• mamma mys

Cerclage?

fru hällström:nä du behöver inte ha med dig någonting egentligen... jag fick byta om till sjukhus skjorta...sen är det väl kanske om du vill ha med egna bindor om du blöder lite efteråt..de som finns på förlossningen är ju så stora:/ chanserna att det sätter igång efter klippet är ju inte så stora o har ni inte jätte långt till sjukhuset så kanske din partner kan åka o hämta det i så fall...jag hade inte med någonting..blir ju inte mer kladd än efter en gyn undersökning..kanske vill du skölja av dig i nedre regionen efteråt men handdukar finns ju där....de är för söta de små liven<3

• mamma mys

maria22: vad skönt att höra..o kul att man kan hjälpa till..håller tummarna att du snart får ett barn som du kan mysa med i din famn o inte bara i dina tankar...

• mamma mys

meonfire: skönt o höra att det gick bra..jo lustgas är nice;) tillräckligt mkt tar ju bort det värsta av smärtan...

• mamma mys

har ju hela tiden sagt att det gör ooont att ta bort de där jäkla trådarna;) fru hällström: måste erkänna att jag skrattade för mig själv när jag läste ditt inlägg;) tror det är så med lustgas, antingen älskar man eller hatar den...sen blir man ju rätt koko i skallen när den är på max styrka också;)

jag har värsta städ sugen...fönster ska putsas o gardiner o filtar o mattor tvättas..det ska bäddas rent i alla sängar o dammas överallt....har rensat alla garderober o plockat iordning förutom min för det får bli sen när man kommit i form igen o vet vad som passar o så;) men får nog dela upp det till mitt sovrum o vardagsrum i helgen o resten längre fram för där byter jag gardiner under jul också....hoppas på lite hjälp från äldsta sonen, sambon jobbar natt 5 nätter nu så han kan jag inte kräva så mkt av..får väl se vad som orkas med...men tror jag börjar bli riktigt "boa" sugen.... 

• mamma mys

vixan: vet inte vad max dosen är men vet att förra gången sa läkaren till bm att skruva upp lustgasen på max...

• mamma mys

violatricolor: undrar hur det gick med operationen...håller tummarna att det gått bra..hoppas snart o få höra hur det gick..kram

fruhällström, meonfire, vixan: skönt att det är över nu..nu ska ni bara invänta att det drar igång....håller tummarna att ni inte behöver vänta allt för länge;) kramar 

• mamma mys

ni cerklage klippta tjejer får ha sex nu....jag ska absolut ha sex när mitt cerklgare är klippt..kan knappt vänta..;)
    drömmer om det både dag som natt;)  men visst det skulle ju vara kul om vattnet gick då;) men vad är chansen för det??!!

mischooo: vet faktiskt inte om det är normalt, men man får ju mer flytningar under graviditeten o det blir ju mer pga cerklaget då det är främmande för kroppen...men det bästa är nog att kolla med läkaren..man är ju mer motaglig för infektioner när man är gravid så som svamp o annat..bara ringa o kolla med läkaren kanske...tog han nån odling kanske?? 

• mamma mys

silverklar: skönt att du är på rätt ställe iaf o att det är relativt stabilt o att bricanylen funkar...håller tummarna att det funkar i många veckor till...

violatricolor: skönt att operationen lyckades...vad gäller restriktioner så har jag knappt fått göra nåt första veckan efter operation..sen har jag fått tagit det lugnt med mkt vila...inte gjort så mkt mer än att bara vart närvarande o gått på toa ,duschat o så...plockat lite...sen desto längre jag gått o kontrollerna av tappen vart bra så har jag börjat gjort lite mer...nu när jag är i vecka 30 har jag dammsugit nån gång o torkat golven..vikt lite tvätt, plockat i ordning, diskat, korta promenader till o från dagis(bor nära) men absolut inga lyft..efter nästa kontroll har läkaren sagt att jag kan få börja göra lite mer o då är jag 31 fulla veckor, men bara om tappen fortfarande är opåverkad..o min tapp är nästan 5 cm.....sen gäller det att lyssna på kroppen..får jag sd så är det bara att lägga ner o vila istället... 

• mamma mys

min bebis har hittat några nerver som den bökar på...hugger till i benen o under magen..här om dagen högg det till några ggr i tappen också...längtar tills det här är klart....

• mamma mys

jomanjano: usch säger som trassel- vad hände med cerklaget?? håller tummarna att du passerar vecka 30 o att det håller sig stabilt...men tycker du är jätte duktig som ligger där du gör..finns inget mer du kan göra än att bara vänta o ta en dag i taget...håller tummarna för dig/er... styrke kramar

vixan: kan ju hoppas på att den rosa flytningen är ett tecken på att det börjar närma sig förlossningen:) 

Svar på tråden Cerclage?