• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}  

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4 
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10 
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11 
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11 
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:??? 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 22 dec 
    Silverklar BF 24 jan 2012 5/1    född:??? 
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2 
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp 19/1  född:???
    Jomanjano BF 11/1-12 klipp 19/12 född: 12/12-11 
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???  född:??? 
    Becka81: BF 20/3-12 klipp???   född??? 
    Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april
    Casiopeia: BF 23/3-12 klipp??? född???
  • mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}  

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4 
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10 
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11 
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11 
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:??? 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 22 dec 
    Silverklar BF 24 jan 2012 5/1    född:??? 
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2 
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp 19/1  född:???
    Jomanjano BF 11/1-12 klipp 19/12 född: 12/12-11 i v:35+4
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???  född:??? 
    Becka81: BF 20/3-12 klipp???   född??? 
    Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april
    Casiopeia: BF 23/3-12 klipp??? född???
  • MiScHoOo

Du är vaken mammamys ... Någonting på gång? Jag är nog så utvilad det bara går. Sov hela dagen igår. Va upp kanske Max tre timmar från kl åtta till 23

• mamma mys

mischooo: jo vaken..blev väckt av hostan:/... man kan ju hoppas på att jag hostar så vattnet går men inte:/  annars så känner jag ingenting....hoppas på hinnsvepning på onsdag...hoppas jag har en medgörlig bm;) 

• MiScHoOo

Ooh hemskt med hosta. Jag hoppas det går snart för dig och du får din bebis. Kommer ihåg vixan när hon var förkyld. Då ville inte bebisen komma tills mamman blev frisk. Sista gången jag kommer se min bebis på ul.

• mamma mys

mischooo: ja det är tiktigt jobbigt med stor mage o hosta:( jo har tänkt på det också att bebisen kanske väntar tills jag är lite bättre....mysigt med ul...ja tänk snart får vi träffa våra små... inte lång tid kvar egentligen....jag har 14 dagar kvar till bf o du har 9 ? dagar kvar till snittet...snart är vi i mål o har glömt bort den här jobbiga tiden av oro, uttråkning, smärta.... bara hoppas att du har njutit lite av att vara gravid ändå..är ju rätt mysigt när man får kontakt med bebisen i magen o kan känna hur den pillar med fingrarna, känna knän o fötter sticka ut o armbåge svepa över magen....

imorse fick min andra kompis träffa sin son..med akut snitt i vecka 34, pga havandeskapsförgiftning o sedan upptäckte de att det var dåligt med fostervatten så då bestämde de om akut snitt..dagen innan hade de pratat om att de skulle få åka hem pga värdena var bättre, men sen upptäckte de då att det var lite fostervatten...allt har gått bra o han har endast en liten slang i naveln....  

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-13 04:55:34 följande:
    mischooo: ja det är tiktigt jobbigt med stor mage o hosta:( jo har tänkt på det också att bebisen kanske väntar tills jag är lite bättre....mysigt med ul...ja tänk snart får vi träffa våra små... inte lång tid kvar egentligen....jag har 14 dagar kvar till bf o du har 9 ? dagar kvar till snittet...snart är vi i mål o har glömt bort den här jobbiga tiden av oro, uttråkning, smärta.... bara hoppas att du har njutit lite av att vara gravid ändå..är ju rätt mysigt när man får kontakt med bebisen i magen o kan känna hur den pillar med fingrarna, känna knän o fötter sticka ut o armbåge svepa över magen....

imorse fick min andra kompis träffa sin son..med akut snitt i vecka 34, pga havandeskapsförgiftning o sedan upptäckte de att det var dåligt med fostervatten så då bestämde de om akut snitt..dagen innan hade de pratat om att de skulle få åka hem pga värdena var bättre, men sen upptäckte de då att det var lite fostervatten...allt har gått bra o han har endast en liten slang i naveln....  

Hemsk för din vän faktiskt. Det är en av anledningarna jag är rädd för akut snitt. Jag är en kontroll freak och rädd för dramatiska äventyr. Men samtidig va det skönt för din vän att hinna i tid och skönt att båda mår bra.

14 dagar går fort ska du se. Jag har nio och känner mig inte redo. Känns lite som jag kan vara gravid lite till.

Peppar peppar har jag inte haft ont igår. Och som du säger är det härligt när bebisen sparkar/ sträcker på sig osv.

Skrämde livet av mannen idag. Sa till honom imorgon på undersökningen ringer jag dug akut och säger kom nu är det dags och jag började skratta. Han sa inga problem. Hehe. Hoppas bara som du säger att jag kan njuta dessa dagar fast jag har jätte ont i bandet ju mer bebisen trycker ner.
  • mamma mys

mischooo: jo väldig dramatisk vändning från att kanske få åka hem till akut snitt... men båda mår bra o det är huvudsaken...
    det är ju skönt att ni kan skratta o skämta om det  ni går igenom...snart är det över o då kommer du säkert undra vad du var så orolig för...
    tycker bebisen tar upp hela magen numera.... magen ser helt sne ut o så sticker det ut knän eller fötter på vänster sida:) så ser det oftast ut om den inte sträcker på sig..då har jag en numpa uppkörd i revbenet i stället;) 

• MiScHoOo
    mamma mys skrev 2011-12-13 05:12:39 följande:
    mischooo: jo väldig dramatisk vändning från att kanske få åka hem till akut snitt... men båda mår bra o det är huvudsaken...

det är ju skönt att ni kan skratta o skämta om det  ni går igenom...snart är det över o då kommer du säkert undra vad du var så orolig för...

tycker bebisen tar upp hela magen numera.... magen ser helt sne ut o så sticker det ut knän eller fötter på vänster sida:) så ser det oftast ut om den inte sträcker på sig..då har jag en numpa uppkörd i revbenet i stället;) 

Haha. Ja exakt. Kallar min bebis för Messi är nästan aldrig still. Blir spännande att få träffa våra barn snart. Jag längtar tills jag dör. Finns det inget du kan ta till hostan? Kommer ihåg för ett par veckor sedan när jag var förkyld och hade massa slem i halsen och hade jätte svårt att få upp så snärjde jag olivolja i näsborrarna innan jag la mig för att jag var så torr och konstigt nog blev skemet mycket mindre och mindre än en vecka var jag frisk. Skadar inte om du provar det.