Lill Z skrev 2011-11-01 16:36:42 följande:
MiScHoOo: Det är ju ganska individuellt med andningen, vi kan ju få in bebisar i v 40 som behöver lite exter hjälp. Men när man kommer upp i vecka 33-34 brukar det bli mer sällsynt med cpap. Men vi kan ju få in v 31-32 som "glider" igenom sin vistelse hos oss och v 34 som har det tuffare...finns inte riktigt några "regler". Sen det som varijerar mycket efter vecko antal är hur länge bebisen behöver hjälp...ibland räcker det med några timmar för att lungorna sen ska orka själva.
Tack snälla för svaret. Jag är livrädd att min kropp skadar mitt barn.
vixan skrev 2011-11-01 16:37:45 följande:
Jag har blivit förlöst på KK i Lund. Fruktansvärda lokaler och hemsk personal på avd 44. Var inlagd några dagar och kunde knappt prata när jag kom hem. Men hade en underbar BM.
Har lite längre in till Malmö än till Lund men kommer att åka till Malmös fräscha lokaler. Super fint är där och helt underbar personal.
Fast neo-avd i Lund är superbra och helt underbar personal.
Jag tyckte inte om dörrarna för det mesta eftersom jag upplevde dem som fängelse. Jag sov faktiskt inte över efter mitt abdominella cerklage och åkte hem så fort jag hade kissat. Men dem jag träffade var helt underbara och måna. Dessutom har jag varit bortskämd här i helsingborg med eget rum och tv....