Becka81 skrev 2011-12-12 13:42:33 följande:
Visst längtar man efter att få sitt liv tillbaka även om det inte blir som förrut. När barnet kommer längtar man tills man får sova och tills man inte behöver tänka på att ha amningsvänliga kläder. ;) Tror att vi människor har så fullt upp att längta till och planera framtiden att vi ibland glömmer att njuta av det liv vi har just nu. Särskilt när guldkornen är svåra att hitta. Men vi bär ju alla på ett litet mirakel och bor i ett land där vi inte behöver betala för all den hjälp vi får i och med våra komplikationer. Såg en dokumentär om ett par med prematur i USA och de var i så djup ekonomisk kris för att ha råd med vården för sitt barn att det var ofattbart.
du har helt rätt i allt du säger
Trassel skrev 2011-12-12 14:15:48 följande:
MiScHoOo, jag har aldrig fått nått för sd faktiskt, de har hållt sig på en normal nivå även om de kommit tidigt. Aldrig gjort ont så jag har inte kännt att jag behövt nått för dom så..
Var på hostkoll på VC, fick hostmedicin, förhöjt inektionsvärde men inte tillräckligt, nya prover onsdag morgon
Koll imorn på förlossninge, tapp , cerklaget och rubbet.
Så jag känne rmej rätt övervakad för tillfället om än lite matt...
Här är ingenting direkt redo för bäbis, vi har ju det mesta sen förr och skulle det komma nån nu skulle vi ändå få köpa nytt för allt skulle vara för stort så jag ska nog bara se till att ha en packad väska till mej snart kanske egentligen...
gud vad skönt att slippa medicinen. Smart om du packar väskan. Jag packade bebis skötväskan för 2 månader sedan och min förra veckan. Skönt att ha det gjort, man vet aldrig vad som händer...
mamma mys skrev 2011-12-12 15:18:06 följande:
mischooo: visst blir man lite bekväm, men det återgår rätt snart till det normala efter förlossningen:)
becka81: ja visst glömmer man bort att leva i nuet o njuta av det man faktiskt har just för stunden o istället längta till nåt i framtiden..ibland behöver man stanna upp o vara glad för det som är bra just nu...
trassel: skönt att du är under kontroll..hoppas allt blir bra med hostan nu o att kontrollerna imorgon går bra..
Jag längtar till rutiner, tycker jag lever hur som helst just nu
violatricolor skrev 2011-12-12 17:03:52 följande:
Tack för era svar. Ja, jag får se hur det känns på fredag, om jag hälsar på min kompis. I normala fall tar det nog inte mer än 30 min att åka med bil (hon kör mig) men det kan som sagt ta mycket längre tid i rusningstrafik.
om du åker ha en trevlig dag annars få du ha trevligt hemma