• MiScHoOo

Cerclage?

violatricolor skrev 2011-10-25 19:43:20 följande:
    Suck vilka idioter det finns! Tog hissen en våning på universitetet idag och i hissen står två karlar. Den första sa: "Hiss en våning?! Skandal!" och den andre: "Ja, det är skandal!." "Det kan man ju tycka" sa jag, någon förstummad... Varpå min kompis fräste till den ene: "Ska vi stoppa in en bebis i din mage så får vi se hur det går?". Man kan ju hoppas att forskare, eller vad de var för några, tänker längre än näsan räcker men tydligen inte. Vissa kan verkligen inte föreställa sig att det kan finnas dolda "handikapp" och tänker sig inte för alls. //// Mer positivt idag är att jag fått en läkartid imorgon.

det finns gått om idioter. Idiotiska saker finns det gått om kan själv bidra med ett som irriterar mig. Det är så att bli mamma (om jag klagar hur orolig jag är, vilka sparkar osv) som jag har aldrig varit gravid tidigare...
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-10-25 20:41:33 följande:
    violatricolor: vissa ska bara ha en fet smäll eller nåt...fy f-n för okunskap o oförståelse..o vem f-n har att göra med om man åker hiss en eller 15 väningar....

mischooo: jo faktiskt en riktigt bra dag..så skönt nu när man kan börja slappna av lite med graviditeten också..

me on fire: tack:)  ja då är det ju en riktigt bra dag att fylla på ;) 

härligt
  • MiScHoOo

igår hände något konstigt. jag känner inte barnet så mycket som tidigare (och idag) och jag vet inte varför, kanske en anledning den är i tvären dock ej säker eller för att moderkakan är i framväggen hur som helst fick jag tyngd känsla långt ner och så ont att jag tog en bricanyl tab. jag skakade som den igår och lite idag också. Vet ej om jag bör vara orolig, ibland så har jag jätte svårt att andas så jag måste öppna för att kunna andas fast alla fönster är öppna måste jag öppna balkondörren också. Hjärtat bankar jätte snabbt och när jag får syre så lugnar hjärtslagen.

Jaja 7 veckor till. vill bara sova och vakna och ha mitt barn i min famn. Idag känns det som nu nu nu, men självklart är det bra att vänta så att den utvecklas som den ska...  

• MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-10-25 23:12:23 följande:
    Kan säkert vara så! Kort tid att vänja sig, menar jag. Så kommer nog jag också känna om jag går så långt att jag verkligen tror att barnet kommer överleva....
    MiScHoOo skrev 2011-10-25 22:48:07 följande:
    det finns gått om idioter. Idiotiska saker finns det gått om kan själv bidra med ett som irriterar mig. Det är så att bli mamma (om jag klagar hur orolig jag är, vilka sparkar osv) som jag har aldrig varit gravid tidigare...
    Liknande kommentarer svider tycker jag  Har dock inte fått höra det så mycket. Vi har ju verkligen erfarenhet av att vara gravida, du till och med flera gånger.

ja det jar du helt rätt.det tråkiga är att dem glömmer min historia och som mina kära säger detta är normalt, gud vad ledsen jag blir till och med läkaren sa ingenting är normalt hos dig, jag vet att dem menar väl men det goda är inte alltid det bästa att höra... jaja   jag vet var jag har mina barn 
  • MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-10-26 00:27:51 följande:
    Vissa jag känner normaliserar allt och det kan verkligen vara frustrerande. Andra oroar sig lite för mycket och blir till och med oroliga över saker som inte jag oroar mig så mycket över.... Om jag är trött och suckar lite, kan vissa bli oroliga och undra hur det är, fast jag kanske bara har sovit dåligt och har lite ont i ryggen...

ja det känner jag till. Här i helsingborg var det fest för guldet och min man var ute och jag ringde på viber för att inte skrämma honom och heytell utan att han svarar (hörde inte), men när jag skickade sms så sprang han hem och jag skrev snälla älskling svara, skrev inget att jag är dålig eller kom hem nu eller något som ska skrämma honom, Hur som helst ringde han på vägen och jag sa att jag mår bra men ändå kom han hem och var dödsrädd =(. Försökte lugna ner honom och sa om det var någonting allvarling hade jag ringt dig direkt inte genom grattis samtal men men

Jag har ändrat dag för min läkarbesök ifrån torsdag till imorgon onsdag... min man kan inte följa med mig och mamma är ledig imorgon så hon tar mig. hoppas jag får svar om snittdatum. om jag ska vara ärlig är jag rädd att behöva bli inlagd vet ej varför jag har den känslan...     
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-10-26 07:15:44 följande:
    violatricolor: självklart får du lägga till dig på bf listan:) klart du ska vara med där..

mischooo: håller tummarna att det går bra på kontrollen idag... 

tack snälla
    Trassel skrev 2011-10-26 20:45:14 följande:
    MiScHoOo, de symptom du beskriver efter att ha tagit bricanyl är helt normala biverkningar så det är ingen fara bara väldigt obehagligt!

Viola, Men självklart!!!

Ja, det är sant. Men det jag reagerade på är just att den var så stark denna gången. När jag var inlagd och tog bricanylsprutor flera stycken per dag reagerade inte kroppen på samma sätt som en tab.
    mamma mys skrev 2011-10-26 21:07:08 följande:
    mischooo: ja usch biverkningarna av bricanylen är inte trevliga, för mig kan de sitta i upp till 3 dagar...

meonfire, fru hällström, vixan: några bebisar än??? är ju så nyfiken:) 

tack för informationen, behöver inte vara orolig nästa gång efter intaget av medicinen.
    vixan skrev 2011-10-26 21:33:29 följande:
    Hej hej här händer fortfarande inget knappt några sammandragningar och inga värkar. Fast har funderat på tänk om jag tillhör dem som inte får några värkar utan bara öppnar sig och sen är det dags att krysta. Ska till BM i morgon så får vi se om hon gör en hinnsvepning men borde min man följa med in då med tanke på att vi bor 30 min från BM. Om något sätter i gång hur lång tid tar det då? Tänk så sitter jag i bilen och så sätter det igång. 

Börjar ju bli orolig för Fru Hellström.  
    Ja du vännen, just det hur snabbt det går är svårt att bedömma eftersom med mina barn öppnades jag rätt så snabbt och förlossningen startade flera timmar senare, men mina barn var mycket mindre än ditt barn så chansen att det kommer snabbare är mer troligt i din situation, håller tummarna att du hinner till lasarettet innan det är dags.
  • MiScHoOo

Var hos läkaren idag. Barnet är livlig och fick inga ul bilder med mig hem, lite sorgligt eftersom jag har bara fyra ulbilder på krabbaten. blev ingen kontroll på etappen eftersom läkaren såg det via ul maskinen att jag var stängd och huvudet var nere idag och det är jätte skönt.

Han väger 1466g och är i v. 29+1, Här i helsingborg får man snittdatum 7-10 dagar innan, men eftersom min mamma ska ta ledigt så fick jag det idag. Han har ångrat sig i v 36 så 11-12-13 kan jag glömma och nu ska jag se framemot 11-12-27 för då smäller det hos mig.

Hade en önskan att min mamma skulle även närvara under själva snittet men jag fick endast ha en person eftersom vi redan var många. Kampen mellan mamma och mannen och jag tror mannen vinner eftersom han har kämpat lika mycket som mig.

Så ny nedräkning med 2 veckor. hoppas tiden går fort. Imorgon har jag tid hos bm. alltid lika trevligt

Hälsade på avd på lasarettet, dem är helt underbara och dem följer mig steg för steg, skönt att ha dem och jag kommer att vilja ligga där när jag födder, men måste meddela dr nästa gång så det står i noteringarna.          

• MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-10-26 23:21:51 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower} 

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp??? 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snitt mitten av december v. 36  
    Silverklar BF 24 jan 2012
     Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ???
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???

tack påminde att ändra
  • MiScHoOo
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}
    Vixan BF 28/10 Klipp 11/10
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp???
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec
    Silverklar BF 24 jan 2012
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp ???
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???
  • MiScHoOo

mamma mys skrev 2011-10-27 14:28:17 följande:
    idag har jag shoppat en jätte söt SVEA  onepiece till sessan...ordinarie pris 700..vi betalade 300:) o nya ryggsäckar till barnen..lilleman önskade sig en ny i julklapp o stora pojken lyckades bli av med ryggsäcken i skolan..var väl nån som var avis o snodde den.. så nu är nya inköpta...o i eftermiddag ska vi tvätta bilen...börjar fundera på om man ska packa iordning en bb väska snart..har en del sd men inte täta o regelbundna så jag behöver bricanyl..sen vill jag gärna undvika det pga biverkningarna o att jag faktiskt tycker att bebis kan komma snart inpå klippet...på fredag ska jag hem till min bror som fyller o på lördag ska jag förbereda smörgåstårtan till mitt o sambons kalas på söndag:) skönt o ha lite planerat så dagarna går lite snabbare:)

skönt att ha bb väskan färdig, ska packa min om någon vecka, är rädd för akuta saker...

vad ska ni ha för kalas du och din man?
    vixan skrev 2011-10-27 17:20:53 följande:
    Har varit hos BM idag. Hon gjorde en undersökning som visade att två cm av tappen var kvar och att jag var öppen ca 2cm  och att livmodern var mjuk som smör =). Vi gjorde ingen hinnsvepning idag men hon förslog sex "töm och glöm" sa hon =).

bästa naturmedicin håller tummarna för dig.
Svar på tråden Cerclage?