• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • violatricolor
    MiScHoOo skrev 2011-11-11 12:17:38 följande:
    Hahah, ja ganska sena. Jag är en kvällsmänniska och har jobbat nästan hela mitt liv på kvällerna och sitter uppe rätt så länge, blir spännande och se om min bebis kommer vända dygnet för mig och jag byter till dagspass. Bor i sverige. Du bor väl i sverige också eller?
    Haha, ja jag bor också i Sverige Javisst ska det bli spännande att se om en bebis kan vända dygnet för en
  • violatricolor
    MiScHoOo skrev 2011-11-11 13:05:36 följande:
    oj då, du var en klok människa och samtidigt hade du en bra läkare. Jag glömmer aldrig min läkares ord...

I helsingborg ska man förlora 2 barn för att få det bekräftat att man har svag etapp. Hur som helst vid mitt tredje missfall där jag blev nekad cerklage sa läkaren till mig ett missfall är ok, två är så där medan tre är katastrof. Dessa ord glömmer jag aldrig.. och nu bär jag på förhoppningsvis mitt livs levande barn nr 5 
    Fy vilka ord
  • Trassel

Jag har en förmodad försvagning. Det går ju inte att se i normalatillstånd så läkarna gissar väl på att det är det men de är inte 100% säkra. Varken min mor eller min syster har haft liknande problem så här kan vi nog inte gissa på ärftligt. Tror jag frågade om det nån gång men då kunde inte svara för det är så pass ovanligt så det finns ingen forskning.
    Jag har aldrig haft problem tidigare så det dök upp väldigt oväntat.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • mamma mys

mischooo: på mig vet de inte riktigt vad försvagningen beror på,  antagligen medfött men första sonen hade jag inga problem med dock föddes han en vecka innan bf o väldigt snabb förlossning...

lill z: japp ska bara köpa lite leksaker till barnen annars är jag klar med julklappar..:) familj o släkt får kort på barnen o barnen har jag köpt kläder, väskor o leksaker till...

idag har jag tillbringat dagen på en veterinär klinik med kompisens katt som var dräktig..födde 5 kattungar hemma sen tog det stopp..åkte akut till veterinären o efter 24 timmars förlossning fick hon 7 levande o 2 döda kattungar så nu ska jag hjälpa kompisen att flaskmata bebisarna tills katt mamman förhoppningsvis klarar av dom själv....såå söta:) 

• Lill Z

mischooo: jag har blivit koniserad , eller hur det stavas. Dem tog bort så mycket så att jag har bara 9 mm kvar av 4 cm. Var precis samma för mig...fick va gravid och föda för tidigt 2 g innan någon kunde tänka sig sätta cerklage. Skriver på min mobil om det blir lite konstigt.

• MiScHoOo

Tack alla för svaren. Skönt att höra att det kan vara medfött trodde nästan jag en utomjording hehe

• mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11

Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:???

Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:???

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec

Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari 

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???

Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???

Becka81: BF 20/3-12 klipp??? född???

Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april 
  • milagross

Fick cerklage insatt för 10dagar sedan och mina blodblandade flytningar avtog och blev allt ljusare och mindre *skönt* MEN nu är de vattniga, känns som det rinner till! Någon som har haft så?

Isa min ängel<3
  • MiScHoOo

Mila flyttningarna är helt naturliga. Vi med cerklage har ökad flyttning pga bandet och det blir inte mindre heller. Lycka till.

• Trassel

Tjoho!
    Jag är så glad så jag måste skvallra!
    Melinda fick en liten pojke igår!!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008