• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-11-12 13:26:00 följande:
    Tjoho!
    Jag är så glad så jag måste skvallra!
    Melinda fick en liten pojke igår!!
    Neej vad roligt, grattis
  • mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4

FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10

MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11

Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11

Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:???

MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 27 dec

Silverklar BF 24 jan 2012 klipp:??? född:???

Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari 

Trassel BF 15/2 -12  Klipp ??? född:???

Violatricolor BF 10/3-12 klipp???född:???

Becka81: BF 20/3-12 klipp??? född???

Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april 
  • mamma mys

mischooo:_ nu är det jag o du som står på tur i bf listan;) får vi se vem som kommer först:)

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-12 17:50:43 följande:
    mischooo:_ nu är det jag o du som står på tur i bf listan;) får vi se vem som kommer först:)

vem gissar du på?
  • mamma mys

mischooo: vet inte..vad som hellst kan ju hända...vi kan ju faktiskt trots att våra läkare inte tror det gå över tiden..gud förbjude..eller ja inte du iom att du får snitt... men vi får väl klämma in det samma dag kanske;) vad säger du..den 20 dec kanske eller varför inte den 1a dec;) ..jaja huvudsaken är att det går bra för oss båda...oavsett när de behagar titta ut...

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-12 20:34:44 följande:
    mischooo: vet inte..vad som hellst kan ju hända...vi kan ju faktiskt trots att våra läkare inte tror det gå över tiden..gud förbjude..eller ja inte du iom att du får snitt... men vi får väl klämma in det samma dag kanske;) vad säger du..den 20 dec kanske eller varför inte den 1a dec;) ..jaja huvudsaken är att det går bra för oss båda...oavsett när de behagar titta ut...

hahah, jag hoppas verkligen på 13, 11-12-13 ska vi sikta på denna dagen?
  • mamma mys

mischooo:haha det hade vart lite kul...för min del kan den få komma nu känns det som....är så trött på det här nu...

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-13 09:23:26 följande:
    mischooo:haha det hade vart lite kul...för min del kan den få komma nu känns det som....är så trött på det här nu...

Jag förstår dig till 100%, jag upplever att denna är den längsta graviditeten någonsin, För det första är jag inte van att vara gravid längre än 20 veckor or snart har det gått 12 veckor längre, dessutom mitt illamående som pågick så långt in i veckorna, med livet med dropp, oro och allt så skulle det vara skoj att få ett friskt barn som belöning. Ibland känns det jag vill ha barn nu nu nu nu nu, men samtidigt så sa bm till mig bästa kuvösen finns i min mage så jag får vänta snällt. Mina sammandragningar har minskat också, så det är jätte skönt.

Jag saknar mitt liv väldigt mycket, saknar mitt jobb, saknar människor, saknar att kunna röra mig... Jag saknar allt. Önskar att dagarna flyger förbi nu.....