• mamma mys

Cerclage?

ja linfrön är tydligen läkande om man har hemoröjder o blöder i samband med nr 2.....man kan ju även använda ac3 komfort om man vill kombinera naturligt med läkemedel;)  lägg linfrön i vatten o låt dra nån timme sen bara sleva i sig...inte så gott men funkar...börja med nån matsked om dagen...
     ja denna väntan är ju så psykiskt på frestande...skönt med denna tråd där vi liksom sitter i samma sits o förstår vad man går igenom...skulle också vilja ha nån förlossningsgaranti...är ju så jobbigt att man ska behöva gå mer än halva graviditeten för att veta att det finns en chans...

trevlig helg på er slapp tappar;) 

• mamma mys

idag har jag gått lika långt i den här graviditeten som med mina 2 senaste..dagen då noel föddes o dagen som jag blev inlagd pga sd med wiggo....hoppas dagarna fortsätter utan behov av sjukhus vård... 23+4....

• mamma mys

lillknas: har allt gått bra?? skönt o vara hemma igen efter så lång tid på neo...kram

• mamma mys

Mischooo: super grattis:) skönt när man når ett uppsatt mål..hoppas på många många veckor till.... på onsdag når jag mitt första mål...vecka 24+0..samma dag gör jag mitt teori prov:)

• mamma mys

pupp: vet ju inte hur abdominellt cerklage funkar..men vanligt cerklage som jag har, skär ju igenom tappen om det sätter igång o jag inte hinner in...men det går ju inte på ett ögonblick... ont gör det iaf: (

mischooo: usch förstår att du känner så...hoppas då att allt går bra så både bebis o livmoder klarar sig o du slipper allt för stor smärta...

håller tummar o tår för alla slapp tappar här i tråden... 

• mamma mys

mitt första mål är nått:D 24+0 idag...o snart åker jag iväg o gör teori provet för körkort:S hoppas dagen fortsätter vara lika bra;) med andra ord att jag klarar provet annars kommer det nog vara lite svårt att hålla känslorna i styr som gravid kvinna;)

• mamma mys

violatricolor: har faktiskt ingen aning..har aldrig hört talas om dessa vagitorier tidigare:O

när jag var på sista cerklage kollen förra graviditeten så fick jag också klipptid då...sen fortsatte jag på kontroller hos min läkare..även efter att klippet var gjort...fick en hinnsvepning o tid för igångsättning kollen efter cerklage klippet....fast läkaren sa att jag inte skulle gå så långt som till igångsättningen..men för att få ett slut datum på det hela såbokade hon igångsättning... 

• mamma mys

mischooo: min bebis sparkar också neråt mot tappen ibland..o det känns hel mysko;) men inget farligt har min läkare sagt(hon är erfaren) min senaste son gjorde precis lika dant o hårt sparkade han också..blev skit nervös men tappen var opåverkad o läkaren sa att det inte var nån fara..de sparkar ju mest i nedre regionen tills de vänder sig neråt med huvudet o fixerar sig..inte heller det är farligt för tappen..min förra graviditet var tappen opåverkad fram tills cerklaget togs bort o sonen var näst intill fixerad då...så inget man behöver oroa sig för så länge det inte börjar smärta i tappen...

konstigt att så många läkare är negativa till cerklage..min läkare satte ju akut cerklage min andra graviditet efter en första normal graviditet då jag kom in med buktande hinnblåsa....sedan sa hon innan jag åkte hem att om jag blir gravid igen så kontaktar jag henne för kontroll o planering för cerklage ..hon tyckte att det var onödigt att chansa att inte sätta cerklage..en gång är en gång för mkt att förlora ett barn säger hon o hon säger även en kontroll för mkt är bättre än en kontroll för lite... är så skönt att ha henne som läkare...

idag har jag fuskat med vilan, men det är ändå lugnt..har bara ont i fogarna:( har köpt vinter o höst skor till mig o barnen..lite mer bebis kläder..lagt handpenning på vagnen..blev en annan för liggdelen till avgnen jag har var inte praktisk alls... köpt katt mat o kattsand o äldsta sonen köpte 2 nya spel..o mamma o sonen fick bära allt;9 vissa fördelar med att vara gravid o sjukskriven;) ..sen blev katten avmaskad o fästingmedlet aplicerat..golven städade o tvätten startad...sambon jobbar hela helgen så det är tur att man har äldsta sonen hemma i helgen:) han fick ju belöning i 2 nya spel som tack för att han hjälper sin gravida mamma så mkt:) 

Svar på tråden Cerclage?