• MiScHoOo

Cerclage?

Cool Lill z. Har vi träffats innan mån tro. Jag är ju nästan en stammis. Jag kommer att förlössas i Helsingborg eftersom jag har passerat v 28 annars skulle jag vara i Lund. På sätt och viss är jag glad att födda här eftersom upplevde Lunds kk var som ett fängelse, trodde jag hamnade under hitlers tid. Dessutom är det många på kk avd sim kämpar tillsammans med mig och jag är inte ensam precis med min graviditet.

• MiScHoOo

Vixan jag lider verkligen med dig. Bebisen har det bra där inne, kan du inte bli igångsatt snart?

• MiScHoOo

Lill z lite coolt att du har den kunskapen om små bebisar. Har gått förbi din avd många gånger och du känner säkert till min läkare Leif. Kanske jag kan passa på att fråga... När behöver bebisar ingen hjälp med andningen?O

• MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-11-01 16:36:42 följande:
    MiScHoOo: Det är ju ganska individuellt med andningen, vi kan ju få in bebisar i v 40 som behöver lite exter hjälp. Men när man kommer upp i vecka 33-34 brukar det bli mer sällsynt med cpap. Men vi kan ju få in v 31-32 som "glider" igenom sin vistelse hos oss och v 34 som har det tuffare...finns inte riktigt några "regler". Sen det som varijerar mycket efter vecko antal är hur länge bebisen behöver hjälp...ibland räcker det med några timmar för att lungorna sen ska orka själva.

Tack snälla för svaret. Jag är livrädd att min kropp skadar mitt barn.
    vixan skrev 2011-11-01 16:37:45 följande:
    Jag har blivit förlöst på KK i Lund. Fruktansvärda lokaler och hemsk personal på avd 44. Var inlagd några dagar och kunde knappt prata när jag kom hem. Men hade en underbar BM.

Har lite längre in till Malmö än till Lund men kommer att åka till Malmös fräscha lokaler. Super fint är där och helt underbar personal.

Fast neo-avd i Lund är superbra och helt underbar personal. 

Jag tyckte inte om dörrarna för det mesta eftersom jag upplevde dem som fängelse. Jag sov faktiskt inte över efter mitt abdominella cerklage och åkte hem så fort jag hade kissat. Men dem jag träffade var helt underbara och måna. Dessutom har jag varit bortskämd här i helsingborg med eget rum och tv....
  • MiScHoOo
    Lill Z skrev 2011-11-01 16:57:24 följande:
    Låg inne i 10 v på avd 44 i Lund. Men det var ju min räddning, hade aldrig klarat min tredje grav om jag inte fått "bo" där. Sen kan jag hålla med om att lokalerna inte är dem roligaste. Men hade eget rum med tv och blev bra behandlad.
    För mig handlade det också om att dem lyssnade på mig i Lund och gav mig ett cerclage, medands dem vägrade sätta in ett cerclage i Helsingborg. 
    det där instämmer jag med 100% blev nekad vid mitt tredje gravid för en läkare som aldrig har undersökt mig eller vet vem jag är, gud vad jag hatar honom, men som min räddare leif som stod emot alla och kände en sådan misslyckande när jag fick missfallet förra året. Men sådan lycka att nå så långt som nu och att få det bekräftat att fler kan få den hjälpen i helsingborg
  • MiScHoOo

konstigt mitt tidigare inlägg kom inte. Hur som helst skönt att hitta någon som tar en på allvar och här finns det en som är villig att göra operationen och han hade till och med två läkare för att lära sig.

• MiScHoOo

idag har det varit en katastrof dag....

Först av allt va det min utedag idag, går ner till toget och idiot säljaren står och pratar länge med en kund och typ slutar jobbar och kön blir lång. Hur som helst så efter typ 5 min så känner jag mig svimfärdig, kanske ska jag tillägga att jag var nr 2 i kön. Efter att vi betalade åkte vi till lidel, där klarade jag inte av utan där sa mamma hur står det till, blek som ett lik blev jag. Kommer hem mår lite bättre... men efter typ en time får jag kraftig mensvärk, det ger sig inte. Ringer förlossningen och ho pratade med läkaren. Eftersom jag inte blöder eller att vattnet har gått skulle jag vara på akut listan imorgon men att jag ska ta en bricanyl tab.

tog medicinen och sedan började bandet dra och börjar göra ont. Ringde igen och fick komma på en gång. Alla tester var bra och jag fick panodil och citodon för smärta och akut tiden hos min läkare finns kvar ifall jag inte blev bättre tills imorgon. Har fortfarande ont....

hoppas jag kan sova. Kram till er från en drogad gravid       

Svar på tråden Cerclage?