• mamma mys

Cerclage?

pupp: usch skickar massa stryke kramar o håller tummarna att bebis stannar många veckor till..mirakel har ju skett...styrke kramar

meonfire och vixan: lycka till imorgon med klippen:) 

fru hällström: lycka till på onsdag med klippet..

själv är jag i 28+5 o var på bm kontroll idag..fortfarande lågt blodtryck o magen mätte bara 26 cm så verkar vara en liten en den här gången:) om man har tur;) är så trött o har ofta huvudvärk men det beror nog på blodtrycket o sen får jag ju inte äta järn tabletter heller....men det är ju bara 11 veckor kvar...sen ska vi ju inte ens prata om foglossningen:( 

• mamma mys

trassel...usch dessa dagar är inge roliga:( men skönt att du passerat den..då har du passerat ett del mål..alltid skönt att gå förbi de tråkiga dagarna i tidigare graviditeter...kram

• mamma mys

meonfire: det kommer gå toppen ska du se..o nu får du tänka att det nästan är som en vanlig graviditet..det kan sätta igång när som hellst..precis som för alla andra;) passa på o njut den tiden innan bebis vill göra entre o gör sånt som du inte fått göra innan...lycka till..längtar tills det är min tur:)

fru hällström: klart de klipper ändå:) ät vitlök o drick citron vatten o vila så blir du snart bättre...min läkare säger samma att det sällan sätter igång direkt efter klippet fast här får man vara kvar en timme efter klippet....men hon tror däremot inte att jag går längre än dom andra "fullgångna" barnen.....vill också ha min klippning nuu... 

• mamma mys

vixan: skönt o höra att det är klart:) nä smärtfritt är det ju inte men skönt när det är över..jag var öppen 3cm o mjuk tapp förra klippet..innan klippet var tappen opåverkad...spännande o se när bebis behagar titta ut nu då..hoppas du inte behöver vänta allt för länge...för mig har det känts som att man drar/skruvar ut en korkskruv för varje stygn/tråd de tar...förra gången hade jag 3 trådar..den här gången 2..o när de drar isär det heligaste är ju ingen toppen känsla heller:(...men som sagt.. skönt när det är klart o lustgasen går ur skallen;)

• mamma mys

mischooo: grattis det låter ju toppen..de räknar fullgångna veckor..alla läkare räknar fullgångna veckor men ändå 27 fulla veckor är ju toppen...bara massa vila så ska du se att det blir bra...vad kul att du får göra tillväxt ultraljud..skulle också vilja göra sånt o se hur stor bebisen är...har ju liten mage den här gången..minst med alla barn konstigt iom att det är den sista o de brukar ju bli större för varje barn, vad jag hört iaf...men men...tom mindre mage än med första barnet o han vägde bara 2900 vid födseln i vecka 39..så får se vad det blir för stl på den lilla tösen i magen:) än en gång grattis till bra kontroll av tappen..bra att du tar det säkra före det osäkra o åker in för kontroll..

• mamma mys

jag insåg idag att med lite tur så kanske cerklgaet är klippt till 1a advent o jag kan fixa allt jul stök med endast lite bärhjälp pga foglossningen..det är lycka det...o göra iordning det sista inför bebisens ankommst:) äntligen börjar slutet närma sig...imorgon går jag in i vecka 30.weiii:D nu ska jag ta en tablett mot halsbränna o drömma mig bort i framtida julstök:)

• mamma mys

hade koll av tappen bara nån vecka innan senaste klippet o då var den opåverkad...iom att allt hade vart lugnt också så tror jag inte det hände nåt under den tiden o läkaren sa inget om att det skulle vart påverkat innan hon klippte så efteråt  hände det grejer..sen tog det 2 veckor efter klippet innan det drog igång...jag fick sjukskrivning den gången för foglossning efter klippet o det blev godkänt så jag håller tummarna...

• mamma mys

mischooo: nä det är ju normal vikt men jämfört med nästa som vägde 3800 så var det lite skillnad...men hoppas på en mindre bebis denna gång..lite lättare att få ut iom att min senaste fastnade med axlarna:/

ja tänkte väl mindre på maten o mer på fönster puts, gardiner, ljus stakar o stjärnor, julgran, jul bädda, o prydnader...längtar..älskar att fixa hemma:) kollade jotex idag o blir såå sugen..men vet att jag borde vänta med beställning tills bilen är besiktad o man vet att den rullar;) men är så shopping sugen;) 

• mamma mys

fru hällström: du behöver inte oroa dig..det kommer gå bra...mår du bättre från förkylningen? sd beror säkert på nervositet...mina sd påverkas mkt av psykisk stress....jag hoppas också på att bli sjkskriven för foglossningen sista veckorna...annars blir det väl fp eller havandeskaps penning..men det är ju smidigast med sjukskrivning känns det som;) lycka till imorgon o hoppas du får sova inatt..

• mamma mys

fru hällström: barn är så söta...min stora hjälper till så gott han kan med städning o sånt..han är 10..min 3 åring brukar säga mamma du får ont i magen om du lyfter...du måste vila magen annars får du ont..dom är så söta...lycka till idag det kommer gå toppen...

violatricolor: lycka till idag med insättandet..håller tummarna det kommer gå bra ska du se..

snalmums: svarade på ditt inlägg tidigare i tråden;)

idag då vecka 30:D 29+0.... börjar kännas riktigt bra nu när man kommit en bra bit på vägen..nu längtar jag till klippet:)

Svar på tråden Cerclage?