• mamma mys

Cerclage?

hej alla:) jag har funderat på en sak nu..nån som vet överlevnadschanserna vecka för vecka o den procentuella risken för men för dessa veckor??från vilken vecka är det liksom lugnt om den lilla skulle födas o klara sig o öven klara sig utan men??

• mamma mys

tack för svaren..så då ser det ju ändå rätt bra ut för mig som har gått 28 fulla veckor på onsdag....ska på tapp mätning på måndag så hoppas på fortsatt oförändrat...är så trött på det här nu med humörsvängningar, foglossning, halsbränna, ont i revbenen, tungt o andas, stora kroppspulsådern kommer i kläm,o bristen på SEEEEX.....men men BARA ca 12 veckor kvar till bf....sen tas väl cerklaget bort i vecka 35-37 då får man ju iaf ha sex;) då är väl frågan om gubben kan prestera istället;)

• mamma mys

haha jag har nedräkning på veckor tills vi får ha sex igen;) fast sen kan det ju vara så att jag o min pojkvän inte varit tillsammans så länge än;) 24 november har vi vart tillsammans i ett år...så det var inte riktigt planerat det här men vi är glada ändå..det måste ju helt enkelt vara meningen iom att jag bara har 5 % chans att bli gravid utan hormon behnadling iom att jag har pcos också..men men..det var väl meningen;D

• mamma mys

bra ide trassel...är ju några före mig med;) haha slapptapparnas bf lista hihi;)

{#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ???
    Mamma mys bf 27/12-11 klipp??? 

• mamma mys

idag har jag tappkontroll hos läkaren....hoppas på det bästa....igår kväll när jag la mig bökade bebisen rejält..kändes som hon slog frivolter i magen flera ggr om...gjorde ju nästan ont:/ 

allt är klart här inför bebisens ankomst...känns rätt skönt:)

är också en klängapa just nu..men saknar närheten såå... 

• mamma mys

mischooo: usch inge kul när alla tankar o minnen kommer tillbaka:(

tapp kontrollen avklarad o tappen opåverkad fortfarande:) ska på ny kontroll den 24/10 o ser allt bra ut då så bokar vi tid för klippning istället för ny kontroll:) snart är det här över:) sambon blev riktigt glad o lättad efter kontrollen:) 

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? 
    Mamma mys bf 27/12-11 klipp??? 
    Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas mitten av december v. 36 
    Pupp BF 30/1,Snittas i början av januari
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10

flyttar med listan;)
  • mamma mys

pupp: nej då..flyttade fram våran lista på när vi har bf o klipp så den är med..så behöver man inte gå tillbaka o leta;) o grattis till en bra kontroll igår:)

• mamma mys

meonfire: ingen aning faktiskt men min läkare har sagt att jag inte kommer gå längre än mina tidigare graviditeter....

fru hellström: skönt o flytta hem igen:) 

• mamma mys

fru hellström: zyx vet jag att man får äta..kollade på apoteket sist jag fick en envis förkylning...

min läkare sa att efter nästa kontroll då jag är i vecka 31, om tappen fortfarande ser lika bra ut så kan jag få börja göra mer saker..på sjukintyget nu står det ska vila både fysiskt och psykiskt. får vistas ute. nu får jag plocka lite o damma o så även kortare promenader som då ska gå sakta...går till o från dagis varannan vecka nu o har gått kortare stunder i skogen...men inga lyft o inge sex..fast vi har fuskat lite också fast inge regelrätt samlag blir ju mer lite smek o så....men längtar tills man får ha riktig sex även om det säkert kommer kännas lite bökigt med en stor mage;)

idag går jag in i vecka 29 iaf så på nåt sätt går det ju frammåt..foglossningen, o halsbrännan börjar bli värre....men det är ju ett tecken på att magen blir tyngre;) 

Svar på tråden Cerclage?