Ester03 skrev 2011-12-14 13:11:37 följande:
Tack för era svar. Jag vet inte än om jag är gravid. Ska göra första testet på måndag.
Mitt problem med livmoderhalsen upptäcktes i vecka 19 när jag var gravid med sonen (det var då tredje gången jag kom till gynakuten pga värk och kraftig blödning). Jag blev då inlagd på sjukhus till vecka 32. Först låg jag på en vanlig gynavdelning (innan barnet hade några som helst överlednadschanser om det skulle födas) och sedan på en antenatalavdelning. I början pratade de om cerclage, men bestämde sig för att inte göra det då. Cerclaget fick jag sedan i vecka 25, men det satt mycket dåligt eftersom det var så sent i graviditeten. Knappt två veckor efter utskrivningen gick vattnet för det gick ju inte att ligga lika stilla hemma som på sjukhuset. Fyra veckor på en neonatalavdelning blev det sedan, men sonen har klarat sig bra. Han är bara lite mer känslig för sjukdom, får lätt hosta och fick lunginflammation vid första kontakten med streptockocker t.ex.
MiScHoOo : Så fruktansvärt att behöva förlora två barn innan man får diagnosen. Lycka till med sängliggandet och resterande tiden. I vilken vecka är du nu?
Mamma mys: Hoppas det sätter igång snart. Lycka till!
tack snälla. jag är i v 36+1 och nästa torsdag är mitt snitt, gud vad jag längtar till kl 17 då är snittet över och jag har känslor i benen igen
Becka81 skrev 2011-12-14 13:20:34 följande:
Mischoo: är uppe i tre läkare. Läkare 1 satte första cerclaget och gjorde de första återkollerna samt klippte det när det lossnat. Läkare 2 var med vid första ingreppet och klippet samt satte andra cerclaget och gjorde följande koller, Hon är för övrigt överläkare. Läkare 3 var med vid andra ingreppet och gjorde kollen idag. Verkar som om det även är henne jag ska träffa på kollen i januari. Vet inte vad jag ska tycka om att tre läkare är inblandade, men hittills fungerar det och allt såg bra ut på kollen idag. Imorgon blir det besök hos BM, då blir det nog till att ta lite prover för att kolla de vanliga värdena.
har du tillit till alla tre? jag tycker om vissa extra mycket men har tillit till endast min chefs överläkare och min privat läkare. Hoppas du får trevlig tid imorgon och bra nyheter hos bm och idag ringde min bm och jag ska ha sista kontrollen imorgon. Så lycklig att det smäller till ordentligt på torsdag i nästa vecka.