• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • MiScHoOo

Idag fick jag chock kan man säga. Jag fick ett brev från CSN och först trodde jag inte det och ringde dem. Tydligen hade jag inte fått alla mina pengar under tiden jag studerade och om jag ville både få bidrag och lån. Ringde upp för att kolla att det stämde och chockerande stämde det. Min älskade barn ska få extra grejer/sparar till min älskade bebis.

• violatricolor

Mamma mys: Snart är det din tur! NU, tycket jag

Trassel: Vilken tur att du inte behövde åka in i natt. Håller tummarna att snodden stannar ett tag till!

Ego: Jag skulle prova min mammakjol idag. Köpte den i v 16 men då var den lite stor och sen hade jag inga mammastrumpbyxor... Köpte den tidigt för att jag tänkte att jag inte skulle orka prova kläder senare. Men nu var den förstås för liten... Typiskt mig... Shit vad jag vuxit on rumpa och lår!

• MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-12-09 17:27:02 följande:
    Mamma mys: Snart är det din tur! NU, tycket jag

Trassel: Vilken tur att du inte behövde åka in i natt. Håller tummarna att snodden stannar ett tag till!

Ego: Jag skulle prova min mammakjol idag. Köpte den i v 16 men då var den lite stor och sen hade jag inga mammastrumpbyxor... Köpte den tidigt för att jag tänkte att jag inte skulle orka prova kläder senare. Men nu var den förstås för liten... Typiskt mig... Shit vad jag vuxit on rumpa och lår!

Haha. Det var roligt. Jag köpte själv mammakläder när jag var gravid men nr två och kläderna passade jätte bra vid mina graviditeten utan denna gången. Denna gången passar dem nu. Några dagar innan förlossningen passar dem. Mysigt nej
  • mamma mys
    {#emotions_dlg.flower}Slapptapparnas BFlista{#emotions_dlg.flower}  

Vixan BF 28/10 Klipp 11/10 född: 2/11 i V 40+4 
    FruHellström BF 4/11 klipp 12/10 född:24/10 
    MeOnFire BF 4/11 Klipp 11/10 född:3/11 
    Melinda88 BF 19/11 Klipp 25/10 född:11/11 
    Mamma mys BF 27/12-11 klipp: 29/11 född:??? 
    MiScHoOo Bf enligt rul 9 jan, snittas 22 dec 
    Silverklar BF 24 jan 2012 5/1    född:??? 
    Pupp BF 30/1,Snitt i början av januari född: 20/10 i v. 25+2 
    Trassel BF 15/2 -12  Klipp 19/1  född:???
    Jomanjano BF 11/1-12 klipp 19/12 född??? 
    Violatricolor BF 10/3-12 klipp???  född:??? 
    Becka81: BF 20/3-12 klipp???   född??? 
    Lill Z  BF 12/5-12 snitt i mitten av april
    Casiopeia: BF 23/3-12 klipp??? född???
  • violatricolor

Mischooo: Haha, ja man får väl skratta åt det. Jag ville ju spara den fina kjolen lite också Köpte du nya kläder denna gång då?

• vixan

mammamys: Känner igen det där med att "det känns som att bebis aldrig kommer komma ut" och trots att man vet att det inte är så så är känslan så stark. I dag tycker jag att det är underbart med en bebis som till och med stannade över tiden. Kommer ihåg när vi var på neo och man gick förbi BB och alla föräldrar som fick åka hem med sina bebisar snacka om att man var avundsjuk då. 

Här hemma går allt bra och bebis sköter sig exemplariskt. Sover hela nätterna och skriker endast när hon är hungrig =) Hoppas att det håller i ¨sig. 

kram på er alla slappisar!! 

• MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-12-09 17:30:34 följande:
    Mischooo: Oj, vad roligt att du fick lite extra pengar!

ja verkligen. en miss från 2005.verkligen oväntat
  • MiScHoOo
    violatricolor skrev 2011-12-09 18:02:03 följande:
    Mischooo: Haha, ja man får väl skratta åt det. Jag ville ju spara den fina kjolen lite också Köpte du nya kläder denna gång då?

behövdes inte faktiskt. har endast köpt en mamma tröja och fick en mamma tröja av min man på vår jul och självklart har jag handlat kläder till mig med min storlek, inget extra