  • Thalis
    MiScHoOo skrev 2011-04-08 08:46:10 följande:
    tack vännen, hur mår ni där hemma?!
    Hej!!
    Hur mår du?
    Vi har det bra,är van att få sova till kl.9.30-10.00 men idag bestämde pojkarna sig för att vakna tidigare,så jag ser i kors :.-D Men de mår bra
  • Thalis

Här kan ni se Carrot Top

Svar på tråden Cerclage?