• mamma mys

Cerclage?

vixan: jo tänker säga till bm nästa gång jag ska dit så de får kontrollera så jag inte drar på mig samma igen...tycker bara att det är så konstigt med uvi när man är gravid o när man inte är gravid..hade ju inga symptom alls förutom att jag fick ont i magen o sen lite feber...men nu vet man det;) 

trassel: ja visst känns det skönt när man kan börja räkna ner..längtar till på måndag då jag ska träffa min läkare igen o få min klipptid...längtar:) 

• mamma mys

vixan..smärtan under magen har försvunnit..har en punkt under revbenet på höger sida som de inte riktigt kan förklara smärtan med annorlunda än det antagligen är bebisens rumpa som trycker, framförallt om jag inte får några andra symptom..men antagligen blev den förstärkt iom uvin..har samma smärta ungefär på vänster sida när jag legat en stund..precis som att det trycker ifrån bebisen...

fru hällström: ingen aning om man har större risk att få uvi som gravid om man ofta haft det som ogravid...har bara haft det en gång i hela mitt liv tidigare o då var jag inte gravid... 

• mamma mys

mischooo: det med illamåendet o kallsvettigheten beror på att det blir tryck på stora kroppspulsådern..brukar släppa om man lägger sig på sidan ett tag..kan komma om bebisen trycker på den eller om man sitter dumt eller ligger på rygg...detta kan även göra att bebisen också mår illa precis som man själv gör...får ganska ofta så o det känns nästan som man inte kan andas...är inte så kul..första gången jag fick så var när jag väntade förra sonen o jag trodde jag skulle dö..hände på bussen in till stan när jag skulle på läkarkontroll..var helt kallsvettig när jag kom till läkaren o hon förklarade vad som hänt...

• mamma mys

vixan: ja absolut..känns det inte bra att ligga på rygg ska man undvika det..jag kan knappt sitta tillbaka lutad i soffan utan att det känns på kroppspulsådern:(

• mamma mys

idag ska jag in på läkarkontroll av tappen..hoppas att allt ser bra ut så jag får min klipptid:) spännande spännande..känns som ett stort mål är uppnått snart..klippning:) 

• mamma mys

då har jag kommit hem från kontrollen..allt såg bra ut o fick ett nytt sjukintyg men bara till slutet på nov...så ska söka havandeskapspenning sista månaden..o så fick jag en ny tid för kontroll:( 7 nov så ingen klipptid än:( suck... men men går ju åt rätt håll iaf....

• mamma mys

mischooo: ja man kan ju inte vara sjukskriven för risk för prematur födsel sista månaden då det inte är någon risk för bebisen att födas då..då de räknas som fullgångna då....var lite därför läkaren ville att jag skulle komma om 2 veckor igen för att se hur det är med fogarna eller andra besvär för eventuell sjukskrivning för det..men läkaren trodde inte det skulle vara några problem för mig med havandeskaps penning pga mitt jobb..

har haft en del jobbiga sd idag..men läkaren sa också att det är normalt iom att jag börjar komma en bit på väg nu o att hon tror fortfarande inte att jag kommer gå längre än med min senaste son vilket var vecka 38.. 

• mamma mys

mischooo: jo vecka 38 är ju bra..men jag har så mkt krämpor nu känns det som...tycker det låter bättre med samma dag som cerklaget tas bort;)

violatricolor: ja jag hade efterkontroll 2 veckor efter insättandet av cerklaget..sen har jag gått varannan vecka eller var tredje vecka den här gången då allt vart mkt lugnare med sd...o så har jag haft hela graviditeten..jag har fått till mig att jag ska vila..förra graviditeten var det vila toa besök o värma matlåda i micron o sedan vila..från vecka 34 fick jag börja träna upp kroppen igen genom att städa o små promenader..den här gången har jag fått vila toa duscha plocka lite o lyssna på kroppen..får jag sd så får jag sluta o istället vila...o absolut inget sex, inga lyft, inte gå i onödan, inte bära tungt, inget onödigt spring i trappor...

tror nog också att meonfire o fru hällström ligger o andas lustgas kanske;) håller tummarna iaf att de föder barn nu:) 

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp??? 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snitt mitten av december v. 36  
    Silverklar BF 24 jan 2012
     Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ???
Svar på tråden Cerclage?