• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • mamma mys

mischooo: o ja ...o man saknar allt som man inte får göra så klart.. vad skönt att dina sd minskat.... jo du kommer nog chocka många av dina läkare att du går så långt du gör.. o det är ju bäst de stannar till 36 fulla veckor iaf..fast än det är jobbigt..

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-11-13 18:56:25 följande:
    mischooo: o ja ...o man saknar allt som man inte får göra så klart.. vad skönt att dina sd minskat.... jo du kommer nog chocka många av dina läkare att du går så långt du gör.. o det är ju bäst de stannar till 36 fulla veckor iaf..fast än det är jobbigt..

Ja det är så sant. Ska berätta något konstigt. Idag tyckte min man att vi skulle gå ut och jag hälsade på mina syskon, hur som helst så skulle vi beställa pizza och när min man går ut ifrån pizzerian för att röka får jag panik och kallar på honom kom kom du måste köra mig hem. Kände att jag inte klarar av att köra hem. Springer hem och får värsta diarre. Hehe, han fick åka tillbaka och hämta pizzan.

Vilken  trevlig sällskap jag var idag =D  
  • mamma mys

idag har jag haft en heldag med kompisen o hennes små troll:) har köpt klart julklapparna till barnen o så har jag köpt lite nytt julpynt o nya blommor o krukor till köksfönstret o jul blommor...är så himla sugen på att jul pynta nu så det är inte klokt;)

tycker tiden kan gå lite fortare nu....känns nästan olidligt nu när det ändå är så nära till klippet....23+5 idag 

• MiScHoOo

Grattis mamma mys. Skönt att du har haft en trevligdag. Själv har jag städar lite och lagat mat och satt igång diskmaskinen och min bror fick plocka undan. Städningen gick jätte bra och det gick i snigel fart. En frisk person skulle ha gjort det på 30 min eftersom min man storstädade igår och idag tog mig att plocka undan osv och det tog mig halva dag. Det jobbiga har blivit att jag har blivit jätte trött och tror att min järn värde har sjunkit igen och jag ska köpa tab imorgon.

• MiScHoOo

Just det härligt att du har kommit till v 33+5. Imogon är jag v 32+0, vet ej om det är normalt men det har blivit massa tryck neråt och det svider och det är jobbigt

• Trassel

MiScHoOo, jadu , allt tar så mycket längre tid nu och går allt väl så lär det inte gå snabbare när bäbisen är här
    Vet du om din skrutt har fixerat sig? Kan vara dte du känner eller så blir det ju mer tryck nedåt ju större de blir, de tar spjärn de små rackarna!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • MiScHoOo
    Trassel skrev 2011-11-14 22:39:03 följande:

MiScHoOo, jadu , allt tar så mycket längre tid nu och går allt väl så lär det inte gå snabbare när bäbisen är här
    Vet du om din skrutt har fixerat sig? Kan vara dte du känner eller så blir det ju mer tryck nedåt ju större de blir, de tar spjärn de små rackarna!

Längtar tills snittet är läkt så jag kan slänga ut mannen och bebisen ut för att stoooooooooooooor städa. sist jag var hos läkaren var huvudet nere. Jag har så ont i mina äggstockar och det illrar i etappen, men inga sammandragningar efter kortison sprutan endast mensvärk så jag dör...
  • Trassel
    MiScHoOo,
    men om huvet är nedåt nu och du har ont där så kan det ju vara tryck på fogarna och ljumskarna du känner av! Skönt att dina sammandragningar lugnat sig! Har du kollat det där med TENSen?
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008
  • MeOnFire

lever i baby dimma för tillfället.. :)  Hoppas det går bra för er alla slapptappar!? Kollar till er emellanåt! Kram