• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • mamma mys

hemkommen från läkarkontrollen...tappen mätte 3,8 cm o startade på 5 cm så ingen större påverkan på den..fick klipp tid 29/11 kl 10 på förlossningen..trycket jag känner förklarade hon med att det är vanligt desto fler barn man har väntat att trycket neråt blir större för varje barn trots att det är första barnet som sjunker ner mest...men hon sa också att känner jag att det är dax så får jag komma in akut istället...men hon trodde jag skulle klara mig fram till klipptiden ändå...känns jobbigt samtidigt som det känns skönt ..nu har man iaf ett mål...

• MiScHoOo

Tack för info och skönt att få datum för klipp grattis. Fick sprutan rörde mig mer idag och nu ligger jag med sd tog bricanyl och har ring förlossningen. Skit trött på detta nu.

• mamma mys

mischooo: kommer ihåg hur det var i min förra graviditet med dessa sd heeela tiden...o in o ut på förlossningen...inte så vidare roligt o ändå gick jag till 38 fulla veckor innan wiggo behagade titta ut..blev inlagd 4 ggr o fick ligga med ctg o fick bricanyl sprutor...hoppas du kan få ha det lite lugnt nu tills det är dax istället... kramar

• snalmums

grattis meonfire till flickan!!!

lilltjejen kom den 29 augusti
  • MiScHoOo

Hej tjejer. Idag behöver jag er hjälp om det går. behöver er hjälp att rösta på min mamma. Gå in på Http://www.facebook.com/ och rösta på nr 3 hitta träningen i vardagen. Vill kunna överraska henne nu när hon tar hand om mig. Hon vet ingenting om tävlingen. Tack i förväg för hjälpen.

• MiScHoOo

Tack mamma mys. Jag sa till läkaren att jag inte vill åka in och ut. Men ändå ska jag ringa in och alltid får jag åka in....

• Trassel

MiScHoOo,
    Urakut snit då är det verkligen urakut på några minuter och akut snitt blir det om det inte är urakut eller planerat. Jag tror det är de tre graderna de har. Alltså ett akut snitt kan vara att de har en tid för planerat snitt men det sätter igång tidigare och du får komma in men det kanske inte är jättebråttom utan du får lite tid att förbereda dej. Om du känner av foglossningen så kolla med din BM om du inte kan hyra en TENS?

mammamys,
    29/11 är ju i alla fall denna månad och inte jättelångt bort!!! Pepp pepp pepp!!
    Jag var också väldigt mycket mer inne på förlossningen förra gången, nu kanske vi inte hunnit så långt men just de där obehagliga trycken nedåt var vi inne och kollade. Intressant det där med att trycket blir större för varje barn.
    Sander var fixerad nånstans mellan v 31 och 33 så det ska bli intressant att se när denna ska börja tänka sig nedåt. 

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • MiScHoOo

Tack trassel jag ska ta upp det imorgon har tid hos min bm och privat läkare och samt sprutan på lasarettet. Full rulle imorgon. Hade varit skit bra om dem kunde söva ner mig. Men ingen läkare är villig.

• Trassel

MiScHoOo, ja det hade varit skönt att få bli nedsövd ett par veckor! Ja, kolla TENSen den kan göra små stunder av under för fogarna!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-11-07 22:53:29 följande:

MiScHoOo, ja det hade varit skönt att få bli nedsövd ett par veckor! Ja, kolla TENSen den kan göra små stunder av under för fogarna!

tack snälla