• vixan

Cerclage?

Nu tror jag att Frugan och Me on fire ligger på BB!!

• vixan

Hej hej här händer fortfarande inget knappt några sammandragningar och inga värkar. Fast har funderat på tänk om jag tillhör dem som inte får några värkar utan bara öppnar sig och sen är det dags att krysta. Ska till BM i morgon så får vi se om hon gör en hinnsvepning men borde min man följa med in då med tanke på att vi bor 30 min från BM. Om något sätter i gång hur lång tid tar det då? Tänk så sitter jag i bilen och så sätter det igång. 

Börjar ju bli orolig för Fru Hellström.  

• vixan

Har varit hos BM idag. Hon gjorde en undersökning som visade att två cm av tappen var kvar och att jag var öppen ca 2cm  och att livmodern var mjuk som smör =). Vi gjorde ingen hinnsvepning idag men hon förslog sex "töm och glöm" sa hon =).

• vixan
    FruHellström skrev 2011-10-27 23:56:44 följande:
    Hellu slappisar  

Nu är vi hemma, kom en liten tjej i Måndags, efter helgens sd så bidde det inte bättre än ett akut snitt i Måndags, känner mig lite snuvad på FL, men allt gick ju bra o min sessa är underbar Hjärta 

Hade ngn infektion o trots försök med fl så öppnade jag mig inte mer än max 1½cm...
    Sen har det haft svårt att få ner det trots dropp o piller,samt att sessan hade lite lågt blodsocker så idag fick vi komma hem först. Fast vi har blivit bra omhändertagna, all cred till Nyk underbara personal!
    Hur går det för er andra? Inga mer bebisar vad jag kan se?

Kram på er, nu måste jag byta bajsblöja!Tungan ute 
    Tittar in snart igen <3 
    Stort Grattis!! Jag som var säker på att du skulle få en pojke! 

Här händer inte mycket. BF idag och allt känns som vanligt förutom att jag är lite krasslig och hängig. 
  • vixan

På mitt sjukintyg står utevistelse så kan de inte säga något om de ser en i affären.

• vixan

Funderar på va min bebis väntar. Hon kanske märkte att jag var på väg att bli sjuk så hon väntar tills jag blir frisk igen. Avskyr att vara sjuk som tur är är det väldigt sällan jag drabbas men varför just nu.

• vixan

Ska vi lägga till Födelsedag på BF-listan. Kan ju vara intressant för nya slapptappar att se hur att man faktiskt kan gå över tiden. 

Vad tycker ni?

• vixan
    MeOnFire skrev 2011-10-31 09:11:05 följande:
    Tror ni att det är "farligt" på något sätt att känna efter på sin egen tapp nu? Jag undrar så om hur det känns där inne  :) Hinnsvepning på torsdag o då pillas det ju långt där inne. Vad tror ni? jag kan väl inte skada bebis?
    Japp jag är hemma fortfarande. Är nu i v.40+2. Vad jag har förstått så kan man inte sätta igång FL med långapromenader, sex, eller annan fysiks ansträngning. Det är nämligen barnet och moderkakan som bestämmer när det är dags. Min mage har ju gått om sin egen kurva så moderkakan verkar till att funka bättre nu än innan så jag får väl snällt vänta.

Tror inte du ska fingra själv eller jag hade inte gjort det. 
  • vixan
    Pupp skrev 2011-10-31 17:06:22 följande:
    Hej!
    Torsdagen den 20/10 föddes vår lille Love med akut kejsarsnitt i v25+2. Han kämpar på och mår ganska bra för att vara född så tidigt men det är en berg och Dahl bana.. Man mår som han mår..
    Vattnet gick på natten och förmodligen gjorde det det pga Gbs infektion som jag testades positivt för i samband med det plus att Love hade det också när han föddes.. Helt otroligt kan man tycka att dom inte kollar en för Gbs när man varit inlagd på sjukhus i två veckor innan vatten avgången.
    Känns tungt att man kämpat emot cerklage och kort tapp också blir det en infektion som gör att det sätter igång. Men vi har våran fantastiska lille son nu i alla fall och han verkar vara en kämpe så man får glädjas åt det iaf!
    Kram på er och lycka till jag kikar in då och då..
    Grattis Pupp! 

Vet hur den där berg och dalbanan känns. Inte alls så kul.

Verkligen märkligt att man inte tar odlingar på alla som har cerklage. Jag har lämnat urin en gång i månaden för odling. De har också tagit prover på tappen en gång i månaden. Jag hade också GBS i min förra graviditet och den gick ju inte så bra. Vilket sjukhus låg du inlagd på?
  • vixan
    mamma mys skrev 2011-10-31 14:42:54 följande:
    becka 81: skulle tippa på att anledningen till att abdominellt cerklage inte är det vanliga är för att det är mer avancerat o större ingrepp än vanligt cerklage....misstänker att de kommer vilja att du ska ta det lite lugnare denna gång o kanske använder de en bredare tråd...men håller tummarna att det går bra iaf o att det nya cerklaget håller.

mischooo:jag är sjukt trött på det här jag med..går in i vecka 33 på onsdag....såå såå trött o uttråkad....vill ha en tidig klipptid nuuuu...hatar att vänta:/ 

meonfire: ja enda enledningen jag ser att man inte ska vara där o pilla pga infektionsrisk är om vattnet gått då det är fri passage för bakterier men nu är det ju fosterhinnor som skyddar bebisen...ja lycka till..ingen aning om jag skulle nå o pilla pga magen...tycker bara det är avancerat att torka sig efter toa besök.;)

Det är ju också så att främmande bakterier kan ta sig upp in i livmodern och då kan fosterhinnan gå sönder och vattnet gå. Har ju varit med om det själv. 

Fast i Meonfire läge så gör ju inte det något för bebis ska ju komma ut. =) 
Svar på tråden Cerclage?