violatricolor skrev 2011-11-03 14:21:23 följande:
Har fått sjukintyg nu en månad. Läkaren sa sist att jag skulle känna efter och lyssna på kroppen om jag behöver vila eller inte och det funkar inte för mig att leva så från dag till dag utan sjukskrivning.
grattis till sjukskrivningen
Silverklar skrev 2011-11-03 14:33:25 följande:
Grattis Vixan! ................................ MiScHoOo: Hoppas att det onda går över snart så du får må bra! ..................... Becka 81: lycka till med nya cerklaget! Mamma mys: Skönt att du fått bättre lån och att det börjar ordna upp sig för dig. Hoppas du får hjälp idag! ............................... Igår hade jag en superbra dag! Var på återkontroll till KS och tappen och cerklaget såg mycket bra ut! Nästa kontroll först om 3 v. på SÖS. På viktberäkningen så bedömdes bebisen vara 1104 g, bara -12 % från förväntad vikt, för två veckor sedan bedömdes hon ligga på -19,9 %, så mycket bättre nu! Och sedan talade jag med FK och fick veta att min sjukpenning var beviljad, kommer löpa på automatiskt t.o.m. dec. I jan får jag kontakta dem igen om bebis inte kommit än för att få de sista dagarna utbetalda. samt ska förstås kontakta dem ifall bebisen kommer tidigare. Just nu känns det underbart, även om jag har mer mensvårk/molvärk än jag haft på sistone, men det beror på att jag satt/stod mer igår än vad jag brukar i och med kontrollerna på KS. Och tar jag det bara lugnt några dar nu, så går det över igen.
Läkaren sa att han hoppas att det är övergående
Skönt att höra allt är bra med dig och flickan och allt går framåt, bra jobbat.
mamma mys skrev 2011-11-03 15:14:34 följande:
violatricolor: skönt att du fick sjukskrivning..en sak mindre att fundera över..då är det bara att lyssna på kroppen o ta det lugnt...
silverklar:skönt att gå in i vecka 29 nu o vad skönt att kontrollen gick bra.. o att bebis växer till sig ....
mischooo: hoppas det känns bättre nu..har du vart till läkaren på kontroll?? annars kanske du ska det..brukar ju kännas bättre efteråt när man får se att allt ser bra ut o så kan man slappna av lite..bättre en koll för mkt än en för lite...styrke kramar till dig...
jag själv har rensat ur förrådet så allt som ska kastas står utanför,så kommer en kompis sen o hjälper mig slänga det..när jag var klar gick jag upp för trappen o höll allvarligt på att svimma..började tok svettas o matt i hela kroppen..la mig i sonens säng som är den första innanför dörren o svetten bara rann...när det lugnade sig blev jag jätte trött o gick o la mig i min säng..sov ett par timmar o nu håller fogarna på att ta död på mig...har tagit ett varmt bad o 2 alvedon..jag som ville hämta granris o köpa ljung till balkongen:( undra när jag ska lära mig o inse att min envishet gör mer skada än nytta:/
Idag var du lite för mycket aktiv och inte konstigt att kroppen sa ifrån, hur mår du nu?
Jag ringde aldrig återbud utan jag åkte till lasarettet och min söta läkare väntade efter mig, väldigt välkommande. Han kollade etappen med dem konstiga grejerna som gör svin ont. Han frågade om han kunde känna med fingret för att se om etappen är mjuk och sedan körde han vul. Allt var bra som igår. Men han frågsde om jag ville ha bandet kvar till framtiden och självklart ville jag det eftersom man vet aldrig och det skulle han skriva in i journalen och att min man skulle påminna dem under snittet.
Tillbaka till smärtan så sa läkaren att allt var bra och smärtan kunde han inte lokalisera och ingen vätska i buken, men men, hur som helst jag skulle ta panodil för smärtan och att jag ska börja röra mig mer jippiiiiii...
Idag ringde min bm och undrade om jag och min älskling ville vara med på föräldrargruppen.