• MiScHoOo

Cerclage?

kanske jag ska tillägga att etappen är 3.9 cm alltså skit bra

• MiScHoOo

Tack snälla becka1 och lycka till med den nya cerklaget. Tack snälla mammamys och lycka till med allt idag. Har fortfarande ont och överväger att träffa min läkare om ingen här hemma lugnar ner mig. Min man jobbade natt och jag sov när han kom och jag kommer ihåg att jag sa till honom i sömnen att jag har fortfarande ont. Smärtan är blandning av mensvärk och att bandet dras sammans. Läkaren i går var underbar samt läkarstudenten.

• MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-11-03 14:21:23 följande:
    Har fått sjukintyg nu en månad. Läkaren sa sist att jag skulle känna efter och lyssna på kroppen om jag behöver vila eller inte och det funkar inte för mig att leva så från dag till dag utan sjukskrivning.

grattis till sjukskrivningen
    Silverklar skrev 2011-11-03 14:33:25 följande:
    Grattis Vixan! ................................ MiScHoOo: Hoppas att det onda går över snart så du får må bra! ..................... Becka 81: lycka till med nya cerklaget! Mamma mys: Skönt att du fått bättre lån och att det börjar ordna upp sig för dig. Hoppas du får hjälp idag! ............................... Igår hade jag en superbra dag! Var på återkontroll till KS och tappen och cerklaget såg mycket bra ut! Nästa kontroll först om 3 v. på SÖS. På viktberäkningen så bedömdes bebisen vara 1104 g, bara -12 % från förväntad vikt, för två veckor sedan bedömdes hon ligga på -19,9 %, så mycket bättre nu! Och sedan talade jag med FK och fick veta att min sjukpenning var beviljad, kommer löpa på automatiskt t.o.m. dec. I jan får jag kontakta dem igen om bebis inte kommit än för att få de sista dagarna utbetalda. samt ska förstås kontakta dem ifall bebisen kommer tidigare. Just nu känns det underbart, även om jag har mer mensvårk/molvärk än jag haft på sistone, men det beror på att jag satt/stod mer igår än vad jag brukar i och med kontrollerna på KS. Och tar jag det bara lugnt några dar nu, så går det över igen.

Läkaren sa att han hoppas att det är övergående

Skönt att höra allt är bra med dig och flickan och allt går framåt, bra jobbat.
    mamma mys skrev 2011-11-03 15:14:34 följande:
    violatricolor: skönt att du fick sjukskrivning..en sak mindre att fundera över..då är det bara att lyssna på kroppen o ta det lugnt...

silverklar:skönt att gå in i vecka 29 nu o vad skönt att kontrollen gick bra.. o att bebis växer till sig ....

mischooo: hoppas det känns bättre nu..har du vart till läkaren på kontroll?? annars kanske du ska det..brukar ju kännas bättre efteråt när man får se att allt ser bra ut o så kan man slappna av lite..bättre en koll för mkt än en för lite...styrke kramar till dig...

jag själv har rensat ur förrådet så allt som ska kastas står utanför,så kommer en kompis sen o hjälper mig slänga det..när jag var klar gick jag upp för trappen o höll allvarligt på att svimma..började tok svettas o matt i hela kroppen..la mig i sonens säng som är den första innanför dörren o svetten bara rann...när det lugnade sig blev jag jätte trött o gick o la mig i min säng..sov ett par timmar o nu håller fogarna på att ta död på mig...har tagit ett varmt bad o 2 alvedon..jag som ville hämta granris o köpa ljung till balkongen:( undra när jag ska lära mig o inse att min envishet gör mer skada än nytta:/ 
    Idag var du lite för mycket aktiv och inte konstigt att kroppen sa ifrån, hur mår du nu?          

Jag ringde aldrig återbud utan jag åkte till lasarettet och min söta läkare väntade efter mig, väldigt välkommande. Han kollade etappen med dem konstiga grejerna som gör svin ont. Han frågade om han kunde känna med fingret för att se om etappen är mjuk och sedan körde han vul. Allt var bra som igår. Men han frågsde om jag ville ha bandet kvar till framtiden och självklart ville jag det eftersom man vet aldrig och det skulle han skriva in i journalen och att min man skulle påminna dem under snittet.
    Tillbaka till smärtan så sa läkaren att allt var bra och smärtan kunde han inte lokalisera och ingen vätska i buken, men men, hur som helst jag skulle ta panodil för smärtan och att jag ska börja röra mig mer jippiiiiii...
    Idag ringde min bm och undrade om jag och min älskling ville vara med  på föräldrargruppen.              

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-03 23:24:16 följande:
    mischooo: ja helt klart att jag var lite för aktiv idag:/ men har så svårt att låta bli..samtidigt har ju läkaren gett klartecken att göra mer..men måste nog begränsa mig pga fogarna istället...skönt att kontrollen gick bra o att allt såg bra ut...jag vill ha måndag nuuu så jag får min klipptid..ska prata med läkaren om att jag vill att hon klipper så tidigt som möjligt för börjar minst sagt blli nervös att det ska sätta igång medans cerklaget fortfarande är kvar....för hon har ju själv sagt att hon inte tror att jag går längre än mina tidigare graviditeter:/

Men när dem klipper bort cerklaget kan du väl inte jobba som du gör, risk för förlossning eller?
  • MiScHoOo

Ooooh meonfire stort grattis. Bra kämpat. Roligt Ed massa bebisar i tråden. Blir själv lite avundsjuk eftersom jag har blivit uttråkat att bara gravid. Inte van att vara gravid så länge..... Mammamys jag tror du missförstådd mig. Jag menade med all jobb hemma som städningen av förrådet. Självklart ska du inte arbeta den sista månaden. Kan du inte vara sjukskriven till förlossningen?

• MiScHoOo

beklagar mammamys och skönt att ni hade en trevlig dag...

jag har känt mig nere sedan igår....

Jag orkar verkligen inte vara gravid, inte vara inlåst, inte kunna jobba på mitt arbete, inte kunna vara tillgänglig till alla, inte orka, ingenting passar. 52 jävla långa dagar Gråter jag är så himla gråtfärdig att jag vet inte var jag ska ta vägen.....     

• MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-11-05 16:24:54 följande:
    52 dagar kvar till du får hålla en underbar liten bebis i famnen. Gäller att försöka ha något att hålla sig sysselsatt med. Jag har skaffat lite filmer och TV-serie på DVD, nya spel till XBOX, skönlitteratur samt lite kurslitteratur från en intressant kurs. Sorterar bilder till fotoalbum och vårdar några orkidéer så gott jag kan. Vad gör ni andra för att fördriva tiden?

innan stickade jag virkade och fixade med smycke arbete men jag tappade lusten. Nu hjälper jag till med lite städning, matlagning, spelar mario på wii, läser om kejsarsnitt, bebisars utveckling, sover, pratar med släktingar på skype gå ut en gång i veckan skit tråkigt liv
  • MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-05 17:30:46 följande:
    mischooo: vet precis hur det där känns...52 jävla långa dagar kvar..dels därför jag gjort så mkt senaste dagarna, som nån sorts protest....foglossning, halsbränna o smärta under revbenen....längtar tills på måndag o prata med läkaren...vill få klipptid, o att hon bokar igångsättningstid så man vet när helvetet är över....senast... ibland när jag sätter mig ner nu så trycker det så..känns som man måste bajsa men det är inte det...o så ilar det o går som stötar ner i benen ibland....o sen dessa svimmningskänslor...vill att det är över nuuu...

för att få tiden att gå så , vilar jag o sover rätt mkt, kollar tv, sitter vid datorn, försöker umgås med kompisar o nu på senare tid så städar jag o plockar o så i den mån som går innan jag får för ont...kollar bebis saker på nätet o boar till bebisen...pratar i telefon..men mkt hänger på hur jag mår..ibland vill jag bara dra täcket över mig o inte ha nån kontakt med omvärlden..

livet med cerklage är så långt ifrån mitt vanliga liv man kan komma... 

hoppas swe går bra på måndag
  • MiScHoOo

beklagar alla som har varit på kyrkogården och skönt att höra att ni hade en trevlig dag, men jag har en fråga har alla förlorar sina barn dessa dagar eller är det en högtid?

Hoppas min man tar mig imorgon eftersom vi har en högtid då.  

Svar på tråden Cerclage?