• vixan

Cerclage?

mamma mys skrev 2011-10-20 15:01:36 följande:
    mischooo: du kan vara lugn..det gör skit ont när de sparkar neråt ibland..o min  lilltös får också värsta farten när jag lägger mig på kvällen...mysigt när den inte försöker misshandla mig innifrån för då är det inte lika trevligt...

vixan: det är tappen som är öppen den mjuknar o öppnar sig..när den sen är utplånad så är tappen borta o sedan ska man öppna sig 10 cm innan det övergår i krystvärkar...

har precis kommit hem efter 4 timmar på spec mödravården idag..smärtan under magen berodde på tyst uvi o nu äter jag medicin mot det..smärtan i övre delen av magen vet de inte vad det berodde på..de tog lever prover som inte visade nåt..men om jag börjar må illa, kräkas få feber eller diarre skulle jag åka in på en gång... 
    Jo men han sa att han kunde känna huvudet och då måste väl tappen var utplånad och öppet en cm betyda att inre livmunnen vara öppen. Den som ska öppna sig 10cm. 

Vilken tur att du lämnade urin. Det kan vara så att din UVI var på väg upp och då kan man få ont högre upp i sidorna precis som du beskrev som håll. Är det så så kommer smärtan försvinna.
  • vixan
    mamma mys skrev 2011-10-20 18:44:44 följande:
    vixan: hmm..om han kände huvudet så borde det ju vara så??!! att tappen är utplånad o öppen 1 cm..du kan inte ringa o fråga eller ska du på kontroll snart igen?? eller du skulle till bm snart väl..be henne kolla;)
    jo det är det jag misstänker med uvin men jag fick själv säga till om urin prov..o då var det ju klart liksom....men men nu äter jag iaf medicin mot det så hoppas det blir bättre snart... 

trassel: alltid skönt att höra berättelser som gått bra..det ger en lite mer hopp o styrka att fortsätta kämpa... 

mischooo: klart man blir orolig speciellt när de sparkar på våra dumma tappar som det dessutom sitter massa stygn i...o med allt bagage som vi har så är det ju inte det minsta konstigt att man blir nojig o orolig...men du ska se att snart vänder den sig..min hade föresten vänt sig idag visade ul:)

fick göra både vul o vanligt ul idag..vul visade oförändrad tapp enligt den läkaren o sedan fick vi se våran lilla prinsessa genom vanligt ul...fick se hennes ansikte i profil o nu bara längtar jag tills det är dax...tänk att man kan älska någon innan man ens träffat dom<3  o allt var iaf bra med bebis:) 
    Ska till BM den 27 så om en vecka och då ska hon in och pilla. Hoppas att Snorpan behagat att komma ut innan dess men samtidigt är jag livrädd för att det ska sätta igång.
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-21 09:07:16 följande:
    Låter bra med snabb förlossning, FL med sonen va 48 timmar +... Startade med vattenavgång på Tisdagmorgon, sen kom han Torsdag em. Småjobbigt... :/ samtidigt så va det kul, på så vis att jag hade ju inte hunnit packa väskan, så jag står o försöker packa den o mannen stod o plockade fram kläder osv medans jag står o skrattar, och medans jag gör det forsar vattnet i takt med mina skratt, det är tur man har dålig humor!!

Jag har laddat väskan med kexchoklad, mjölkchoklad, cola o kex. Så finns ju lite energi o tugga i sig. 

Hur gör dem när de tar hål på hinnorna? Har värkarna startat o sen har de fått tagit hål? 
    Haha Frugan vilka sockerkickar du kommer till att få. Hoppas du får en snabbförlossning. Har du inte läst din läxa man ska äta rikligt med kolhydrater så släng ner lite nudlar också =). 

Har också läst att man ska slänga ner lite snacks så jag får väl be mannen köp hem lite sånt. Ett paket Ballerina måste man nog ha. 

Låg och mös med mannen igår men gick inte hela vägen för det är jag inte redo för. Oj vilka värkar jag fick! Men idag märker jag inte av dem.
  • vixan
    MeOnFire skrev 2011-10-21 12:07:08 följande:
    här händer inte mycket på bebis fronten. Trycket neråt är större men typ inget mer..
    Vill få as ont nu, även om det skrämmer mig oxå så vill jag ha det gjort. Belöningen är ju fantastisk! Har haft världens huvudvärk nu i 2 dagar :/ så jobbigt o långdraget.

38+0 imorgon..
    Lite lång näsa till oss alla. Jag går in i v39+o imorgon alltså är det en vecka värre för mig =)

• vixan
    mamma mys skrev 2011-10-21 18:34:19 följande:
    fru hällström: gullig man du har..tror min kommer bli lika dan han..är ju hans första också men vi får se hur han reagerar,) ja det är konstigt att dom inte kan beställa mat till pappan också..menar det kan ju vara så att man inte hinner packa en massa innan man måste åka in o kanske har man inte hunnit äta o så heller....ja det är en konst att ta sig in i o ur bilen nu..jag har bara någon cm kvar till ratten...att ta hål på hinnorna känns inte, bm stoppar in 2 fingrar o med andra handen håller hon virk nålen sen blir det bara blött;) o hinnsvepning är ju inget du behöver göra...känns som en mindre försiktig gyn undersökning..men är ju inget de kommer tvinga dig till o göra...o du lär ju inte behöva en igång sättning..den kommer säkert innom några dagar o då är alla funderingar borta då är det ju bara att följa kroppens signaler..det kommer gå bra o sen har du ditt lilla <3 hos dig:)

30+2 idag o har haft lite sd som gör att det känns som tryck o gör att det känns tung andat..men det beror säkert på uvin..men den värsta smärtan har gett sig så det verkar som att tabletterna gör nytta...o jag menar vul som jag gjorde igår visade ju på oförändrad tapp o så ska jag ju träffa min läkare på måndag o få klipptid:D längtar:D 
    Lämna nu urinprov minst en gång i månaden så att FL inte sätter igång.
  • vixan
    mamma mys skrev 2011-10-22 11:42:03 följande:
    vixan: jo tänker säga till bm nästa gång jag ska dit så de får kontrollera så jag inte drar på mig samma igen...tycker bara att det är så konstigt med uvi när man är gravid o när man inte är gravid..hade ju inga symptom alls förutom att jag fick ont i magen o sen lite feber...men nu vet man det;) 

trassel: ja visst känns det skönt när man kan börja räkna ner..längtar till på måndag då jag ska träffa min läkare igen o få min klipptid...längtar:) 
    UVI är lömsk jag hade inga känningar alls förrän jag fick hög feber och frossa och jätteont i sidorna som håll. Hur känns det nu i övredelen?
  • vixan
    FruHellström skrev 2011-10-22 12:22:32 följande:
    Löper man större risk o få uvi om man haft det mkt som ogravid? Det närmar sig för er andra med stormsteg med ju^^
    Ja så brukar det vara. Min första UVI fick jag som gravid och den ledde till en njurbäcksinfektion i v35. Min andra graviditet fick jag UVI i v 12 och fick ett flertal behandlingar men inget hjälpte. Varje ny odling gav en ny bakterie. Detta kan ha varit orsaken till att jag misste mina tvillingar. Denna graviditeten har jag inte haft några bakterier alls. Det jag har gjort denna gången är att jag har hällt i mig vatten och käkat tranbärstabletter. Jag har lämnat urin 1-2gånger i månaden för odling.
  • vixan
    mamma mys skrev 2011-10-22 21:34:22 följande:
    mischooo: det med illamåendet o kallsvettigheten beror på att det blir tryck på stora kroppspulsådern..brukar släppa om man lägger sig på sidan ett tag..kan komma om bebisen trycker på den eller om man sitter dumt eller ligger på rygg...detta kan även göra att bebisen också mår illa precis som man själv gör...får ganska ofta så o det känns nästan som man inte kan andas...är inte så kul..första gången jag fick så var när jag väntade förra sonen o jag trodde jag skulle dö..hände på bussen in till stan när jag skulle på läkarkontroll..var helt kallsvettig när jag kom till läkaren o hon förklarade vad som hänt...
    Min BM på spec sa till mig att man ska undvika att ligga på rygg.
  • vixan

Ingen bebis här inte. Bf på fredag så hon har ju några dagar på sig =). 

Håller vi tummarna för en klipptid idag då mamma mys. 

Svar på tråden Cerclage?