violatricolor skrev 2011-12-11 19:13:59 följande:
Hur långt ifrån sjukhuset vågar ni vara? Vi bor ca 12 km från sjukhuset men på fredag ska jag kanske hälsa på en kompis 30 km från sjukhuset. Vågar man det? Kan ju vara rusningstrafik och allt...
jag förstår vad du menar, men jag tycker du ska njuta och åk till din vän, men vila mycket
Trassel skrev 2011-12-11 19:52:38 följande:
Den här kombinationen börjar göra mej lite matt
Tapp som är kort, lite öppen och cerklage som börjar skära in ( oro över vad som kan hända ifall den skär in så pass att det börjar blöda en massa och läget blir akut )
(pga detta måste jag helst ligga ner större delen av dagen få se om det kommer nya order imorn)
Graviditetesdiabetes och kosthållning som krockar med magen.
Förkylning som pågått mer eller mindre sen oktober och som nu eskalerat i slemhosta ( inte bra att hosta med tappen som den är nu ) öm i bihålor och öron. Jag kan inte ligga ner helt och hållet vilket skulle vara bäst för tappen och skulle jag göra det skulle jag nog snart få lunginflammation, eller bihåleinflammation.
30+3 idag.....vill verkligen inte vara på neo en massa veckor.
oj då, du har inte det lätt just nu. hoppas du klarar av minst till v 35, jag håller mina tummar och tår
mamma mys skrev 2011-12-11 22:14:17 följande:
violatricolor: jag bor ca 3 mil från sjukhus....men åker gärna inte bort längre än så..o det har ju gått bra förut...o i värsta fall får man ju ringa ambulans o förklara läget ordentligt så det som behövs finns med när de kommer....
trassel: usch låter inge vidare...prata med läkaren om du kan få cocilana(hostmedicin) mot hostan..det fick jag förra graviditeten då jag fick en sån jobbig hosta som gjorde att jag fick sd o gjorde att jag blev orolig för tappen varje gång jag hostade..hostmedicinen gjorde att jag blev bättre på bara någon dag...
finns det inget du kan få från läkaren som kan underlätta så du kan sköta magen?? om du har ont i bihålorna kanske du behöver penicillin....prata med din läkare imorgon...det är ju bra om bebisen stannar iaf några veckor till o det tycker nog din läkare också..hoppas tapp kontrollen ser bättre ut imorgon....skönt iaf att du kommit så pass långt ändå...
dricker nu sista koppen basilika te inför natten, som tydligen kan starta förlossningen...när jag var på toa förut så var det vita klumpar i toan..kan det vara delar av slemproppen eller var det bara en rejäl flytning tro??!!
vill att hon kommer ut så oliver hinner träffa henne innan han åker....hoppas hoppas hoppas..o nu är sambon ledig i 3 dagar....
tänk om det är snart ;) oooh vad spännande. Jag har snart endast 10 dagar kvar..
Trassel skrev 2011-12-11 22:25:34 följande:
MiScHoOo, har aldrig fått bricanyl i graviditeten så jag vet faktiskt inte där just.
Viola, vi har ca en kvart/20 min ( 2,5mil ) till sjukhuset här och mycket längre bort än så vill jag inte vara heller just nu.
MammaMys, jag ska jaga läkaren imorn och har nog hundra frågor. Cocilanan är fin men jag brukar kräkas av den men den brukar hinna hjälpa, men egentligen borde jag hosta upp slemmet, ja vi får se vad de säger!
Jag kom på kiwiknepet mot magen som verkar funka! Tjoho!
Vet inte om jag ska på koll imorn men vi får se.
Vad roligt med en Chileresa för sonen! Så spännande! Förstår att det är tudelat och hålle såklart en tumme på att han hinner träffa henne nu innan han åker!
vad har du fått för sd?