• mamma mys

Cerclage?

jomanjano: usch ja men då får vi hålla tummarna att det fungerar länge till med sängläge...håller tummarna...varje dag är värdefull...styrke kramar

ester03: jag har fått mina planerade cerklage i vecka 15 just pga att man ska ha passerat risken för missfall pga fel på barnet...mitt oplanerade cerklaage fick jag i vecka 19 men hade fått en infektion också..det häll i 5 veckor o sonen föddes i vecka 24.... 

• mamma mys

jag fiick akut cerklage i min andra graviditet då jag åkte in akut pga liten blödning i vecka 19..vul visade att jag hade öppnat mig och fostersäcken med 2 fötter tittade ut..fick cerklage dagen efter o de puttade in bebis igen..inlagd 5 veckor innan det drog igång igen...har sedan fått cerklage 3dje graviditeten och nu 4e o det har funkat bra..men de var planerade cerklage i vecka 15..min första graviditet var fullt normal o sonen föddes i vecka 39 men förlossningen gick fort..endast 4 timmar från första värk....andra förlossningen  tog 30 min från att de slutat med försöken att stoppa den...3dje förlossningen 6 timmar från första värk pga ärrbildning i tappen..hade gått förtare om det inte varit så ärrigt...får se hur lång tid den här kommande förlossningen tar....

• mamma mys

fru hällström: skönt att du får fortsatt sjukskrivning o slipper plocka dagar om nu bebis vill stanna länge till..men håller tummarna att den kommer snart..

vixan och meonfire: håller tummarna att pluttisarna kommer snart:)

• mamma mys

charlieee: det låter bra med en läkare som har framförhållning..skönt o veta lite hur planen ser ut så man kan sätta upp små mini mål....så tiden går lite snabbare...

meonfire: kan det inte vara så att blodtillströmmningen i kroppen ökar när det börjar närma sig..se till att bb väskan är klar...ta ett skönt bad o mys ner dig i sängen sen...så du är utvilad..sägs ju att förlossningen oftast startar när man är som bäst utvilad....be mannen om en fot massage också kanske... håller tummarna..kram

fru hällström:då kan det ju faktiskt börja närma sig..man brukar ju kunna få en sån där känsla;) håller tummarna kram

hoppas också på lite bebisar i tråden nu..iaf för er som det är dax för..inte för oss andra... 

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp??? 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snitt mitten av december v. 36  
    Silverklar BF 24 jan 2012
     Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ???
  • mamma mys

mischooo: bebisen har väl ända fram till vecka 36 på sig att vända sig....min ändrar fortfarande läge..ibland huvudet ner o ibland rumpan ner o jag går in i vecka 31 imorgon...så du behöver nog inte oroa dig..annars är det bara du kollar med bm...

• mamma mys

pupp: 25+0 är ju jätte bra..bara fortsätta att vila så kommer det säkert gå bra ska du se...håller tummarna stenhårt för många veckor till..

mischooo: jag var också lite nojig ang säte..men nu börjar bebisen iaf variera mellan huvud o rumpa ner så förhoppningsvis väljer den snart huvud ner:) grattis till 28 veckor..det är ju jätte bra:) 

vixan: ja visst är det märkligt, först är det en lång oros tid då man bara vill att bebisen ska vara kvar i magen..sen på en dag när cerklaget är klippt kan man knappt vänta på att bebis ska komma....men förr eller senare kommer dom..för mig tog det 2 veckor efter klippet innan förra sonen kom... 

• mamma mys

först gör man allt för att de små ska stanna i magen..sen gör man allt för att vräka dom;) nu kan ni 3 ju gå med i nån tråd om hur man gör för att få igång förlossningen;)

• mamma mys

fru hällström: dålig mage kan vara ett tecken på att det börjar närma sig, även mensvärk o molvärk...

me on fire: vet faktiskt inte hur mkt jag gått upp den här gången..har inte fått väga mig än:( med första sonen gick jag upp 12, med tredje sonen gick jag upp 20..så blir ju spännande den här gången..

vixan: det var nog hinnsvepning din bm tänkte på..jag fick det med förra sonen o man säger att det ska starta innom 72 timmar om hinnsvepningen lyckas...

själv går jag in i vecka 31 idag o min bebis har kilat fast sig i höger revben känns det som..det gör så ont:( o så drar det nere vid ljumskarna....kan inte ligga på höger sida då gör det ont ända upp till nyckelbenet o kan knappt sitta normalt:( vad gör man?? ska hon ligga såhär resten av tiden nu eller?? det gör så ont:( 

• mamma mys

fru hällström..hinnsvepning är då de gör en gyn undersökning o drar i tappen o släpper hinnorna från kanten ..vilket ska irritera så att det drar igång innom 72 timmar...

Svar på tråden Cerclage?