• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • mamma mys

mischooo: haha väntar med spänningen på uppdateringen angående sängen;) ja egentligen behöver ju inte bebisen nåt speciellt första tiden förutom blöjor o kläder....men jag som bor på landet tycker det är skönt o ha allt hemma så man slipper ut o åka första tiden..o min sambo har ju inte körkort heller....
    det är ju inte konstigt att ni är nervösa inför snittet..det är ju fullt naturligt..det skulle vara mer konstigt om ni inte var nervösa...
    jag har samma tankar inför att bli mamma igen...först är man gravid o vet inte ens om man kommer få ett levande barn, sen står man där o närmar sig bf datum o inser att jag kommer nog få en bebis iaf... 

• MiScHoOo

Mammamys. Människan är märklig. Först nojjar man sig över graviditeten och sedan förlossningen och sedan uppfostran. Jag kommer att skratta tills mina stygn spricker om min man har inte monterat sängen och skötbordet. Jag förstår dig om ni har långt till affären och skönt att du har allt så hinner du vila lite efter förlossningen. Jag har blivit så himla bortskämd och får allt serverad. Skriver listor och får allt jag önskar mig. Men snart är jag i farten och får göra som jag vill och handla när jag vill. Köra bilen och framför allt få mitt liv tillbaka.

• Becka81

Visst längtar man efter att få sitt liv tillbaka även om det inte blir som förrut. När barnet kommer längtar man tills man får sova och tills man inte behöver tänka på att ha amningsvänliga kläder. ;) Tror att vi människor har så fullt upp att längta till och planera framtiden att vi ibland glömmer att njuta av det liv vi har just nu. Särskilt när guldkornen är svåra att hitta. Men vi bär ju alla på ett litet mirakel och bor i ett land där vi inte behöver betala för all den hjälp vi får i och med våra komplikationer. Såg en dokumentär om ett par med prematur i USA och de var i så djup ekonomisk kris för att ha råd med vården för sitt barn att det var ofattbart.

• Trassel

MiScHoOo, jag har aldrig fått nått för sd faktiskt, de har hållt sig på en normal nivå även om de kommit tidigt. Aldrig gjort ont så jag har inte kännt att jag behövt nått för dom så..

Var på hostkoll på VC, fick hostmedicin, förhöjt inektionsvärde men inte tillräckligt, nya prover onsdag morgon
    Koll imorn på förlossninge, tapp , cerklaget och rubbet.
    Så jag känne rmej rätt övervakad för tillfället om än lite matt...
    Här är ingenting direkt redo för bäbis, vi har ju det mesta sen förr och skulle det komma nån nu skulle vi ändå få köpa nytt för allt skulle vara för stort så jag ska nog bara se till att ha en packad väska till mej snart kanske egentligen...

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • mamma mys

mischooo: visst blir man lite bekväm, men det återgår rätt snart till det normala efter förlossningen:)

becka81: ja visst glömmer man bort att leva i nuet o njuta av det man faktiskt har just för stunden o istället längta till nåt i framtiden..ibland behöver man stanna upp o vara glad för det som är bra just nu...

trassel: skönt att du är under kontroll..hoppas allt blir bra med hostan nu o att kontrollerna imorgon går bra.. 

• violatricolor

Tack för era svar. Ja, jag får se hur det känns på fredag, om jag hälsar på min kompis. I normala fall tar det nog inte mer än 30 min att åka med bil (hon kör mig) men det kan som sagt ta mycket längre tid i rusningstrafik.

• MiScHoOo
    Becka81 skrev 2011-12-12 13:42:33 följande:
    Visst längtar man efter att få sitt liv tillbaka även om det inte blir som förrut. När barnet kommer längtar man tills man får sova och tills man inte behöver tänka på att ha amningsvänliga kläder. ;) Tror att vi människor har så fullt upp att längta till och planera framtiden att vi ibland glömmer att njuta av det liv vi har just nu. Särskilt när guldkornen är svåra att hitta. Men vi bär ju alla på ett litet mirakel och bor i ett land där vi inte behöver betala för all den hjälp vi får i och med våra komplikationer. Såg en dokumentär om ett par med prematur i USA och de var i så djup ekonomisk kris för att ha råd med vården för sitt barn att det var ofattbart.

du har helt rätt i allt du säger
    Trassel skrev 2011-12-12 14:15:48 följande:
    MiScHoOo, jag har aldrig fått nått för sd faktiskt, de har hållt sig på en normal nivå även om de kommit tidigt. Aldrig gjort ont så jag har inte kännt att jag behövt nått för dom så..

Var på hostkoll på VC, fick hostmedicin, förhöjt inektionsvärde men inte tillräckligt, nya prover onsdag morgon
    Koll imorn på förlossninge, tapp , cerklaget och rubbet.
    Så jag känne rmej rätt övervakad för tillfället om än lite matt...
    Här är ingenting direkt redo för bäbis, vi har ju det mesta sen förr och skulle det komma nån nu skulle vi ändå få köpa nytt för allt skulle vara för stort så jag ska nog bara se till att ha en packad väska till mej snart kanske egentligen...

gud vad skönt att slippa medicinen. Smart om du packar väskan. Jag packade bebis skötväskan för 2 månader sedan och min förra veckan. Skönt att ha det gjort, man vet aldrig vad som händer...
    mamma mys skrev 2011-12-12 15:18:06 följande:
    mischooo: visst blir man lite bekväm, men det återgår rätt snart till det normala efter förlossningen:)

becka81: ja visst glömmer man bort att leva i nuet o njuta av det man faktiskt har just för stunden o istället längta till nåt i framtiden..ibland behöver man stanna upp o vara glad för det som är bra just nu...

trassel: skönt att du är under kontroll..hoppas allt blir bra med hostan nu o att kontrollerna imorgon går bra.. 

Jag längtar till rutiner, tycker jag lever hur som helst just nu
    violatricolor skrev 2011-12-12 17:03:52 följande:
    Tack för era svar. Ja, jag får se hur det känns på fredag, om jag hälsar på min kompis. I normala fall tar det nog inte mer än 30 min att åka med bil (hon kör mig) men det kan som sagt ta mycket längre tid i rusningstrafik.

om du åker ha en trevlig dag annars få du ha trevligt hemma

• Jomajano

Hej 111212 kl 06.50 kom min sessa till världen, 35+4 2790g och 47 cm lång allt har gått bra å det känns så bra.. Hejja alla er som har an liten bit kvar å alla som har lite längre bit ned :)

• MiScHoOo

Jomajano. Stort grattis. Hur mår ni och var är ni nu? Gud vad glad jag är för er skull bra kämpat.