• MiScHoOo

Cerclage?

mamma mys skrev 2011-10-30 15:51:16 följande:
    mischooo: jag har också dagar då jag är såå trött...

nu är kalaset avklarat..skönt..nu blir det bara att slappa:) 

hoppas ni har haft det trevligt =)

saknar energi att jag kommer att gråta snart....  
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-10-30 17:53:12 följande:
    mischooo: jo kalaset gick bra o smörgåstårtan jag slängde ihopp gick hem hos alla även barnen:)
    jag har också vissa dagar när jag är så trött o sliten o tillslut blir jag så trött på allt så jag bara grinar. just nu kämpar jagt  med att tiden går så sakta o tycker att dessa dagar till klippet kan få gå väldigt fort..sen känner jag mig stor o otymplig eller snarare fet o hormon finnar o halsbränna o värk under revbenen..men vet att det snart är över..har ju bara 57 dagar kvar till bf som alla säger när man klagar lite....men det är lång tid när det är jobbigt....vill bara bli av  med cerklaget så man får leva lite normalt innan bebis kommer... så förstår att det är jobbigt... 

Du har helt rätt. Roligt att vi har samma bf=) eftersom jag inte får göra mycket känner jag det går som snigelfart
  • MiScHoOo

Mammamys du har ju snart tjock schema framför dig. Det skulle vara mysigt i detta hemska vädret att mysa med sitt barn. För första gången tycker jag det är tråkigt att vara gravid så länge och skönt på samma gång. Lite konstigt. imorgon är det v. 30+0 för min del. Första gången i hela mitt liv. Kanske fira det med extra sömn. Vixan. Du har helt rätt angående att moderkakan och bebisen bestämmer när det är dags. Tycker synd om dig faktiskt att du har fått lida och ligga osv och vara orolig och nu ska du leva på nerverna. Skit hemskt Becka. Hoppas du får ett abdominellt cerklage ( om du kan få det så pass sent) eftersom mitt vanliga cerklage höll inte som jag skrev till fig tidigare och din etapp är starkare än min. Kommer ihåg läkaren sa om det lugnar sig skulle jag få ett cerklage igen och då var det tal om vanligt, men jag ska be så du får abdominellt. Lycka till

• MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-10-31 14:00:32 följande:
    MiScHoOo: tanken på ett bestående ingrepp som abdominellt har faktiskt skrämt mig lite, men kanske är det bättre än vaginalt, fast varför är då inte det abdominella det vanligaste? Har iaf inskrivning imorgon två dagar före ingreppet istället för en som förra gången, skulle kunna gissa på att det är för att de ännu inte bestämt sig för hur de ska agera. Men får väl veta det imorgon hoppas jag. Det ända de sagt hittills är att de ska sätta ett nytt cerklage.
    tror abdominell cerklage kostar mer och man chansar alltid med det billigaste alternativet först. Synd att man ska genomgå mycket innan man får en säkrare metod. Jag har för mig att jag läste på internet antingen va det  95% eller 97% som lyckats få levande barn, så chansen är jätte stor. Om risken att dem inte skadar fostret nu så rekommenderar jag dig göra det och skulle risken vara för stor tycker tyvärr du ska välja vanlig cerklage med sträng sängliggande. Men efter du har fött begärr att dem sätter in ett sådant band så behöver du aldrig oroa dig eftersom den är fast runt etappen och inte i slidan.
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-10-31 14:42:54 följande:
    becka 81: skulle tippa på att anledningen till att abdominellt cerklage inte är det vanliga är för att det är mer avancerat o större ingrepp än vanligt cerklage....misstänker att de kommer vilja att du ska ta det lite lugnare denna gång o kanske använder de en bredare tråd...men håller tummarna att det går bra iaf o att det nya cerklaget håller.

mischooo:jag är sjukt trött på det här jag med..går in i vecka 33 på onsdag....såå såå trött o uttråkad....vill ha en tidig klipptid nuuuu...hatar att vänta:/ 

meonfire: ja enda enledningen jag ser att man inte ska vara där o pilla pga infektionsrisk är om vattnet gått då det är fri passage för bakterier men nu är det ju fosterhinnor som skyddar bebisen...ja lycka till..ingen aning om jag skulle nå o pilla pga magen...tycker bara det är avancerat att torka sig efter toa besök.;)

haha, härlig att vi känner likadant. vi två är lite för ivriga att få våra barn
  • MiScHoOo

Pupp som jag har tänk på dig och stort grattis till mirakel pojken. Även om han är födde så liten kommer han klara sig rätt så bra. Kommer ihåg sedan v 22 så läste jag vecka för veck hur dessa små barn klarar sig och jag håller mina tummar och tår att er kämpe snart ska återhämta sig. Var ligger ni nu? Skickar en styrke kram till en stark mamma som du. Bra jobbat.

• MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-11-01 10:05:17 följande:
    Hej på er allihop!!!

Hoppas att det är ok att bara hoppa in hos er så här, men har följt denna tråd nu en längre tid. Då jag fick min ceklage insättnings tid igår känner jag nu att jag behöver lite stöd!

Är mitt andra cerclage, men är ändå nervös fast det förra gången resulterade i en flicka i v 36! Är enl läkare i v 12+3 idag och enl mig själv minst i v 13+0. Skulle först fått en cerclage tid v 45 (enl läkare då i 13+5), men har nu inte fått den förrän i v 47 (enl läkare då i v 15+5). Tycker att det känns lite i senaste laget....när har ni fåtte era cerclage insatta?   

vad roligt att se dig igen. Grattis till en ny graviditet. Jag har för mig att jag var i v 14-15 när jag fick mitt vanliga cerklage som inte höll.  Lycka till och grattis igen.
  • MiScHoOo

Lill Z. Ingen dr i Lund som följer mig, men han som gjorde operationen trodde jag skulle nå till v 25-28 och idag är jag i v 30+0. Känns som en saga för mig. Den som följer upp mig är förlossnings överläkare i Helsingborg och min privat läkare. Kontroll var 14 dag och sedan en månad tillbaka bm var 14 dag också. Jätte skoj att dem tar mig på allvar denna gången och dessutom så bestämmer jag rätt så mycket hur jag vill ha det. Jag var också så rädd som du när det gällde cerklaget. Att man ska få det sent. När man väntar känns det jobbigt men överläkaren sa till mig att v 14-15 är det säkra perioden. Gud vad glad jag är för din skull och tack att du följer min resa.

• MiScHoOo

Lill z jobbar du i helsingborg? Skönt att man passerar en viss vecka och alla andra veckor är mega plus. Läste en tråd för dem som väntar tvillingar eller även trillingar och där fanns det ett par som fick tre flickor i v 23 och en dog efter den andra. Gud vad ledsen jag blev och alla hemska tankar man får och man lider med dem. Usch. Livet är inte rättvis men det finns alltid en anledning. Din dr är på lasarettet? Han dom jag hade i Lund är helt underbar tror han hete borgefelt.

Svar på tråden Cerclage?