Cerclage?
det finns gått om idioter. Idiotiska saker finns det gått om kan själv bidra med ett som irriterar mig. Det är så att bli mamma (om jag klagar hur orolig jag är, vilka sparkar osv) som jag har aldrig varit gravid tidigare...
igår hände något konstigt. jag känner inte barnet så mycket som tidigare (och idag) och jag vet inte varför, kanske en anledning den är i tvären dock ej säker eller för att moderkakan är i framväggen hur som helst fick jag tyngd känsla långt ner och så ont att jag tog en bricanyl tab. jag skakade som den igår och lite idag också. Vet ej om jag bör vara orolig, ibland så har jag jätte svårt att andas så jag måste öppna för att kunna andas fast alla fönster är öppna måste jag öppna balkondörren också. Hjärtat bankar jätte snabbt och när jag får syre så lugnar hjärtslagen.
Jaja 7 veckor till. vill bara sova och vakna och ha mitt barn i min famn. Idag känns det som nu nu nu, men självklart är det bra att vänta så att den utvecklas som den ska...
Var hos läkaren idag. Barnet är livlig och fick inga ul bilder med mig hem, lite sorgligt eftersom jag har bara fyra ulbilder på krabbaten. blev ingen kontroll på etappen eftersom läkaren såg det via ul maskinen att jag var stängd och huvudet var nere idag och det är jätte skönt.
Han väger 1466g och är i v. 29+1, Här i helsingborg får man snittdatum 7-10 dagar innan, men eftersom min mamma ska ta ledigt så fick jag det idag. Han har ångrat sig i v 36 så 11-12-13 kan jag glömma och nu ska jag se framemot 11-12-27 för då smäller det hos mig.
Hade en önskan att min mamma skulle även närvara under själva snittet men jag fick endast ha en person eftersom vi redan var många. Kampen mellan mamma och mannen och jag tror mannen vinner eftersom han har kämpat lika mycket som mig.
Så ny nedräkning med 2 veckor. hoppas tiden går fort. Imorgon har jag tid hos bm. alltid lika trevligt
Hälsade på avd på lasarettet, dem är helt underbara och dem följer mig steg för steg, skönt att ha dem och jag kommer att vilja ligga där när jag födder, men måste meddela dr nästa gång så det står i noteringarna.
Slapptapparnas BFlista
Slapptapparnas BFlista