-
Så länge man är stängd och har slemmis kvar så är sex ingen fara. Jag har fått bakteriefobi efter min förra graviditet. =)mamma mys skrev 2011-10-31 20:06:05 följande:vixan: ja fast det tycker jag är självklart att man inte är där o pillar i försök att göra en hinnsvepning förens det är dax för bebis att komma....men samtidigt tycker man ju då att det måste vara en risk att ha sex o det säger ju alla att det inte är nån fara att ha sex om man inte har en risk graviditet som vi slapp tappar har....
-
Nu i den sitsen som vi befinner oss i är det nog så som du skriver att så länge man inte har fått vattenavgång så skyddas ju lilla bebis. Det som hände mig var enligt läkarens misstankar att jag öppnat mig och bakterier kommit i i livmodern och något med hormoner som startat vattenavgången. SKulle detta ske för oss nu så är det ju bara bra.MeOnFire skrev 2011-11-01 09:54:34 följande:fast jag är ju inget av det... O vi har haft sex nu.. Men ingen vattenavgång o det är väl viktigast eller?
Vi har också haft sex men det är tydligen ganska så mycket sex som behövs för att det ska komma igång. Känns inte som jag orkar hålla på som kaniner just nu.
-
Hej och välkommen hit!Lill Z skrev 2011-11-01 10:05:17 följande:Hej på er allihop!!!
Hoppas att det är ok att bara hoppa in hos er så här, men har följt denna tråd nu en längre tid. Då jag fick min ceklage insättnings tid igår känner jag nu att jag behöver lite stöd!
Är mitt andra cerclage, men är ändå nervös fast det förra gången resulterade i en flicka i v 36! Är enl läkare i v 12+3 idag och enl mig själv minst i v 13+0. Skulle först fått en cerclage tid v 45 (enl läkare då i 13+5), men har nu inte fått den förrän i v 47 (enl läkare då i v 15+5). Tycker att det känns lite i senaste laget....när har ni fåtte era cerclage insatta?
Jag fick mitt första cerklage i v 20 och det höll i 4 veckor. Mitt andra cerklage var ett planera och det sattes v 13+3. -
Nu känns det som att lilla bebis alltid kommer att stanna i magen. Ut och gå säger alla..... men jag har ingen ork och det gör ju ont. Sen är det ju häftigt att man gått över tiden. Fast det sa UL BM när jag gjorde RUL " Du kommer gå över tiden oroa dig inte". Synsk kanske???
-
Jag har blivit förlöst på KK i Lund. Fruktansvärda lokaler och hemsk personal på avd 44. Var inlagd några dagar och kunde knappt prata när jag kom hem. Men hade en underbar BM.MiScHoOo skrev 2011-11-01 15:46:23 följande:Cool Lill z. Har vi träffats innan mån tro. Jag är ju nästan en stammis. Jag kommer att förlössas i Helsingborg eftersom jag har passerat v 28 annars skulle jag vara i Lund. På sätt och viss är jag glad att födda här eftersom upplevde Lunds kk var som ett fängelse, trodde jag hamnade under hitlers tid. Dessutom är det många på kk avd sim kämpar tillsammans med mig och jag är inte ensam precis med min graviditet.
Har lite längre in till Malmö än till Lund men kommer att åka till Malmös fräscha lokaler. Super fint är där och helt underbar personal.
Fast neo-avd i Lund är superbra och helt underbar personal. -
Snusar bebis på bb. Äntligen
-
Slapptapparnas BFlista
Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4
FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10
MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11
Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:???
Mamma mys BF 27/12-11 klipp???född:???
MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec
Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???
Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari
Trassel BF 15/2 -12 Klipp ??? född:???
Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???
Lill Z BF 12/5-12 snitt i mitten av april -
Grattis Meonfire!!
-
Hej alla!
Livet med bebis utanför magen är underbart och allt man gått igenom innan dess är värt det.
Tänkte jag skulle berätta om förlossningen då jag själv oroa mig för att jag inte skulle hinna in.
Jag vaknade klockan 01 med mensvärkar och tänkte att jag skulle åka in och kolla vid 06- tiden men när jag gick på toa strax innan 04 fick jag en blödning. Kom in på förlossningen klockan 04.20 och hade då fortfarande mensvärkar men inget jag inte stod ut med. Genomgick en undersökning som visade att jag var öppen 3cm och att tappen var utplånad. Värkarna kom regelbundet med 3 min mellan. Jag fick lavemang och gick på toa ställde mig i duschen sen var det kört. Fyyyyyy vad ont det gjorde värkarna försvann inte. Ringde på klockan och Bm kommer in ber henne om smärtlindring. Hon berättade med ett leende på läpparna att det inte fanns något på rummet lustgasmasken var borta och sa att hon var tvungen att kolla hur mycket jag var öppen. Hon kände att jag var öppen 6-7 cm och frågade om jag ville ha petadin men hon var inte säker på att den skulle hinna värka då jag öppna mig så snabbt. Snacka om underbar smärtlindring jag kunde nu vila mellan värkarna och somnade nästan mellan dem. Alla går utom en BM-kandidat. Jag berättar för henne att jag tror att barnet kommer nu och splasch så går vattnet sen får jag två krystvärkar och ut kommer lilla Lovisa 07.10.
Skönt att jag fick förvärkar innan det satt igång. =)
-
Trots en tuff graviditet med mycket ångest och oro och trots att det gör sååååååååå ont att föda så känner jag att jag lätt skulle kunna göra om allt igen. Tyvärr är jag för gammal för ett tredje barn. Synd man inte började tidigare när man gör så fantastiska barn. =)
Kämpa på alla! Snart är ni i mål ni också.
Har en underbar dotter som sover gott om natten 22.30-05.00. Hon får lite mat och sen somnar hon om igen.