Cerclage?
trassel... har du samlat på dig vätska?? på mig kan händer o fötter klia på kvällarna...
trassel... har du samlat på dig vätska?? på mig kan händer o fötter klia på kvällarna...
trassel: räcker det att läsa den högt?? eller måste man skriva ut vräkningen o stoppa upp den mellan benen?? ;)
nehe ta en dusch kanske... o försöka få sambon i fixa lite middag.. jag har iaf vikt tvätten o lagt in i skåpen o dammsugit....o sitter o stirrar mig blind på graviditets kalendern o stör mig på dessa 10 dagar kvar..kan det inte bara starta nuuuuuuuuuu........... på måndag har jag gått lika länge som min yngsta son föddes.... o på onsdag lika länge som min äldsta son föddes.....
mischooo: hoppas det går över snart..kan ju vara att bebisen sjunkt ner lite yttligare o att det är det du känner...bara 5 dagar kvar nu:)
mischooo: det är ju inte konstigt att du blir orolig..med allt man gått igenom så är det lätt att tänka att jaha nu kommer nåt annat gå fel bara för att...men bandet borde klara att bebisen sjunker ner..så pass anpassat borde det vara annars skulle de nog inte operera in fasta cerklage eller snitta så sent som de ändå gör...
mischooo: när man går igenom något svårt kan det vara skönt att prata med människor som vet vad man går igenom....
becka 81: vad ska det annars vara om inte cerklaget?? :-O hoppas du har kontaktat sjukhuset o fått komma in på kontroll... håller tummarna...
mischooo: nä jag är inte heller den som bryter ihop inför vem som hellst... försöker hela tiden visa mig stark o duktig, o ibland får man lida mer pga det..men så länge man bearbetar det jobbiga man gått igenom så har det ingen betydelse hur man gör det..bara man bearbetar på sitt sätt...
jaha.. då har lilleman kommit hem igen efter en pappa vecka... imorgon är det 8 dagar kvar till bf o så ska jag träffa läkaren kl 8:30 för bedömmning... idag har det snöat hela dagen o så är det blött på maken o ska frysa på inatt..blir spännande bilresa in till stan imorgon:S nä lägga mig i soffan o ta det lugnt efter att jag lagt lillkillen innan sängen kallar..upp tidigt imorgon o lämna på dagis o sen hem o göra mig iordning innan jag måste åka till staden...
är nog olika vilket band det är.. förra gången hade jag blå band..den här gången vet jag inte.....
snön öser fortfarande ner.... känns ju spännande..undra om plogbilen hinner ut före mig..tveksamt såhär på landet:/ blev väckt av bebisen som sträckte på sig..gör så jäkla ont när hon gör så.... nervös inför läkar kollen..undra vad hon säger....känns som det kan vara allt ifrån att vi sätter igång dig nu om det finns plats på förlossningen till att nej hon kommer när hon kommer....nä väcka lill plutten o göra oss redo för promenad till dagis..blir nog pulkan idag;)
hej alla slappisar:) nu är jag hemma från läkarkollen o det var inga diskussioner där inte...öppen 3 cm o 2 cm kvar av tappen o mkt mjuk tapp....fick en hinnsvepning o onsdag morgon ska jag vara inne för igångsättning:) äntligen ser man slutet på allt:) så ikväll blir det lite sex en sista gång innan bebis kommer:) jag har nog världens bästa läkare:D
tack allihoppa..ja kanske det..svårt o veta hur lång tid förlossningen tar...beror ju på hur kroppen reagerar på igångsättningen...
idag har jag sagt farväl till en såkallad kompis...svåra situationer visar vilka som verkligen är en s riktiga vänner....det sista jag behöver är nån som bara är negativ o avundsjuk på allt jag har..spelar ingen roll om det är kontakt med familj eller vilken bil jag har...
sista dagen som gravid då innan igångsättningen...vill bara tacka er alla som stöttat genom graviditeten... o önska er alla andra lycka till med era graviditeter...ska försöka titta in så ofta jag kan o se hur det går för er.... nu ska jag o lillen äta frukost innan dagis..sen hämtar hans pappa så jag kan föda i lugn o ro o sen hämtar jag hem honom igen när jag är hemma.... kram på er alla..
viola: ja nu känns det som allt måste fixas innan morgondagen..är lite små nervös..hoppas bara jag kan sova i natt..
mischooo: underbart med städningen...skönt att ni fått ihopp sängen till bebisen:)
idag har jag belönat mig genom att köpa 2 stickade tröjor o en ny topp så jag kan vara fin jul o nyår:) sitter med färg i håret o ögonbrynen nu o så ska jag gå igenom bb väskan en sista gång o ladda kameran...har inhandlat lite proviant till förlossningen..städat, diskat o bokat tvätt tid...
sen blir det nog att slappa en stund:) uppdaterar er när jag kommer hem igen efter förlossningen:D
usch vad svårt det ska vara o sova..vet att jag skulle behöva sova men det går inte.... är så nervös.... detta är en helt ny upplevelse....
vill önska dig lycka till mischooo på torsdag om jag inte hinner hem innan dess....
tack för alla lyckönskningar:)
mischooo: grattis till pojken..hoppas du är på benen nu:) o att allt är bra med er alla..
kl 10 den 21 tog bm hål på vattnet... kl 12 hade jag lite molvärk o de kopplade värkstimulerande dropp.. efter 20 min hade jag kraftiga värkar med 1 min mellanrum..fick pcb bedövning o lustgas.. kl 15:05 föddes en flicka på 3570 g o 49 cm lång.... läkarkontrollen visade ett blåsljud på hjärtat så vi fick stanna kvar över natten o idag kl 10 gjordes en ny kontroll o blåsljudet var borta dock visade hemoglobinet 117 men vi fick åka hem, så på julafton kl 10 ska vi in på ny kontroll o hoppas det har sjunkit så vi slipper bli inlagda igen o sola....för tillfället är hon ganska gnällig men det beror nog på att hon vill ha lite mer mat än vad som finns för tillfället så jag får hjälpa till o klämma lite på brösten så det blir nog bättre snart...
tack allihoppa..idag ska jag köpa lite ersättning o tilläggs mata ...i natt var hon så ledsen o hungrig så jag fick ge lite vatten...lycka till alla ni andra nu...kollar in när tid finns:)
tack för alla grattulationer...min lilla tös sög sönder mina bröst märkte vi när hon spydde blod o innan vi hittade förklaringen tack vare mamma så tänkte jag att jaha nu dör hon efter allt vi gått igenom..så nu kan jag inte amma..försöker pumpa ur så hon får lite bröst mjölk iaf o resten ersättning..får se om det går at återuppta ammningen sen när brösten läkt... o på julafton var vi inne på kontroll hos läkaren o hörseln var bra men gulheten var inte riktigt ok..så idag var vi tillbaka på sjukhuset för kontroll o nu blev hon godkänd...vikten har börjat stiga igen nu också så nu kan vi äntligen pusta ut lite efter allt flängande o julfirande....
vixan: ja nu i efterhand känns det konstigt nog som att graviditeten gick fort nu när väl bebis är här...
trassel: usch vad jobbigt för dig..hoppas de hittar förklaringen till dina dåliga prover....o att det går att göra något åt...hoppas du fick en bra jul ändå...
Slapptapparnas BFlista
trassel: håller tummarna att det ordnar sig på ett eller annat sätt...
trassel: ger dig styrka att stå ut i 4 veckor till, så får du din belöning sen...o för mig funkade ju igångsättningen jätte bra..var mest orolig att kroppen inte skulle svara på medicineringen så det skulle bli akut snitt...
igår rensade jag ur min garderob o insåg att jag kom i flera par jeans som jag köpte efter att jag vart sängliggandes 5 veckor på sjukhuset när jag väntade noel..o har inte kunnat ha dom sen jag blev gravid med wiggo för snart 4 år sen..underbart:) så denna gång var det inga problem att bli av med bebis fettet;) tyvär vägrar lillan ta bröstet nu efter några dagar med flask matning:( blev så besviken så jag började grina o känner mig konstigt nog som en dålig mamma fast än jag vet att det inte är nåns fel..sambon ser dock det possitiva i det att han kan vara mer delaktig o avlasta mer:)
silverklar: hoppas klippet gick bra idag:)
becka 81: nej det har vart lugnt i tråden sen jag o mischooo fick våra små troll:)
här är det fullt upp då jag inte får ha 3 åringen på dagis 15 h då det är mellandagar:/ så han är ganska så uttråkad... o lillan har lite ont i magen emellanåt....längtar till nästa vecka då jag kan försöka ta igen mig lite nu efter jul o nyår..blir ju inte bättre av att älsklingen jobbar 5 nätter på rad nu..fullt upp för att hinna se till så 3 åringen får mat i sig o hjälp med toa besöken o aktivering så gott det går..samtidigt som lillan vill ha närhet, mat o blöjbyten ....nä nu väntar lite flaskmatning..förhoppningsvis blir natten lugn så jag orkar med morgondagen...men det är såå skönt att inte vara gravid längre;)